Blog

Studija slučaja: SSA Pana

14. 01. 2022. | Sajtovi, SEO

Ova studija slučaja opisuje našeg prvog klijenta, SSA Pana Foamtec, kome smo radili SEO usluge. To je ujedno i uspeh koji nam je dao vetar u leđa da se posvetimo tom segmentu internet marketinga. Ovde hoćemo da ispričamo šta smo sve radili i kako smo to radili za fabriku SSA Pana. Reč je fabrici koja radi od 2014. godine u Bačkoj Topoli, proizvodi i obrađuje sunđeraste materijale.

Studija slučaja: kako smo se rangirali na prvom mestu?

Kao apsolutne novajlije u ovom poslu, nismo ni znali u kakvo drvo udaramo sekiru. Nismo ni slutili da ćemo se početi baviti SEO optimizacijom na početku naše priče. Oglašavanje i izrada sajta, sve nam je to bilo poznato od ranije. Okušali smo se u optimizaciji za pretraživače nakon ispunjenih već pomenutih poslova i uspeli. Ostanite sa nama i pročitajte kako smo se rangirali na prvom mestu i postigli naš prvi uspeh u oblasti SEO.

Oglašavanje na Google pretraživaču

Na početku naše saradnje 2019. godine SEO nije bio ni na vidiku, krenuli smo skromno i polako sa uslugom oglašavanja na Google pretraživaču. Kao i uvek na početku saradnje glavni zadatak je bio izgradnja poverenja i pružanje vrednosti. To je često najteži posao.

Kada smo postigli uspeh s oglasima, kada su klijenti bili zadovoljni, kako menadžeri u Srbiji tako i vlasnik u Nemačkoj, započeli smo pregovore oko izrade novog sajta koji je svakako trebao poboljšati rezultate u oglašavanju i njihovo predstavljanje.

Izrada novog web sajta

Prvi problem s kojim smo se suočili bio je sam posao koji se obavlja u fabrici i šta to oni proizvode. Morali smo da „provalimo“ posao. To nije moglo drugačije nego sve videti uživo. Posetu smo iskoristili kako bi napravili fotografije, a i da bi snimili video. Poneli smo drona i opremu i naoružali se pitanjima kako bi što bolje razumeli biznis o kome nismo znali apsolutno ništa.

S ljudima koji su zaduženi za vođenje fabrike, ali i inženjerima i radnicima razgovarali smo o svim detaljima i procesima, kao i o tome čemu služi sve to što prave. Tek nakon te posete i intervjua smo dobili pravu sliku o tome kako ih prezentovati na internetu.

Inače je fabrike, bez obzira na to šta proizvode, teško vizualno, ali i tekstualno prezentovati. Posebno ako proizvod nije fotogeničan, a industrijski sunđeri to svakako nisu. Na kraju smo odlučili da prikažemo detalje i da tako rešimo vizuelni problem. Sve je „leglo“ uz crvenu boju, posebno uz, uglavnom, sivkaste materijale. Uz ikonice i sive pozadine na svetlim elementima sajt je postao celina. Prvi problem je rešen. S tim rešenjem su se brzo i lako složili svi učesnici u procesu odlučivanja.

Studija slučaja uključuje i novo dizajniranu početnu stranu za SSA Panu.

Sada je trebalo rešiti problem prezentacije onoga što rade. Odlučili smo da posao prezentujemo sa svih strana, kako ne bi bilo nedoumica. Posetilac sajta može početi istraživanje tako što vidi koji su to proizvodi, zatim može da sagleda sve iz ugla usluge, u ovom slučaju to je proizvodnja, ili da pogleda u kojim se to industrijama koriste proizvodi SSA Pane.

Kako prezentovati biznis kojim se kompanija bavi

Ovde je sada mesto gde objašnjavamo šta fabrika zapravo radi. Najlakše je iskomunicirati proizvode za zvučnu izolaciju. SSA Pana pravi sunđere po meri, u milimetar. U ovom slučaju, recimo studio u kome se snimaju akustični instrumenti i glas. To znači da prostoriju treba obložiti materijalom koji će upiti zvuk kako se ne bi vraćao u mikrofon. Oni to rade po meri za određenu prostoriju. Takođe, rade zvučnu izolaciju za stambene i poslovne prostore.

Da sada ne bi nabrajali sve oblasti možete pogledati u podmeniju Oblasti. Nama je bilo zanimljivo da prave specijalne sunđere raznih oblika za prevoz osetljive robe: od flaša za vino do sofisticirane medicinske opreme. Sve to je tako dobro zapakovano da čak i da padne na beton neće biti oštećeno. Dakle, naša fabrika pravi mnogo specifičnih proizvoda po datim merama od raznih materijala neobičnih imena.

Fotografija naslovne stranice starog sajta kompanije SSA Pana Foamtec doo.

Optimizacija sajta za pretraživače

Tako dolazimo do optimizacije sajta za pretraživače (SEO). Kada je sajt bio završen, kada je sve bilo potvrđeno i odobreno, počeli smo pripreme za optimizaciju (februar 2020.). Priznajem da nam nije bilo svejedno. Moramo pisati tekstove i optimizovati sajt, a ne poznajemo ni termine iz naslova (EVA pena, polietileni, poliuretani…).

Upoznavanje sa terminologijom

Prvi korak je bio da se ceo tim, nezavisno, uputi u samu terminologiju. Tako smo započeli čitanje tekstova, pre svega ne engleskom i nemačkom, kako bi mogli da pišemo što jasniji sadržaj za sajt. Stručna terminologija i objašnjenja nisu mogla biti improvizovana i zasnovana na nekim drugim sposobnostima. Pre svega jer smo se obraćali stručnjacima, koji tačno znaju sve o čemu mi pokušavamo da im nešto saopštimo. Naime, ciljna grupa nisu „obični“ korisnici. Niko ne kupuje za kuću ili stan to što oni prave. Njihove proizvode naručuju inženjeri. Evo kako su nam stručnjaci u SSA Pani opisali proces naručivanja:

– Pošto administracija odlučuje da sarađuje s nama počinju ozbiljni pregovori o samom proizvodu, količini pa i ceni. Mi ne prodajemo već gotove proizvode, jer je to nemoguće, već za svakog klijenta radimo posebno. Zato i dugo pregovaramo sa inženjerima koji od nas naručuju specifične proizvode. Oni nam prvo pošalju zahtev, to je zapravo inženjerska specifikacija. Potom naši šefovi sektora smišljaju specifična rešenje pa ih šalju njima. I to zna da potraje i nekoliko meseci. Na kraju, kada sve uskladimo do najmanjih pojedinosti počinjemo sa obradom materijala i pravljenjem proizvoda. Ova procedura je neophodna, jer se lako može dogoditi da napravimo 100.000 komada nekog proizvoda koji je pola milimetra veći ili manji. To je ogroman trošak koji na kraju plaćamo mi, jer klijentu tih 100.000 komada zapravo ne trebaju, ne uklapaju mu se u celinu.

Pisanje tekstova

Dakle, shvatili smo brzo, moramo sve savladati do tančina pre nego što napišemo prvo slovo. Kada smo sve proučili počeli samo da pišemo. Priznajem da nije bilo lako, ali korak po korak nam je raslo znanje pa sam tim i samopouzdanje. Pisali smo tekstove za vest, ali sve više dopunjavali i postojeće tekstove za proizvode i usluge. Počeli smo da razumemo to što radimo.

SEO rezultati

Međutim, SEO rezultata nije bilo. Prvih meseci skoro pa ništa. Pritisak je počeo da raste. Kompanija nas je plaćala svakog meseca, a mi nismo isporučivali to što se od nas očekuje. Mi, svakako, znamo da ne može odmah, ali u ovom slučaju nismo znali da li će rezultata biti uopšte.

Prošlo je šest meseci, ekspres lonac je bio pred eksplozijom. I oni su bili nezadovoljni, i mi smo bili nezadovoljni. Odsustvom rezultata, naravno. Pisali smo opise za slike, tekst koji se pojavljuje ispod naslova u pretragama na guglu. Menjali, prepravljali, doterivali tehničke detalje, a i dalje smo na sve ključne reči, čak 80, na poziciji većoj od 50. To znači da to niko nikada nije ni video.

Studija slučaja kod ove firme pokazuje da na nedeljnom nivou imaju više od 200 poseta sajtu.

Srećom, naši klijenti nisu odustali od nas. Posle šest meseci drame i panike polako smo počeli da se probijamo ka vrhu. Nastavili smo da radimo i onda kreće ozbiljan rast. Godinu dana od početka SEO posla smo se konačno usidrili na prvoj strani.

Danas smo suvereni vladari u toj oblasti. Sajt SSA Pana ima čak 17 ključnih reči na prvih 5 mesta i 22 reči na prvoj strani (među prvih deset rezultata). Dakle, polovina od ukupnog broja ključnih reči koje pratimo je na prvoj strani.

Poverenje

I dalje sarađujemo, i dalje postavljamo visoke ciljeve. Sada nam je cilj da održavamo postojeće stanje i da polako dodajemo i reči koje i nisu tako bitne za njihov posao jer kada potencijalni kupci vide da smo u pretragama na vrhu stiču poverenje i pre prvog kontakta. A kako smo ranije rekli, poverenje je ključ uspeha u ovom poslu.

Zakažite konsultacije

Ako imate sajt i treba vam optimizacija za pretraživače, zakažite besplatne konsultacije i saznajte šta možemo učiniti za rast vašeg biznisa.

Pogledajte i druge postove iz kategorije SEO.

Dragan Stojanović

Možda će vas i ovo zanimati

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Nije cilj sumanuto stvarati sadržaj, to se već dešava u „količinama“ koje polako prevazilaze naše perceptivne mogućnosti. Poenta je u tome kako napraviti nešto autentično, ako ne i umetnički.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet