Neka bude svetlo. I bi svetlo. Saradnja sa firmom Halogen, čija je osnovna delatnost maloprodaja elektro-materijala, rasvetnih tela, uključujući i dekorativnu rasvetu, kao i u slučaju fabrike SSA Pana, počela izradom sajta. U ovom slučaju smo pravili još i internet prodavnicu.
Izrada sajta za kompaniju Halogen
Sam sajt, statičke stranice smo napravili bez mnogo problema. Sama boja logoa nam je odredila deo vizuelnog identiteta. Činjenica da u radnjama prodaju i atraktivne lustere i rasvetu uopšte, dala nam je prostor da se „igramo“ s dizajnom. Tako smo dobili atraktivan sajt. Saradnja s ljudima iz Halogena je bila odlična. Nisu pokušavali da budu dizajneri i da donose odluke na teme kojima se do tada nikada nisu bavili, što je inače čest slučaj. Od njih smo dobijali samo instrukcije koje se tiču njihovog posla, što je za nas, svakako, dragoceno.
Izrada internet prodavnice za Halogen
Pošto je završen sajt naišli smo na prvi veliki problem: kako uneti u sistem hiljade proizvoda u razumnom roku. Do tog trenutka nismo bili suočeni s tim problemom. U prodavnice koje smo pravili sve je moglo da se unese ručno, morali smo da ubacimo do sto proizvoda. Kada smo došli do te faze u Halogenu, bilo je lako shvatiti da bi ručno ubacivanje bila prava utopija. Pre svega bi trajalo večno.
Unošenje hiljade proizvoda u sistem internet prodavnice
Tada smo počeli da smišljamo najbolji način kako da to uradimo. Rešenje se odmah nametnulo: moramo da ubacimo sve podatke u eksel tabelu i da je potom uvezemo u sistem. Trebalo je pronaći najbolje alate za samo unošenje. Potrošili smo dosta vremena na testiranje raznih sistema, da bi na kraju došli do optimalnog rešenja. Nećemo detaljnije pričati o tome u ovom tekstu, ali ako ste suočeni sa sličnim problemom možete nam se javiti ovde.
Kada smo bili sigurno da će sve raditi kako treba, posle iscrpnog testiranja, počeli smo da radimo na tom velikom projektu. Odredili smo mesečnu kvotu i počeli unošenje proizvoda. Lava Net nije uneo sve proizvode u internet shop. Zaustavili smo se na 3.000, a onda je ceo posao mora da bude prebačen u sam Halogen. Obučili smo njihove zaposlene, tako da oni sada rade sve in-house. Razlozi za prelazak su tehničke prirode i vezani su za povezivanje šopa i njihovog knjigovodstva.
SEO – optimizacija Halogenovog sajta i internet prodavnice za pretraživače
Nedugo pošto smo prestali da radimo unošenje proizvoda u Halogenovu internet prodavnicu započeli smo novu fazu saradnje. Počeli smo da radimo optimizaciju za pretraživače, famozni SEO (Search Engine Optimization).
Izazov je ostao praktično isti: kako uraditi opise za hiljade proizvoda. Ovde nema nekog brzog rešenja, ne može se smisliti lakši i bezbolniji način. Jednostavno se mora sesti i pisati, potom se tekst mora uneti u sistem. A s obzirom da u samom Halogenu bez prestanka dodaju nove proizvode, ovo može izgledati kao pas koji juri sopstveni rep. Međutim, nije tako.
Naša ideja bila je da idemo od najvećeg ka manjem, a da manje pokušamo da „ukrupnimo“ u slične grupe proizvoda. Ideja je da se podignu velike celine, a da će onda one podići i pojedine proizvode. A da paralelno podižemo i najpopularnije lustere, lampe i, svakako, električne delove (elektro-materijal).
Posao još uvek nije završen, a po svemu sudeći još dugo nećemo moći da stavimo tačku na kraj jer u toj količini uvek će neka ključna reč, koja vuče određeni proizvod ili proizvode, ispadati, neće biti na prvim stranama u pretragama, koje se jedino i broje.
Prvi SEO rezultati za Halogen
Ipak, glavne ključne reči smo uspeli da podignemo. Trenutno pratimo ukupno 80 reči i fraza, a u top pet imamo četiri, dok je u top 10 (prva strana u pretragama) čak 15 ključnih reči. U prevodu, podigli smo vidljivost na zavidni nivo. Ne možete tražiti nešto u vezi s proizvodima kojima se bavi ova grana trgovine a da ne naiđete na Halogen.
Zaključak
Prostora za rast ima neograničeno. Tržište je postalo neograničeno iz dva razloga. Jedan je pandemija: kupcima je lakše da naruče online nego da idu u radnju, a drugi je da sve više ljudi koristi štedljive sijalice i ostalu opremu koja se ne prodaje u svakoj radnji, a kupci koji ne žive u gradovima sve više naručuju na internetu.
Zapravo je samo pitanje vremena kada ćemo uspeti da obezbedimo adekvatnu poziciju za sve ključne reči koje su u opticaju, odnosno, reči koje kupci koriste da bi pronašli ono što žele. Sve ostalo je pitanje poverenja.
Sedište Halogena je u Novom Sadu, tu od 1998. godine grade brend. Danas je Halogen sinonim za luster/rasvetu. Kada su postigli taj uspeh krenuli su da osvajaju nove teritorije. Zajedno sa Lava Netom se bore za što bolje pozicije na pretraživačima. Radnja sa preko 12.000 lustera sada osvetljenje nudi celoj Srbiji, a ne samo Novosađanima.
Dragan Stojanović