Blog

Studija slučaja: Dental Vortex

5. 08. 2022. | Sajtovi, SEO

Serijal „Studija slučaja“ na Lava Net Blogu nastavljamo pričom o našem iskustvu s beogradskom stomatološkom ordinacijom Dental Vortex. Za razliku od ostalih primera o kojima smo govorili ovaj sajt nismo mi radili. Pre nas su dve agencije radile SEO. Vlasnici nisu bili zadovoljni rezultatima. Onda su angažovali nas.

Komunikacija s klijentom Dental Vortex

Na početku komunikacija nije išla dobro. Svi u ordinaciji su bili nervozni, očekivali su brze rezultate, što u optimizaciji praktično ne postoji.

Atmosfera je bila toliko napeta da smo nekoliko puta bili pred raskidom ugovora (delovalo je da stvari neće ići napred zbog komunikacije i poverenja koje su izgubili sa prethodnim agencijama). Ipak, to se nije dogodilo, nastavili smo da radimo. Uspeli smo da postignemo rezultate, iako ima još mnogo posla da bi došli do prvih mesta koja su važna.

Početni SEO rezultati

Za sada se kotiramo odlično. Svega je par konkurenata ispred nas, bar kada je reč o organskoj pretrazi. Na prvih pet pozicija imamo 25 ključnih reči, a na prvoj strani (prvih deset mesta) čak 36 reči. Ovo su rezultati u odnosu na 130 reči koje pratimo.

Na samom početku je sve bilo u haosu. Sajt je prilično traljavo urađen, kao da je neko koncem povezivao grede pa sve jedva stoji, a ako dune malo jači vetar konstrukcija se ozbiljno zaljulja. Pre svega sajt nije postavljen da bude praktičan za one koji rade na njemu. Dodavanje nove usluge je horor iskustvo. Mora se posebno stavljati na naslovnu, posebno na stranicu s uslugama, posebno za mobilne…

Novi Dental Vortex sajt

Jednostavnije bi bilo napraviti novi sajt, nego staviti nove usluge i promeniti im raspored. Međutim, pregovori o novom sajtu idu sporo i nadamo se da će na kraju vlasnici odlučiti da nam olakšaju posao za njihovo dobro. Utisak je da se plaše da će rejting koji smo postigli biti oboren. To je tačno, pašće pozicije trenutno, ali ćemo se brzo podići iznad trenutnih. Taj argument nam ne vredi mnogo pa ostajemo, da za sada, radimo tu gde smo.

Kopirani odnosno ukradeni tekstovi

Drugi veliki problem su kopirani tekstovi. Prethodne agencije su uzimale tekstove od konkurencije. Samo su kopirali po par pasusa od svake, recimo za uslugu vađenje zuba, i od toga sastavili „novi“ tekst. Nije čak ni menjan red reči u rečenici. To je Google prepoznao i zasluženo „raspisao“ kazne. Mi nismo proveravali autentičnost tekstova, jer se nekako podrazumevalo da su originalni. Na kraju, dve agencije pre nas su radile taj posao.

A onda smo jedan tekst o uslugama dopunili, nešto smo dodali, nešto izbacili pa kao i uvek, stavili smo tekst na proveru (kroz alat koji vrlo precizno pronalazi rečenice i daje vam podatke kao što je datum objave teksta, pri čemu su mlađi tekstovi očigledno ukradeni). To uvek radimo jer u oblastima koje su tipske, nema mnogo mogućnosti za kreativnost, velike su šanse da ste napisali iste ili slične rečenice nehotično.

Recimo, „obavezno je pranje zuba“. Ali su male šanse da u jednom tekstu ima više od dve ili tri takve rečenice. Usledilo je iznenađenje – softver nam je „javio“ da su prepisani čitavi pasusi i dao je linkove odakle su ukradeni. Kada smo shvatili da je prepisan jedan tekst sumnja je pala i na sve ostale. Na kraju smo ceo sajt morali da propustimo kroz alat. Nije baš ceo bio kopiran, ali je dosta tekstova bilo ukradeno s nekoliko sajtova.

Ispravljanje ukradenih tekstova

Tako smo se u sred posla našli ispod nule, umesto da napredujemo. Ispravili smo „problematične tekstove“, ponovo smo napisali to što je moralo da se napiše, ubacili smo sve na sajt i onda je moralo da se čeka da se božanstvo umilostivi i da nam skine simboličnu tablu s natpisom „lopovi“. Tek tada je krenuo pravi rast.

Saradnja i odnos s klijentom

Saradnju nismo otkazali jer je sve ovo zapravo veliki izazov. Mi i dalje marljivo radimo na sajtu i pozicioniranju, šaljemo izveštaje, trudimo se, stalno razmišljamo šta još uraditi, kako postići bolji rezultat. To je zapravo neverovatno iskustvo koje ćemo sigurno primenjivati u praksi.

Ono što je sigurno jeste da se u ovakvim, dugotrajnim, poslovima mora izgraditi odnos s klijentom. Sve to traje mesecima, a u nekim slučajevima i godinama. Kako vreme prolazi karakter sve više izbija na površinu, a poslovno odelo se može okačiti u ormar. U tom slučaju se posao svodi na međuljudski odnos, čak i više nego na poslovni.

Dragan Stojanović

Možda će vas i ovo zanimati

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Nije cilj sumanuto stvarati sadržaj, to se već dešava u „količinama“ koje polako prevazilaze naše perceptivne mogućnosti. Poenta je u tome kako napraviti nešto autentično, ako ne i umetnički.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet