Blog

SEO rezultati i kada da ih očekujete

27. 05. 2022. | SEO

Najčešće pitanje koje dobijamo od potencijalnih klijenata jeste „Kada će vaši SEO rezultati biti vidljivi i kada ću se rangirati kao prvi u pretrazi?“. Odgovor je samo jedan, ali je on prećutan, jer niko ne želi ni da ga čuje, ali ni da izgovori.

Svaka SEO agencija sa iskustvom će vam reći istu stvar, za SEO rezultate je potrebno vreme. Uprkos ovom upozorenju, sve agencije imaju bar nekoliko primera gde su klijenti odustali od agencije nakon samo nekoliko meseci. Mi razumemo da je to za mnoge klijente trošak koji često zahteva višemesečno iščekivanje. Početak je uvek težak, nekada i ne preživimo taj  prvi period.

SEO rezultati mogu da se registruju već posle tri meseca do više od godinu dana da bi se postiglo nešto što je opipljivo. No, nekada to ume da potraje i dve godine jer sve zavisi od početne veb stranice, kvaliteta sadržaja i konkurencije u niši. Prosek bi bio oko šest meseci. Ali ako klijentu kažete tako, on će zahtevati najbolji scenario, koji možda ne uspe da se ostvari na vreme.

Isčekivanje SEO rezultata je mukotrpno

Ono što mnogi preduzetnici ne uzimaju u obzir, jeste činjenica da ne postoje dva ista sajta. Kao ni dva ista otiska prstiju, tako ni web stranice nisu iste, samim tim nije isti ni pristup optimizaciji za pretraživače. Mnogo faktora igra ulogu u tome kako će se optimizaciji prići i koje će se kampanje voditi na stranici. Saobraćaj na sajtu, dizajn veb stranice, starost domena, meta opisi, geo lokacija, konkurencija i ciljno tržište utiču na to koliko brzo možete da dobijete saobraćaj na pretraživaču pomoću SEO-a.

Već smo nekoliko puta spominjali da do promena rezultata moramo sačekati i da pretraživač odradi svoj deo, a to je: prepoznavanje veb lokacije, uočavanje promena koje su napravljene, upoređivanje sa sličnim tipovima sadržaja u istoj niši. I obzirom da se po najnovijem Google algoritmu pretraživač usredsređuje na korisničko ponašanje na sajtu, i tu moramo da čekamo. Korisnicima je takođe potrebno vreme da promene svoje ponašanje i primete sve promene.

SEO rezultati na novim sajtovima – SSA Pana iskustvo

Uopšteno govoreći, kako smo gore već pomenuli, veb stranice mogu da vide rezultate prosečno za 6 meseci. Naravno, SEO rezultati rastu tokom vremena. Rezultati koje dobijate sa 6 meseci su obično manji od onoga što bi trebalo da postignete sa 12 meseci. Nekima se ne javi pravi rezultat čak ni posle godinu dana – i to je sasvim u redu! Još uvek nije mesto panici, a ni menjanju agencije.

Naš prvi okršaj sa optimizacijom za pretraživače umalo da nas ostavi u bedi. Posle redizajna i izrade novog sajta uz Google oglašavanje smo se dogovorili i za SEO. Kao apsolutni početnici izložili smo se velikom pritisku da uspemo. Šest meseci napornog rada i konstantne panike – toliko je bilo potrebno da bi sajt počeo da pokazuje znake života u pretragama. Za tih šest meseci vlasnici nezadovoljni, tim agencije takođe – jer niša je takva da konkurencije skoro pa i nema. Međutim, nije stvar samo u konkurenciji; i Google treba da odradi svoj deo, kako bi se rezultati pokazali. U slučaju kompanije SSA Pana smo jedva preživeli. Rezultata nije bilo pa ih nije bilo. I tako mesecima. Mi radimo, sve je na maksimumu, oni čekaju. I ništa. Kriva se ne pomera. I onda odjednom skok. Skoro vodoravan. Tako smo izbili na prvo mesto, a sada nastavljamo borbu da to mesto i sačuvamo!

Ali, nije to samo sa njima bilo tako. To je tako sa svakim novim klijentom. Tim koji se bavi optimizacijom sajtova za pretraživače obično, skoro po pravilu, prvih šest meseci prolazi pakao. Bez obzira da li je sajt makar nekako ili nikako rangiran. Kada ljudi plaćaju mesečno i to ne mali iznos očekuju velike rezultate.

Dakle, novim veb lokacijama može biti potrebno (ponekad znatno) duže da se rezultati vide kod SEO-a u poređenju sa onima sa sajtovima kod kojih je postojao nekakav autoritet. Opšti autoritet veb-sajta u velikoj meri potiče od kvaliteta sadržaja koji objavljuje, a kasnije kada se SEO strategija ustali, i mreža linkova koji povezuju sajt. Napomenućemo da starost domena i dalje igra veliku ulogu u tome da li će za rezultate rangiranja biti potrebno minimalnih 6 meseci ili 12.

SEO rezultati na starim sajtovima

Obzirom da je sajt SSA Pana bio potpuno nov, sve je krenulo od nule – rangiranje nije postojalo. Kod sajtova koji su neko vreme funkcionisali je obično slučaj da tu i tamo imaju posete, desi se da nisu na stotoj stranici pretraživača već možda na desetoj. Ukoliko sajt ima istoriju sa pretraživačima, ali ništa za pozitivno rangiranje, tada se dešava sledeće kada se počne primenjivati SEO: rezultati pretrage počnu da padaju, što uzrokuje mnogo tenzije između klijenta i stručnjaka; a potom sledi stabilizacija rezultata. Kada se SERP (search engine results page/stranica rezultata pretraživača) stabilizuje, ponovo je potrebno malo vremena da počnemo da vidimo spore, ali postepene promene u rangiranju.

Problem kod klijenata nastaje kada se rezultati sporo popravljaju (ili bolje rečeno, kada se rezultati dugo ne popravljaju, ili čak i padaju). Dešava se da se u rangiranju desi skok, klijenti se obraduju dobrim rezultatima, ali odmah sledećeg meseca rezultati budu još gori. Na žalost, potrebno je ogromno strpljenje da se dočeka stabilizacija i pozitivan pomak.

SEO je maraton a ne trka na 100 metara

Svi znamo da se maraton započinje sporim tempom kako se telo ne bi prevremeno premorilo. U našem slučaju, sa naše strane, dosta vremena se troši na istraživanje vašeg tržišta i industrije. Analize se rade za ključne reči, ciljnu grupu, najbolje strategije za vaše specifične ciljeve, itd. Naravno, tu spada i izrada kvalitetnog veb sajta i njegov dizajn. I tu još nismo spomenuli tekstualni, foto/video sadržaj koji je neophodan na sajtu. Čak i ako neka firma dospe na prvu poziciju za neku ključnu reč, potreban je rad da bi se ona zadržala. Ne smemo zaboraviti da se i konkurencija verovatno bavi optimizacijom te se i oni bore da nas prestignu. Da biste ostali konkurentni u bilo kojoj industriji, potreban je stalan rad ili će vas konkurencija zaobići.

Zadivljujuće je koliko klijenata misli da ukoliko se postignu pozitivni rezultati u vremenskom okviru koji im agencija pruži (jer klijenti insistiraju na tome), da jednostavno mogu da povuku ručnu, da se zahvale i odu. Posle nekoliko meseci bi se ponovo javili da su im rezultati sve gori, poseta sve manje, te da nismo dobro uradili posao. Kada se postignu željeni SEO rezultati, tu posao ne prestaje – samo se borba nastavlja kako bi poziciju sačuvali!

Dakle, ukoliko želite da angažujete agenciju koje će vam voditi SEO kampanju, ne dajte se prevariti! SEO rezultati su nešto što se mesecima “vija”, čemu na kraju sledi borba za osvojena mesta, ukoliko klijent ne odustane, jer misli da je postigao cilj.

Ukoliko imate bilo kakvo pitanje, kontaktirajte nas, stojimo vam na raspolaganju!

Edit Garić

Možda će vas i ovo zanimati

Google – Stotka svedena na jedinicu

Google – Stotka svedena na jedinicu

„Da bi svako od nas povratio individualno vlasništvo nad sopstvenim umom, moramo kolektivno preuzeti vlasništvo nad kapitalom u oblaku, a ne prepuštati ga nekolicini feudalnih gospodara.“

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet