Optimizacija za pretraživače, ili SEO optimizacija je neverovatno važna za marketing. Kada optimizujemo veb stranice, uključujući postove na blogu, tu veb lokaciju činimo vidljivijom ljudima koji koriste pretraživače (npr. Google) da bi pronašli određeni proizvod ili uslugu. Pitate se da li sadržaj Vašeg bloga zaista pomaže da se vaš sajt organski rangira na pretraživaču? Da li će to biti bacanje para ili ipak savršena investicija za Vaš biznis?
U daljem tekstu ćemo se potruditi da vam ceo proces približimo i da bude jasnije zbog čega je SEO optimizacija dobrim blog postovima važan korak u oživljavanju sajta.
Šta je SEO optimizacija?
Krenimo od početka: SEO je engleski akronim za Search Engine Optimization. Jedini cilj SEO optimizacije je da se Vaš sajt što bolje rangira na pretraživačima. U 21. veku se marketing drastično promenio (i neprestano se i dalje menja). Skoro pa ne postoji niko ko nije koristio Google, i zato svi znamo da se bilo koja pretraga na njemu vrši ključnim rečima. Svaka pretraga sadrži hiljade i hiljade stranica sa rezultatima i u najvećem broju slučaja se pregledaju samo prve dve strane rezultata pretrage. Nije ni čudo da se SEO stručnjaci šale da je najbolje mesto za skrivanje leša na drugoj strani pretraživača. Zato SEO optimizacija čini da postanete vidljivi u pretraživaču, da se bolje rangirate i da dobijete više poseta na veb stranici.
S obzirom na skoro svakodnevne promene u SEO svetu, veliku pažnju treba obratiti na dozvoljene i nedozvoljene SEO tehnike za optimizaciju sajtova.
Šta je SEO sadržaj?
Pod „sadržajem“ podrazumevamo sve informacije koje žive na sajtu i koje se mogu koristiti na vebu i za cilj imaju da privuku što veći saobraćaj na pretraživaču.
Saradnjom do uspeha
Retko koja agencija će biti iskrena sa klijentom do te mere da se klijent predomisli da ih angažuje. Mnogi će obećati kule i gradove, a neće uspeti da pokažu ni najmanji napredak. Razlog tome jeste da klijenti ne žele da čuju da nakon angažovanja agencije oni i dalje imaju posla i obaveze prema ljudima koji rade na SEO optimizaciji.
Iz prostog razloga što svi ne znamo sve, potrebna nam je Vaša pomoć da razumemo Vaš posao, Vašu struku i Vašu ciljnu grupu. Kako ne bismo kopirali već postojeće tekstove na internetu, potrebne su nove, sveže smernice, jer ne želimo da se ciljna grupa koja će posećivati Vaš sajt oseća prevareno u vezi informacija koje dobije. Dobar tekst je ključ uspeha – u tome nam možete pomoći tako što pišete tekstove, teze i sami se uključite u „špijunažu“ Vaše konkurencije.
Vaše iskustvo u struci će pomoći da iskoristimo naše SEO znanje i pomoću preciznih analitika utvrdimo šta Vaši kupci ili korisnici kucaju u pretraživač kako bi došli do Vas.
Nas i dalje čeka izdašna analiza i još mnogo posla, što ćemo ukratko pojasniti u nastavku teksta.
I baš iz gore pomenutog razloga, što nemamo svi isto znanje, vodimo se time da raznolikost donosi nove ideje i iskustva. Donošenje različitih ideja i perspektiva vodi ka boljem rešavanju problema, te rad sa strankama otvara dijalog i promoviše kreativnost.
Šta mi radimo kako bi optimizovali veb sadržaj?
Jedan od sajtova koje smo u skorije vreme preuzeli kako bi ga optimizovali je Fabrika, koji se bavi prodajom baštenskog nameštaja na Havajima. Sajt je bio na poslednjem mestu među konkurencijom kada je dospeo do nas. Sajt je već imao internet prodavnicu, te smo krenuli u drugom smeru. Uopšteno govoreći, postovi na blogu su privlačniji i veća je verovatnoća da će privući linkove nego stranice proizvoda, tako da mogu biti odličan način za izgradnju autoriteta za veb lokaciju.
Odlučili smo da je najbolji korak kako bi sajt dobio na saobraćaju jeste da klikove privlačimo dobrim tekstovima kojima ćemo ljude navesti na dalje razgledanje na sajtu i moguću kupovinu. Ali pre pisanja odličnog teksta potrebno je ipak uraditi analizu.
Određivanje ciljne grupe za blog
Bez obzira na koju industriju cilja određen blog, potrebno je identifikovati primarnu grupu koja će čitati sadržaj. Razumevanje publike pomoći će u vođenju strategije. Bez ovog uvida, mogu se proizvoditi gramatički ispravni i tačni sadržaji na koji će malo ljudi kliknuti jer ih ne pogađa na ličnom nivou.
Recimo, naša ciljna grupa su ljudi preko 30 godina, ljudi koji su se uspešno smestili u poslovnom svetu, koji se okreću ka tome da stvore svoju imovinu za stalni ili privremeni boravak koji će urediti po svom ukusu. Zato se tekstovi bave usmeravanjem i savetima.
Važno je znati šta ciljna grupa očekuje od tekstova, jer mlade i tinejdžere to neće zanimati. Njima su bitna česta ažuriranja sa manje teksta, mnogo fotografija i video snimaka, kao i optimizovani veb sadržaji za mobilne telefone.
Istraživanje ključnih reči
Za generisanje saobraćaja putem pretrage, potrebno je uraditi istraživanje ključnih reči pre nego što se počne pisati. Na ovaj način se fokusira na ključne reči za koje već postoji određeni obim pretrage.
Ključne reči imaju ogromnu ulogu u dominiranju SERP-a (stranice sa rezultatima pretraživača), ali se istovremeno mora imati na umu ciljna grupa kada se istražuju ključne reči.
Ovde ne isključujemo long-tail ključne reči (dugačke ključne reči). Naravno, one mogu biti manje pretraživane, ali takođe mogu iznenaditi sa malom konkurencijom. Ne samo da je lakše doći do vodećeg položaja u pretraživačima za long-tail upite, već oni pomažu pretraživaču da prepozna sadržaj, što je odlično kada Google koristi svoje algoritme za odabir izvora.
Optimizacija ključnih reči
Pisac sadržaja mora znati koristiti ključne reči u svom sadržaju za maksimalnu mogućnost pretraživanja. Neretko se desi da se pisac vraća na stare postove kako bi ih optimizovao novoj potražnji ciljne grupe.
Provera ostalih tekstova u pretraživaču na osnovu ključnih reči
Unošenjem ključnih reči u pretraživač dobijamo jasnu sliku o tome šta Google smatra relevantnim tekstom i samim tim možemo odrediti skelet teksta.
Pisanje privlačnog naslova
Naslov je prvi element koji će čitalac videti kada naiđe na članak i u velikoj meri utiče na to da li će kliknuti ili će nastaviti da traži dalje. Privlačan naslov postavlja čitaocu zanimljiva pitanja ili privlači radoznalošću da bi pobudio interesovanje čitaoca.
Uključivanje primamljivog poziva na akciju
Šta je post na blogu bez poziva na akciju? Svrha poziva na akciju je da dovede vašeg čitaoca do sledećeg koraka na njihovom putovanju kroz sajt. Ključ za odličan poziv na akciju jeste da poziv bude relevantan za temu sajta i da prirodno teče sa ostatkom sadržaja. Jedan od najprirodnijih rešenja za poziv na akciju su hiperveze u tekstu, ali se mogu ubaciti i dugmad (buttons) i vidžeti za kupovinu, npr.
Korišćenje odgovarajućih oznaka (h1, h2, h3)
U bilo kom tekstu optimizovanom za SEO, naslov posta koristi oznaku H1. Dakle, za sledeći podnaslov se koristiti naslov H2, a zatim naslov H3 i tako dalje. Jedna od bitnih stavki je i da se ključne reči uključe u naslove i podnaslove kako bi se ceo tekst bolje rangirao.
Veoma je važno da se tekst fokusira na ono što čitalac želi da zna i da bude organizovan po gore navedenim oznakama kako bi čitalac brzo skenirao sadržaj i pronašao informacije koje su mu potrebne.
Pisanje Meta opisa
Pisanje se ne završava kada je tekst gotov i objavljen. U 160 znakova, potrebno je da se doda ključna reč i kreira opis koji je dovoljno zavodljiv da korisnici kliknu na njega. Optimizujući meta opise postova, osiguravamo da svaki post ima potencijal da privuče maksimalnu količinu saobraćaja na veb lokaciju.
Pisanje ALT opisa
Svaki tekst bi trebao da sadrži relevantne slike koje Google, ukoliko iz nekog razloga slika ne može da se prikaže/učita, Google adekvatno „pročita“ i sliku zameni opisom (ovi opisi su važni i za slabovide osobe, jer njima može da se podesi browser i kompjuter da im čitaju opise slika pošto ne mogu da ih vide). Zbog toga je potrebno dati opis svakoj slici, relevantan, kraći opis, u suprotnom će pretraživač loše rangirati članak.
Ovo su neki od bitnijih koraka kada se fokusiramo na pisanje blogova. Fabrika, sajt koji smo pominjali je počeo da sustiže konkurenciju. Ključne reči se sve bolje rangiraju i mi smo za sada zadovoljni napretkom. U narednom periodu ćemo objavljivati tekstove kojima ćemo pokušati dati nove ideje i navesti ih na dalju kupovinu proizvoda. Naravno, u SEO svetu se brojke konstantno menjaju pa bude i loših i dobrih dana. Ali ako uzmemo u obzir da je sajt u prošlom mesecu privukao skoro 1.700 novih korisnika koji su „bounce rate“, tj. odlaženje sa sajta drastično smanjili, možemo reći da dobri tekstovi zaista rade posao!
Kontaktirajte nas putem telefona ili e-maila, ili zakažite konsultacije kako bi uzdigli Vaš sajt!
Ukoliko mislite da ste savršen dodatak našem timu, pošaljite nam Vaš CV!
Edit Garić