Blog

SEO optimizacija: cena, vreme i konkurencija

21. 01. 2022. | SEO

Devedeset dva procenta onih koji pretražuju željene pojmove na mreži (Google) otvaraju isključivo sajtove na prvoj stranici. Vaš i cilj svake agencije, pa tako i Lava Net-a bi trebao biti da budete na toj ili sledećoj stranici. Da biste se visoko rangirali u rezultatima pretrage na mreži, morate da platite kvalitetne SEO usluge. Čuli ste to ranije, ali ste baš radoznali koje su to ogromne cene, pa ste u Google ukucali ključnu reč: „SEO optimizacija cena“. Cena SEO usluga zavisi od nekoliko faktora, i trudićemo se da vam približimo tu problematiku.

Na užas mnogih vlasnika firmi, SEO uspeh nije jeftin i rezultati se ne dešavaju preko noći. Cene često umeju da odbiju vlasnike. Ali, firme koje su spremne da investiraju u dugoročne planove SEO optimizacije, mogu da vide ogromne dobitke tokom vremena. SEO usluge mogu biti drugačije strukturirane, u zavisnosti od vašeg budžeta, vaših ciljeva, vremenskog okvira i nivoa direktne pažnje koju želite. U većini slučajeva biće vam ponuđeno da birate između nekoliko opcija.

Da li mi treba SEO?

Da biste se odlučili da platite nekom optimizaciju vašeg sajta, potrebno je da imate jasnu sliku toga šta time postižete. 

Odgovor na pitanje da li vam treba SEO usluga je jednostavan: apsolutno. Ako želite da ostanete konkurentni na današnjem tržištu. Digitalni marketing nije postojao pre više od 20 godina, i taj aspekt interneta još uvek nije sveobuhvatno prihvaćen na Balkanu. Neki će uložiti u dizajn sajta i dobiti najizuzetniju veb stranicu na svetu, misleći da je time obavio sve što se prisustva na internetu tiče. Ali mnogi ne shvataju da isti taj savršeni sajt bez SEO optimizacije niko neće uspeti da pronađe na internetu, a to će dovesti do propadanja posla. Pročitajte ovde od čega zavise cene izrade web sajta.

Ukoliko se SEO optimizacija uradi kako treba, trebalo bi da se svrstate među top rezultate za većinu relevantnih ključnih reči povezanih sa vašim poslovanjem. Organskim saobraćajem postižete da budete vidljivi za potencijalne klijente.

SEO optimizacija: cena

Prvo morate da razumete dinamiku tržišta koja utiče na cene optimizacije pretraživača i uspeh klijenata.

Vrednost poboljšanja rangiranja može dramatično da varira od firme do firme i količine dostupnog saobraćaja na određenom tržištu. Za neka lokalna preduzeća, prisustvo na prvoj stranici Google rezultata dovodi do dramatičnog povećanja potencijalnih klijenata i prihoda, dok druga preduzeća zabeleže samo marginalne razlike.

Sledeću stavku ne umemo dovoljno da naglasimo: ne postoji SEO paket koji će odgovarati svakoj organizaciji, firmi, prodavnici.

Vaš SEO plan zavisi od vaše trenutne vidljivosti u pretragama i cena će se odraziti na to. U određivanje cene ulazi razmatranje početne pozicije potpunog digitalnog prisustva preduzeća. Koliko je velika veb lokacija? Da li je struktura sajta dobra za SEO? Koliko sadržaja bogatog ključnim rečima sadrži sajt? Koliko tehničkih SEO problema ima sajt? Koliko linkova i referentnih domena upućuje na vašu veb lokaciju?

I ovde smo naveli samo jedan mali deo stavki, ima ih još mnogo. Nije neuobičajeno da se zastarela i spora veb stranica rangira bolje od tehnički savršene novije jer starija stranica ima robustan i teško zarađen profil back linkova. SEO nije savršen.

Celokupnost digitalnog prisustva se mora uzeti u obzir i tek tada možete razviti strategiju koja se bavi najslabijim tačkama vašeg sajta.

Pročitajte ovde koje osnovne usluge nudi Lava Net i koje su stavke najbitnije za optimizaciju sajta.

Još jedna bitna stavka je da se cene i strategije razlikuju za već formirane sajtove, koji imaju svoj brend, i za lansiranje novog brenda. Oba slučaja zahtevaju posebnu strategiju kada je u pitanju optimizacija za pretraživače, digitalni marketing, društvene mreže…

Napomenućemo da svaka agencija takođe mora da izmiri svoje mesečne obaveze za upotrebu nekih od softvera koje će tokom rada koristiti za praćenje ranga ključnih reči (koji mogu da koštaju i do nekoliko hiljada evra mesečno) i za dalji razvoj vašeg sajta ili šopa.

Seo optimizacija cena zavisi od mnogo faktora, kao što je vreme koje je potrebno za uspeh.

SEO usluge koje će uticati na cenu

Ovo je jedan od težih zadataka, koliko za nas, toliko i za klijente. Nije lako naći pravi balans koji će udovoljiti svim potrebama i finansijskim mogućnostima. Ali težimo ka ovom sistemu po kojem razlažemo sledeće faktore:

  • koliko je sajt velik i za koliko stranica treba optimizacija
  • koliko je potrebno razvoja sadržaja, naročito ako sajtu, očigledno, nedostaju bitne stranice, nedostaju mu blog postovi
  • koliko tehničkih problema treba da se reši
  • ako se radi o lokalnom preduzeću, da li postoji više lokacija za koje je potrebno podešavanje ili izmene profila preduzeća
  • koliko je jaka konkurencija

U isto vreme, jasno nam je da mala preduzeća raspolažu manjim budžetom, zato je cena SEO usluge kod njih glavni faktor da li će se upustiti u celu ovu priču. Zbog toga takođe pružamo opcije smanjene mesečne naknade. To podrazumeva da naša agencija mesečno izdvoji manje sati za taj posao, tako da  strategiju sprovodimo smanjenom brzinom i sa smanjenim obimom posla. U praksi se to odražava tako što će nam možda trebati još mesec-dva da završimo početnu optimizaciju nekih prioritetnih stranica. To će takođe uticati na manje novog mesečnog sadržaja.

Ali, zapamtite u kom grmu leži zec! Mnogo istine ćete naći u uzrečici „koliko para, toliko muzike“. Naići ćete možda na SEO firmu koja ozbiljno snižava svoje cene naspram svih ostalih. Ali nemojte se zavaravati. SEO usluge sa popustom su često previše dobre da bi bile istinite. Na žalost, često možete naići na agencije koje koriste black-hat SEO, koji nije dozvoljen, ili se neće u potpunosti posvetiti vašoj stranici. Angažujući njih postižete efekat bacanja para u vetar. Finansijski pristupačan SEO nije dobar SEO. Znamo da niste to želeli da čujete, ali je na žalost tako. 

Nastavljamo sa razočarenjima. SEO nije jednokratni trošak. Nije kao da ćete raditi SEO šest meseci, probiti se na prvu stranu pretraživača, eventualno na prvo mesto, a onda je to mesto vaše zauvek. SEO je proces koji nikada ne prestaje. Podignete se na vrh i onda branite svoj plasman. Zapamtite, tamo imate konkurenciju koja kao i vi stremi ka vrhu.

Vreme i konkurencija

Ova dva pojma stavljamo pod jedan podnaslov isključivo zbog toga što nema mnogo da se objašnjava. Bitne stvari su već objašnjene. 

Kada se prvi put prijavite kod agencije, ona će prvo sprovesti SEO reviziju kako bi procenili trenutno stanje vaše veb stranice. Što više posla treba, više ćete platiti. Toliko je jednostavno. Bitan je obim SEO projekta i vaša konkurencija među kojom treba da se probijete. Da li vaša veb lokacija ima hiljade stranica (uobičajeno za e-šopove) ili samo nekoliko? Koliko novog sadržaja je potrebno uneti? Koliko je jaka vaša konkurencija? 

Stope optimizacije za pretraživače zavisiće od toga koje vrste SEO-a su vam potrebne. Ako tražite samo optimizaciju na stranici, vaš SEO paket će verovatno biti jeftiniji od onog koji uključuje i tehnički SEO i obrnuto. 

Ukratko, sve se može svesti na pitanje pozicioniranja, tj. trenutnog stanja vašeg sajta – kako se vaša veb lokacija može porediti sa konkurentima i šta je sve potrebno menjati. Problem nastaje kada klijent želi da se probije na prvu stranicu i da postane vidljiv u pretraživaču, ali to želi odmah. Bez obzira koliko posla ima na sajtu koji se optimizuje, tu je i drugi kraj svega: Google. Svaku promenu na sajtu moraju da pregledaju njegovi „paukovi“ (algoritmi, zapravo veštačka inteligencija), da potvrde da li je sadržaj relevantan, da uporedi sa konkurencijom, da vrednuje sve faktore za SEO, kojih ima 3000+ itd. i tek tada da rangira sajt/stranicu na bolju ili goru poziciju. Shvatićete da taj proces traje. To može da potraje mesecima, iako je posao od strane agencije odrađen. Tu dolazi do mnogo zabuna od strane klijenata, jer agencija kaže da su nešto odradili ali se to i dalje ne odražava u pretragama. Imajte strpljenja – to je jedino utešno što možemo da vam savetujemo.

Jedna veoma interesantna činjenica je da se Google algoritmi menjaju veoma često. Nećete verovati koliko često. 500 do 600 puta tokom samo jedne godine! Zato, samo strpljivo.

Zaključak

Može li agencija da vam garantuje uspeh? Ne može! Ukoliko vam i jedna garantuje, to je znak da ne znaju šta rade i nikako ne pristajte da sarađujete sa njima. Zašto? Iz svih gore navedenih razloga! Agencija može i treba da se bori najbolje što može da vaš sajt izbije među prve, ali garantovati nikako ne može. 

Uspešna SEO strategija uključuje procenu mnogih promenljivih i stvaranje strategije u okviru klijentovog budžeta. Kucanje ključnih reči „koliko košta SEO?“ i “seo optimizacija cena” u pretraživač će uvek biti nezgodna pitanja i neće vam dati zadovoljavajuće odgovore, ali važno je prepoznati agenciju koja će biti iskrena sa vama i ponuditi cenu usluga za vaš budžet.

Obavezno pogledajte recenzije koje agencija nudi, pregledajte prethodne radove i ne ulećite u saradnju sa agencijama koje nude popuste i siguran uspeh. Uvek prvo zakažite konsultacije pa tek onda odlučite. Srećno!

Možda će vas i ovo zanimati

Google MUM algoritam – Budućnost SEO-a

Google MUM algoritam – Budućnost SEO-a

Ukratko: Google MUM je multimodalni algoritam koji je u stanju da pročita tekst, protumači njegov sadržaj, produbi svoje razumevanje teme i poboljša njegovo razumevanje vizuelnim sadržajem.

džš

Započnimo projekat

LAVA NET