Blog

Proces izrade web sajta – Gde greše klijenti koji prave prvi sajt

24. 02. 2023. | Sajtovi

Kad god se upuštate u nešto novo, samim tim i nepoznato, podrazumeva se da ćete praviti greške dok prolazite kroz proces. To je jednostavno tako. Problem nastaje kada ljudi odluče da bolje znaju posao koji nije njihova struka od profesionalaca koji se godinama bave tim poslom. U konkretnom slučaju o kojem pišemo u ovom tekstu, govorimo o web dizajn agenciji i klijentu (firmi) kojoj treba prvi sajt. Ukoliko još uvek nemate sajt kojim ćete predstaviti vaš biznis celom svetu, pročitajte koji je proces izrade web sajta i koje sve greške počini većina klijenata koja pravi prvi sajt, kako bi ih izbegli.

SADRŽAJ:

Najjeftiniji sajtovi

Svi znamo u kakvim ekonomskim uslovima živimo u Srbiji, u trećoj deceniji 21. veka i koliko je važno biti štedljiv. Stoga i prilikom izrade sajta gledamo da prođemo što jeftinije. Problem je u tome što jeftine sajtove prave komšije, srednjoškolci, studenti ili ljudi koji to rade kao treći posao i ne mogu da mu posvete dovoljno vremena niti imaju dovoljno znanja. To vas dovodi u situaciju da dobijete loš sajt i da ste praktično bacili pare. A setite se, hteli ste da uštedite. Znate onu izreku: Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari. Na kraju se sve svede na jednačinu: Nekvalitetan proizvod = jeftin proizvod.

Greške pri kupovini domena i hostinga

Domen je ime vašeg sajta. Greška se može napraviti kada se bira kako će se zvati vaš sajt. Često je logično da nosi ime vaše kompanije. Ali mnogo puta i nije tako. Jer ime kompanije koje ste izabrali često uopšte ne asocira na vaš biznis nego nosi neki naziv koji ste bili prinuđeni da izaberete jer je prilikom registracije firme u APR-u željeni naziv firme bio zauzet. I onda se vaša firma zove npr. po vašem prezimenu, što je sasvim u redu, ali prilikom pretraživanja neta i guglanja male su šanse da će vaša potencijalna mušterija guglati vaše prezime. Ne, oni će guglati “prodavnica nameštaja” ili “prodaja stolica”, “nameštaj po meri”, itd. Zato se često domen/naziv sajta razlikuje od naziva firme.

Potom se dešava da zakupite hosting koji ne radi sa najnovijim tehnologijama, koje se vrlo često menjaju. Ako kupite nešto zastarelo u budućnosti će vam stvoriti niz problema, među njima su i češći hakerski upadi. A kome to još treba.

Zaključak bi bio da je najisplativije konsultovati se sa profesionalcima, jer ćete samo tako uštedeti. Pravićete manje grešaka, koje se često skupo plaćaju.

Sam svoj majstor

Mnogi su verovatno pomislili kako se, uz tolike besplatne platforme za izradu sajtova, na jednostavan način, bar ih tako reklamiraju, i ne isplati plaćati nekoj tamo web dizajn agenciji da vam napravi sajt, kada to možete i sami da uradite. Doista izgleda jednostavno. Izaberete fotografije koje vam se dopadaju i slažete ih skoro kao kolaž. Pa to svako može. Površno razmišljanje, generalno, uvek vodi u velike greške.

Većina zbog zauzetosti poslom/firmom nema vremena da završi započeto tako da na kraju imaju ili nedovršen ili nefunkcionalan sajt.

Da li ste angažovanjem agencije završili svoj deo posla oko izrade sajta?

U nekoliko tekstova smo razradili šta je sve neophodno da bi napravili sajt, nakon što angažujete agenciju. Možete pročitati opširnije u sledećim postovima: Izrada web sajtova u 8 koraka, Pravljenje web sajta za preduzetnike, Proces izrade sajta i web prodavnice u agenciji Lava NET.

Svodi se sve na to da posao oko vašeg sajta nikad ne prestaje. U startu, da bi sve imalo smisla, treba unapred razmisliti šta se želi postići izradom sajta. Ukoliko nemate predstavu šta želite, konsultujte se sa agencijom i pratite njihova uputstva. To će vam uštedeti i vreme i živce i novac. Inače ćete imati sajt za koji ćete pričati da vam ništa nije doneo, a u startu niste ni odredili ciljeve.

Kada se odrede ciljevi, onda treba da se pribavi materijal. A kada se sajt napravi treba nastaviti dopunjavati i osvežavati sadržaj, održavati sajt. Sve to iziskuje znanje i vreme. Ali ako želite da vam sajt donosi novac, morate biti spremni na konstantno ulaganje. Inače vam sajt i ne treba.

Nerealna očekivanja

Mnogi klijenti koji prvi put prave sajt za svoju kompaniju očekuju da će sajt odmah početi da donosi mnogo novca. To je možda moglo da se desi u počecima interneta, ali sada definitivno nije tako. I kada ovo saznaju, mnogi se razočaraju i misle da su prevareni. Ali da ponovimo ono što smo rekli u prethodnom pasusu, ako želite da vam sajt donosi novac, morate biti spremni na konstantno ulaganje.

Jedno od ulaganja je i ulaganje u marketing, redovno održavanje sajta. ali ono što najviše doprinosi povećanju poseta na netu, a time i povećanju zarade, je ulaganje u SEO, odnosno u optimizaciju sajta za pretraživače kako bi vas što više klijenata pronašlo na netu.

Razočaranje i frustracija

Ako ste sklopili ugovor sa ozbiljnom agencijom, oni će vam iskreno, u startu, reći šta možete očekivati. A to je pre svega neophodnost da učestvujete u izradi sajta tako što ćete agenciji poslati neophodan materijal. Jer samo vi možete napisati istinit i iskren tekst za stranicu O NAMA, dati detaljne opise i tehničke detalje za proizvode/usluge koje prodajete/predstavljate na svom sajtu. Samo vlasnik biznisa može redefinisati, ako je potrebno, svoje usluge ili promeniti cene i sl.

Mnoge kompanije, kada budu upoznate sa ovim zahtevima, dožive razočarenje. Smatraju da ako su platili izradu sajta, da je to dovoljno. Budu frustrirani što moraju dodatno da rade i ulože napor. Ali kao što bez alata nema zanata, tako i bez rada nema uspeha.

Stari logo, novi sajt

Isto kao i sajtove, tako i logo možete napraviti besplatno na mnogim platformama za besplatno pravljenje logoa pa su ih mnogi napravili sami (ili su im to uradili drugari, rođaci koji znaju da koriste kompjuter) misleći da je dovoljno znati složiti boje.

Onda je došao trenutak da se napravi i sajt. Najverovatnije se stari logo nikako neće uklopiti u moderan, novi dizajn. Često su ti logoi napravljeni amaterski, ne govore potencijalnim mušterijama ništa o brendu. Zbog svega ovoga nema smisla biti sentimentalno vezan za stari logo. Prepustite agenciji da radi svoj posao, a vi se posvetite svom biznisu i nabavite neophodan materijal za izradu sajta. Samo tako možete očekivati dobre rezultate.

Dizajn

Neretko klijenti koji prvi put prave sajt insistiraju na dizajnu koji nije više aktuelan, nema svrhe niti smisla, iz razloga jer im je neko koga cene nešto rekao, jer su nešto, pogrešno, načuli, sviđaju im se određene boje itd.

Ovo je još jedna velika greška jer su oblast web dizajna, internet i web uopšte, dinamične oblasti koje se svakodnevno menjaju, unapređuju, poboljšavaju, stvari zastarevaju i da bi bili relevantni morate pratiti te izmene. Zato je, ponovićemo opet, važno prepustiti posao izrade sajta profesionalcima i fokusirati se na nabavljanje materijala koji samo vi možete obezbediti.

Zaključak

Stoga, ako vam treba sajt, zakažite besplatne konsultacije i naši prodavci će vam razjasniti sve nedoumice.

Nikolina Mihaljević

Možda će vas i ovo zanimati

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Nije cilj sumanuto stvarati sadržaj, to se već dešava u „količinama“ koje polako prevazilaze naše perceptivne mogućnosti. Poenta je u tome kako napraviti nešto autentično, ako ne i umetnički.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet