Blog

Problem mapa na sajtovima

24. 05. 2021. | Sajtovi

Što više sajtova pregledamo to smo bliži zaključku da je najveći problem, kako domaćih tako i stranih internet prezentacija, ni manje ni više nego mapa. Da, upravo ta mapa na kojoj je „lilihipom“ obeležena lokacija firme. Nekako je logično očekivati da je problem mnogo veći, bezmalo nerešiv, ali nas je internet stvarnost iznenadila.

Problem je jednostavan i nije ni tako teško rešiti ga, ali je potrebno uložiti vreme i naoružati se strpljenjem. U desetak koraka sve se može završiti i mapa će se ponovo pojaviti na sajtu i pomoći posetiocima mnogobrojnih prodavnica i kancelarija da lakše stignu na željeno odredište.

Ako se vratimo malo u prošlost setićemo se, a posebno mi koji se bavimo ovim poslom, da su sve mape radile do jednog trenutka. Retko smo nalazili sajtove sa mapama koje „ne rade“, a onda su jednog dana sve zamračene. Sajtovi koje su održavali ljudi koji se bave našim poslom brzo su vraćeni na staro, ali su mnogi ostali bez mapa koje do danas nisu popravljene.

Šta se dogodilo? Famozni Google, koji drži tržište mapa, skoro pa monopolski, nekom virtualnom lampom možete mu tražiti konkurenciju i pitanje je da li ćete je pronaći, doneo je odluku da naplati korišćenje mapa sajtovima sa velikim brojem poseta. Ako mapu koristi veliki broj ljudi oni će vlasniku automatski skinuti novac s računa. Doduše, dozvolili su vlasnicima da podese automatsko gašenje mape kada dostignu određen broj mesečnih poseta.

Da bi ovu zamisao sproveli u delo inženjeri Googla su osmislili sistem prijavljivanja, koji nije ni tako jednostavan, posebno ako vam ta oblast nije bliska. Krajnji cilj je da se za svaki sajt koji koristi njihove mape ostavi broj kartice, a u obzir dolaze samo one validne. Naravno da će vas upozoriti da vam kartica ističe i da morate nešto da preuzmete ili će vam ponovo isključiti mapu.

Dakle, ako hoćete validnu mapu na sajtu morate se dobro potruditi i ostaviti broj kartice, na mail će vam redovno stizati PDF račun, čak i ako ne treba ništa da platite. U suprotnom će vas posetioci u stvarnom svetu tražiti lampom, kao što smo i mi u virtualnom svetu tražili konkurenciju famoznom Google-u.

Dragan Stojanović

Možda će vas i ovo zanimati

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Nije cilj sumanuto stvarati sadržaj, to se već dešava u „količinama“ koje polako prevazilaze naše perceptivne mogućnosti. Poenta je u tome kako napraviti nešto autentično, ako ne i umetnički.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet