Blog

Pravljenje web sajta za preduzetnike

24. 12. 2021. | Sajtovi

Pisali smo u prethodnim tekstovima o izradi web sajtova i internet prodavnice, šta vam je potrebno da bi započeli pravljenje web sajta i online prodavnica. U ovom tekstu ćemo pričati šta se dešava u agenciji za izradu web sajtova nakon što sklopi ugovor sa klijentom. O poverenju koje se uspostavi između agencije i klijenta ili se ne uspostavi što otežava proces pravljenja web sajta do mere da se takvi projekti nikada ne završe.

Koraci koje agencija preduzima u procesu pravljenja web sajta

Ukratko:

  • prvo je na redu izrada naslovne stranice i njena prezentacija klijentu
  • kada klijent odobri dizajn nastavlja se sa
  • izradom unutrašnjih stranica web sajta

Materijal neophodan da se započne pravljenje web sajta

Naravno, da bi ovo bilo moguće klijent treba da dostavi agenciji minimum neophodnog materijala da se započne pravljenje web sajta ili izrada internet prodavnice. Pod tim podrazumevamo logo, kontakt podatke, kraći tekst ili nekoliko crtica o kompaniji za koju se pravi sajt.

U zavisnosti od posla kojim se bavi firma, nekada je potrebno uraditi profesionalno slikanje prostorija kompanije, zaposlenih, itd. A nekada agencija koristi stock fotografije, za koje ima kupljena prava. Zaposlenima u agenciji za pravljenje web sajta se podrazumeva da klijent koji ih je izabrao ima poverenje u agenciju, u to kako će napraviti sajt. I kada je to slučaj onda je izrada web sajtova i izrada online prodavnica mnogo lakša i brža. Još ako klijent dostavi neophodan materijal, u dogovorenom roku, onda sajt može da bude gotov i za sedam radnih dana.

Rok za pravljenje web sajta

Po pravilu za sajtove malog ili srednjeg obima rok za izradu je 30 radnih dana. Jer svi smo svesni da svi mi imamo mnogo obaveza (poslovnih i privatnih) i da nećemo stići da nabavimo materijal za dva dana kako bi sajt bio završen za 7 radnih dana, stoga i ovaj razumni minimalni rok od 30 radnih dana.

Često klijenti imaju neki konkretan datum do kada je potrebno da sajt bude završen. Međutim, govoreći iz našeg iskustva, klijenti kojima se najviše žurilo najčešće nikada nisu stigli da dostave materijal u ugovorenom vremenskom roku iz raznih razloga, koje možemo samo da pretpostavljamo koji su.

Ali, imali smo iskustva i sa klijentima koji su nam rekli da imaju toliko posla da ne stižu da nam nabave materijal te da se izrada sajta obustavi do daljnjeg, ali su platili izradu sajta jer nije bilo do agencije što posao nije završen u roku. A kada smo dobili materijal, dešavalo se da bi to bilo i za godinu dana, mi smo završili pravljenje web sajta.

Takođe, bilo je slučajeva gde se projekat nikada nije ni završio, jer se klijent nije više javio, ali to su retki slučajevi.

Svi mi želimo da naš posao raste, da zaradimo veće plate i idemo na letovanja i zimovanja, imamo svoju kuću ili stan, dobar auto… Svi želimo da naš posao cveta. Stoga se podrazumeva da će preduzetnik, kojem pravimo sajt, biti zainteresovan da sajt koji predstavlja njegovu kompaniju izgleda najbolje što može. A izgledaće najbolje moguće kada klijent sarađuje sa agencijom, nabavi materijal i prepusti profesionalcima da rade svoj posao.

Pitanje poverenja između agencije za pravljenje web sajta i naručioca sajta

Da li će klijent prepustiti profesionalcima, dizajnerima i programerima, da rade svoj posao je u stvari pitanje međuljudskih odnosa, odnosno pitanje poverenja u ljude koji nas okružuju. Nije važno da li je reč o poslovnom odnosu ili privatnom, za najbolji odnos i saradnju je najvažnije poverenje.

Kada ste na osnovu portfolija (a mi smo na naš izuzetno ponosni pa vam ga stalno “stavljamo pod nos”) i referenci izabrali agenciju za pravljenje web sajta, nekako se podrazumeva da ćete verovati u posao koji rade.

Paleta boja za pravljenje web sajta i reference gotovih sajtova od LavaNeta.

Odluke o dizajnu web sajta u kompaniji, za koju se pravi sajt, odlučuje više ljudi

To može biti odbor, menadžeri, poslovođe, direktori, otac i sin… nije ni važno, ali ako postavite više ljudi pred Mona Lizu bar jednoj osobi se neće dopasti. Nije da upoređujemo naš posao sa radom velikog Da Vinčija, no to su prosto činjenice. Ne možete se dopadati svima. I kada se to desi pri izradi sajta, onda dolazi do gubitka dragocenog vremena, koje nam svima nedostaje. I koje jeste novac, složiće se svi preduzetnici.

Jer dok svi međusobno samo razmene mejlove, odgovore na njih, po pitanju npr. fonta na sajtu ili dominantne boje i sl. biće izgubljeno nekoliko dana. A setite se da smo rekli da sajt može biti gotov za 7 radnih dana. E, pa u ovoj konstelaciji to se neće desiti. Veća je šansa da će trajati, umesto 30 radnih dana, po više meseci, nekad čak i celu godinu. Stoga je najpraktičnije prepustiti odlučivanje jednoj osobi u kompaniji. Najbolje, onoj osobi koja je najstručnija za donošenje odluka vezanih za dizajn web sajta.

U tom slučaju prosta komunikacija mejlom između agencije i osobe kojoj je u firmi poveren nadzor nad izradom sajta će biti desetine puta ubrzana. I samim tim posao će biti ubrzan. A vaš web sajt napravljen u dogovorenom roku, najbolje moguće.

Kako će zapravo sajt doprineti rastu vašeg biznisa

Mnogi će se verovatno pitati kako će to pravljenje web sajta doprineti porastu posla. Kako će doprineti porastu profita. Pretpostavljamo da onim našim klijentima, kojima se nije isplatilo da plaćaju domen, hosting i održavanje sajta (35 evra mesečno za sajt, a za e-shop 55 evra mesečno), web sajt nije doprineo biznisu. I to je u redu. Nekada kompanija ima toliko posla i kapaciteta da ne bi ni mogla da podnese veći obim posla.

Ali ako kao većina težite boljem životu onda ste svesni, da u 21. veku, kada nas polako smenjuju generacije koje su se rodile s internetom, mobilnim telefonom i tabletom u ruci (moja dvoipogodišnja ćerka opasno barata izrazima kao što je desktop, laptop, tablet, dok sam se ja plašila da pritisnem dugme na tastaturi kako nešto ne bi slučajno “eksplodiralo” u svojim dvadesetima – generacija 1979.), od kojih se ne odvajaju, onda ste svesni da ako niste prisutni online kao da ne postojite.

Zakažite besplatne konsultacije

Zato zakažite konsultacije sa našim direktorom Mladenom i dogovorite pravljenje najboljeg mogućeg sajta baš za vas!

Nikolina Mihaljević

Možda će vas i ovo zanimati

Google MUM algoritam – Budućnost SEO-a

Google MUM algoritam – Budućnost SEO-a

Ukratko: Google MUM je multimodalni algoritam koji je u stanju da pročita tekst, protumači njegov sadržaj, produbi svoje razumevanje teme i poboljša njegovo razumevanje vizuelnim sadržajem.

džš

Započnimo projekat

LAVA NET