Blog

Pravljenje sajtova – Zašto treba slušati profesionalce

1. 04. 2022. | Sajtovi

Za pravljenje sajtova ili bilo čega drugog što vam padne na pamet, treba slušati profesionalce. Ako želite da napravite zgradu i ne želite da se sruši, ne želite da podovi “vise”, zbog čega klizna vrata ormara ne mogu biti zatvorena pa morate podmetnuti pod jedan kraj parče drveta, da pločice ne otpadaju sa zidova ili boja sa plafona i da ne nabrajamo šta sve može poći po zlu, onda ćete sigurno unajmiti profesionalne građevince.

Zašto bi bilo drugačije sa pravljenjem sajtova? Neko bi mogao reći, pa sajtovi nisu toliko važni, nije to kuća u kojoj živiš i koja bi mogla da ti se sruši na glavu. Tačno. Osim ako na sajtu ne predstavljaš svoj biznis od kojeg živiš. U nastavku teksta ćemo probati detaljnije da objasnimo zašto.

Sadržaj:

Želite kvalitet

Ako vam treba web sajt za vaš posao, da se predstavite svetu i dođete do što više klijenata trebate pronaći “izvođača radova” koji će najbolje uraditi posao. Napraviti vam sajt na kom sve teče glatko, funkcionalan je, user friendly (juzer frendli), prilagođen je različitim ekranima, sajt koji se održava, redovno ažurira i gde je tokom surfovanja korisničko iskustvo (UX) pozitivno.

Pozitivno korisničko iskustvo (UX) znači da ste sve, što vam je trebalo na sajtu, brzo i lako pronašli. Zvuči u suštini jednostavno, ali zaista nije. Detalja, o kojima treba misliti pri izradi sajta, je mnogo. Od toga koliko će biti padding i margina za dugme kojim pozivate buduće klijente na akciju, a koje morate menjati za različite veličine ekrana. Do toga da tekst mora biti čitljiv pa morate znati neke zanatske cake. Recimo: ako na vašem sajtu ima puno tekstova, onda treba da izaberete sans serif font, a ne serif font. Suština je da ne može svako da napravi dobar i kvalitetan sajt.

Naravno, svi smo svesni u kom vremenu i gde živimo te da u toj potrazi za “izvođačima radova” veliku težinu ima cena radova i materijala.

Danas u ponudi ima pregršt agencija koje se bave web dizajnom. U tako velikoj ponudi statistički mora biti vrlo jeftinih i vrlo skupih agencija. Mnogi će se odlučiti za povoljnije cene. Ali ako želite kvalitet, moraćete da izdvojite malo više para. To svi znamo iz iskustva. Pronađite zlatnu sredinu.

Uostalom, jednostavno je – pregledajte portfolio agencije i vidite da li su im dosadašnji sajtovi dobri. I naravno da li vam se nešto dopada. Dobra preporuka za neku agenciju, od vaših poznanika, je takođe veliki plus.

Šira i uža slika

Kada sam pitala prijateljicu Nemicu zašto sama ne napravi detetu tortu za rođendan, ona mi je odgovorila pitanjem: „A kako će onda poslastičarnica, koja pravi torte, da zaradi novac?“. Jer, ako oni ne zarade novac, radnici poslastičarnice neće moći da dođu kod mene na šišanje, pa onda ja neću imati para da npr. platim pranje auta u perionici, već ću to morati da radim ispred zgrade…

Isto je sa svakim drugim poslom, i sa našim takođe. Na primer vaša sestričina je završila srednju školu i nema posao, a zna da crta. Zašto ne bi onda pravila sajtove, to ionako svako može. Zar niste to čuli mnogo puta: „To je samo igra, slažeš boje, igraš se“. Pošto zapravo sestričina ne zna to da radi, ona će pokušati da napravi sajt za 50 evra jer nema smisla da uzima puno para za nešto što je i sama svesna da ne zna.

Postoje besplatne platforme za pravljenje sajtova gde možete napraviti sajt, ali to nije ni izbliza ono što vam treba da predstavite posao od kojeg treba da živite. U svakom slučaju vaša će sestričina zaraditi 50, vi ćete uštedeti par stotina evra, a dobićete sajt koji ne služi ničemu, mi nećemo zaraditi pa nećemo moći kod vas da npr. kupimo sat ili tašnu, operemo tepihe, kupimo delove za auto, detetu tortu za rođendan. Novac treba da kruži, da se obrće, kako bi celo društvo imalo koristi.

Kad svi sve znaju

Mislim da se možemo složiti da nismo zemlja u koju stanovnici drugih država hrle. Nije baš da ima mnogo ljudi koji bi došli ovde da žive, osim ako ih nije muka naterala. Isto tako, mnogo, da ne kažemo svi, hoće da žive u Nemačkoj, SAD, Britaniji… Zašto je to tako?

Nije baš sve do politike. Ima nešto i do nas. Kako kaže poznata fraza: mi smo svi fudbalski treneri, stručnjaci za politiku i odlični majstori. Ipak, nije tako. Jedan čovek zna dobro da radi jednu ili dve stvari, osim ako se ne zove Leonardo da Vinči. Samo malo odsustva samokritičnosti našeg čoveka pretvori u majstora, doktora, trkača na 100 metara i, naravno, zar ste sumnjali, vrhunskog web dizajnera. Rezultat je uvek duboko ispod proseka.

To možemo promeniti samo ako svako radi posao za koji se obučavao, najbolje što može.

Svi znamo neki primer iz života kada su na kraju pozvali majstora da popravlja i kvar i pokušaj “popravke” prvobitnog kvara, jer je neko od ukućana, na predlog da se konačno pozove majstor da popravi veš mašinu, uzviknuo: ”Ja ću! Ostavi taj telefon!”. I onda su se podavili u peni ili je voda probila i kod komšije ispod. Ili su sami pokušali da popravljaju struju pa se sve zapalilo. Ili da poprave auto pa je na kraju morala šlep služba da ga odvlači kod majstora. Naravoučenije se nameće samo: “Što ne platiš na mostu, platićeš na ćupriji.”.

Drugim rečima uvek je pametnije pozvati profesionalca, samo je pitanje da li će raditi pola sata ili četiri dugih i skupih sati.

Zaključak

Ako nama platite za to što znamo da radimo i mi ćemo moći da platimo vama za to što vi dobro radite. Zato nam dopustite da napravimo sajt za vaš biznis, jer ćemo onda imati para da kod vas kupimo tortu, koja će sigurno biti bolja od naše, jer mi nismo profesionalci u tom poslu, vi ste. Mi smo profesionalci za pravljenje sajtova.

Zakažite konsultacije i unapredite svoj biznis.

Nikolina Mihaljević

Možda će vas i ovo zanimati

Google MUM algoritam – Budućnost SEO-a

Google MUM algoritam – Budućnost SEO-a

Ukratko: Google MUM je multimodalni algoritam koji je u stanju da pročita tekst, protumači njegov sadržaj, produbi svoje razumevanje teme i poboljša njegovo razumevanje vizuelnim sadržajem.

džš

Započnimo projekat

LAVA NET