Pokrenuli ste novi sajt ili ga već imate duži period, ali nema posetilaca, niko ne dolazi na taj sajt. Mnogi vlasnici firmi ne razumeju šta se dešava u SEO agenciji i koje SEO usluge agencija nudi. U daljem tekstu ćemo pokušati približiti ceo SEO proces. Cilj je da sve bude jasnije i da se otkloni fama, koja izvesno postoji.
SEO zapravo predstavlja veliki broj poslova na vašem sajtu, ali i na drugim sajtovima koji mogu drastično pomoći u rastu vaše veb stranice na pretragama (to pre svega podrazumeva deljenje linkova na drugim relevantnim stranicama). Rezultat svih tih poslova treba da bude bolje rangiranje sajta na pretraživačima, a samim tim treba da se poveća broj posetilaca. I na kraju je konačna posledica povećanje profita.
Šta je SEO agencija i koje SEO usluge pruža?
Prvo, hajde da razjasnimo šta je uopšte SEO. SEO je skraćenica za optimizaciju pretraživača, što je proces koji ima za cilj što bolje rangiranje veb stranice u pretrazi (idealno je prvo mesto) kako bi se povećala vidljivost na mreži – ukratko, da se određeni sajt pojavi na prvoj stranici pretraživača, jer budimo iskreni, ko lista ostale stranice?
A sada, zašto je angažovanje SEO agencije bitno za vaš sajt? Pošto će skoro polovina ljudi koja koristi pretraživače otvoriti samo prva tri rezultata vrlo je bitno da se sajt što bolje rangira i da privuče sto više saobraćaja.
Kada platite nekom da vam napravi spektakularnu stranicu sa najmodernijim dizajnom, na vašu žalost, i našu sreću, posao nije završen. To je bio samo jedan korak na dugom putu održavanja uspešne veb stranice sa velikim uticajem. Udruživanje snaga sa kompanijom za optimizaciju pretraživača (SEO) kao što je Lava Net može pomoći vašem poslovanju.
Šta obuhvataju naše usluge?
Objašnjavanje u sitne detalje šta tačno SEO agencija radi je skoro pa nemoguće. Kao što nijedna organizacija, firma, radnja ne funkcionišu i ne rade na isti način, tako svaka SEO agencija ima svoj jedinstven pristup svakom sajtu.
U nastavku ćemo nabrojati neke od naših osnovnih SEO usluga i pokušati objasniti šta svaka od njih znači.
Ali pre toga moramo reći, naglasiti da je SEO dug i komplikovan proces i da u suštini pojednostavljujemo njegovo objašnjenje. Put do cilja (prva strana pretraživača i prvo mesto) traje dugo i ništa ne može da se uradi na ubrzanju tog procesa. Tako je napravljen sistem. Postoji međutim utabana staza za siguran prolaz, a to samim tim znači i maksimalnu brzinu.
Sledeći su koraci koje preduzimamo za klijente koji još ni sami nisu sigurni da li im je SEO usluga potrebna:
- Skeniramo trenutno stanje
- Sređujemo tehničke greške
- Određujemo ključnu reč za naslovnu stranu
- Prilagođavamo sajt mobilnim telefonima
- Nameštamo Schema.org
- Podešavamo (setujemo) plaginove na WordPress sajtovima
1. Skeniranje trenutnog stanja
Koristimo softver za analizu ključnih reči, da li onih koje ste sami dodelili ili onih koje pretraživač i njegovi paukovi pronađu na mreži. Potrebno je da dobijemo informaciju na kojoj se poziciji sajt nalazi u pretraživaču i da otkrijemo koji su postojeći tehnički problemi.
Pod tehničkim problemima se podrazumeva sledeće:
- da li je vaša veb lokacija bezbedna,
- da li je vaša veb lokacija prilagođena mobilnim uređajima
- koliko brzo se veb stranice učitavaju na vašem sajtu
- da li veb stranica ima ispravne oznake šeme
- kvalitet sadržaja vaših veb stranica
- da li imate optimizovane slike na svojim veb stranicama i još mnogo toga
Kako bi dobili jasno stanje sajta i analitiku, potrebno je da sajt povežemo sa nekoliko alata koje koristimo, kao što su Search Console i Google Analytics, i još mnogi drugi. Pomoću ovih aplikacija dobijamo jasno stanje stvari.
2. Sređivanje tehničkih grešaka
Nakon skeniranja sajta možemo da se bacimo u popravke pronađenih grešaka. Prvo se sređuju tehničke greške koje najviše štete rejtingu. U kasnijoj fazi se sređuju ostale tehničke greške, ako postoje.
3. Ključna reč za naslovnu stranu
Pomoću analize određujemo ključnu reč koja je najbolja za vašu naslovnu stranu. Naslovnu zatim sređujemo za određenu ključnu reč, koju zatim uključujemo u tekst, meta opis, mete za socijalne mreže…
4. Prilagođavanje mobilnim telefonima
Ukoliko skeniranje stanja ukaže na problem da sajt nije prilagođen mobilnim uređajima, u tom slučaju to sređujemo.
5. Nameštanje Schema.org-a
Označavanje šeme je poseban tip HTML koda koji dodajemo vašoj veb stranici da bi pretraživačima rekli više o sadržaju sajta. Na primer, možete reći pretraživačima šta je određena stranica: da li se radi o postu na blogu, o receptu, da li je vest ili stranica sa proizvodom u vašoj prodavnici.
6. Setovanje plaginova na WordPress sajtovima
Plaginovi zaista olakšavaju život. All In One SEO plugin omogućava da lako optimizujete svoju WordPress veb lokaciju za pretraživače i platforme društvenih medija. Sjajan dodatak u kojem će se svaka informacija vezana za vaš sajt lako moći promeniti.
Koje su prednosti naših usluga za vašu veb lokaciju?
- sadržaj vaše veb stranice biće jasan Google-u
- vaša veb lokacija će biti na višem mestu na listi rezultata Google pretrage, tako da će više ljudi pronaći vaše preduzeće
- ciljane ključne reči će dospeti na bolju poziciju na listi rezultata
- stopa učestalosti klikova će se takođe povećati zbog optimizovanog teksta rezultata
- sa pravim ključnim rečima, većina posetilaca relevantnih za poslovanje će doći na vašu veb lokaciju
- koristimo samo etičke (White Hat) tehnike
Kome SEO usluge donose rezultate, a kome ne?
Kao i sve, SEO optimizaciju ne treba raditi za sve sajtove. Odgovor na pitanje iz naslova je, ipak, jednostavan: ne treba raditi SEO za one poslove i proizvode koji se ne traže u pretraživačima. Ako niko ne kuca „četke za čišćenje odžaka“, a vi to prodajete, ne vredi da ulažete novac u SEO. A ako pronađete da veliki broj ljudi kuca „zimske gume“ onda vredi raditi SEO za prodavca automobilskih guma. Što više ljudi traži određene ključne reči to je veća potreba za SEO uslugama, jer je i konkurencija veća. To je prvi nivo odlučivanja, potom ima još faktora.
Kome je SEO usluga namenjena?
- za one koji znaju da SEO dugoročno donosi rezultate
- za one koji znaju da je SEO dugoročna investicija, a ne iznenadno rešenje
- za one koji imaju sajt sa svojim domenom
- za one koji su spremni na promene što se svog sajta tiče
- za one koji ne očekuju momentalni rezultat
- za one koji veruju u moć pravog sadržaja
Kome se SEO usluga ne preporučuje?
- za one koji imaju besplatni poddomen kod jednog od provajdera blogova
- za one koji žele iznenadni rezultat i nisu voljni da rade za to
- za one koji ne veruju u marketinški sadržaj i misle da mogu uspeti bez istog
- za one koji ne žele da menjaju svoju zastarelu stranicu
- za one koji ne žele da razmišljaju dugoročno i razviju strategiju
Ako smatrate da su vam potrebne SEO usluge koje pružamo, skoknite do naše kontakt stranice i obezbedite sebi mesto među prvima na Google pretraživaču!
Edit Garić