Blog

Optimizacija sajtova: 7 pravila koja se moraju primeniti

4. 03. 2022. | SEO

Ako ste poput većine vlasnika preduzeća, uvek tražite načine da privučete više saobraćaja na svoju veb lokaciju. Optimizacija sajtova je rešenje za to. Ako koristite Google kao primarni izvor saobraćaja, onda morate da budete svesni pravila koja regulišu način na koji Google rangira veb lokacije. Prateći pravila koja smo sastavili, bićete na dobrom putu ka povećanju saobraćaja na veb lokaciji i boljem rangiranju na pretraživačima. Dakle, bez daljeg odlaganja, počnimo!

Optimizacija sajtova na jednostavan način

Ako imate veb lokaciju, onda je važno da znate barem osnove SEO-a. Gugl je najpopularniji pretraživač i ako vaš sajt nije dobro rangiran u rezultatima pretrage, onda propuštate mnogo potencijalnog saobraćaja. U ovom postu ćemo proći kroz sedam osnovnih pravila SEO-a koja svaki vlasnik sajta treba da zna:

  1. nikada ne zloupotrebljavajte ključne reči
  2. ne takmičite se za ključne reči sa jakom konkurencijom
  3. kreirajte jedinstveni sadržaj
  4. ne koristite linkove niskog kvaliteta
  5. redovno ažurirajte svoju veb lokaciju
  6. pratite Google-ove smernice za optimizaciju na sajtu
  7. pazite na brzinu svog sajta

Nikada ne zloupotrebljavajte ključne reči

Kao vlasnik veb lokacije, znate da je poštovanje Google-ovih SEO pravila važno za rangiranje svake stranice posebno. Evo nekoliko stvari koje treba izbegavati ako želite da ostanete u dobrom raspoloženju sa gigantskim pretraživačem:

  • Nemojte koristiti previše ključnih reči jer će to otežati čitanje vašeg sadržaja i loše vas rangirati. Umesto toga koristite LSI (Latent Semantic Indexing, tj. Latentno-semantičko-indeksiranje: fraze koje su sinonimi sa ključnim rečima) ključne reči da biste pretraživaču dali dodatne informacije.
  • Nemojte praviti veštačke veze ili koristiti tehnike Black-Hat-a jer ih Google vrlo dobro prepoznaje i kazniće vaš sajt.
  • Obezbedite kvalitetan, zanimljiv sadržaj koji će ljudi želeti da čitaju i dele. Ovo je najbolji način da se visoko rangirate i zadržite ljude na vašoj stranici duže vreme.

Ne takmičite se za ključne reči sa jakom konkurencijom

Ako ste vlasnik sajta, onda znate da je visoko rangiranje na Google-u od suštinskog značaja za vaš uspeh. Međutim, pošto se pravila stalno menjaju, može biti teško pratiti sve te promene. Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći.

  • uradite uobičajeno istraživanje ključnih reči
  • potražite slične ili jedinstvene ključne reči koje su i dalje jednako relevantne za vašu poruku, ali ih manje ljudi koristi. Fokusirajte se na ovo jer ćete moći da se rangirate više bez toliko truda
  • pokušajte da svoje ključne reči i njihove sinonime postavite na način da se međusobno dopunjuju

Kreirajte jedinstveni sadržaj

Jedna od najvažnijih stvari koje možete da uradite za svoj SEO je da se uverite da je vaš sadržaj jedinstven. To znači da pružite nešto što vaši čitaoci ranije nisu videli. Ako vaš sadržaj nije jedinstven, malo ljudi će ga pročitati. Kada ga manje ljudi pročita, Google-u se prikazuje manje signala za rangiranje. Zato se uverite da pišete kvalitetan sadržaj koji će privući vašu publiku. Trudite se da napišete bolji sadržaj od svoje konkurencije.

I ne zaboravite na druge aspekte SEO-a – pobrinite se da vaš sajt bude dobro strukturiran i optimizovan za Google pretragu. I to može mnogo pomoći.

Ne koristite linkove niskog kvaliteta

Postoji mnogo vlasnika sajtova koji ne obraćaju pažnju na svoje eksterne linkove. Za eksterne veze je važno da sve vode do kvalitetnog sadržaja. Ovo će obezbediti da vaši klijenti imaju dobro iskustvo i da vašu veb lokaciju ne napuštaju zbunjeno. Takođe želite da budete sigurni da se povezujete samo sa sajtovima sa visokokvalitetnim sadržajem – ovo će pomoći Google-u da zna koje sajtove vredi bolje rangirati za ključne reči koje se odnose na vaše! Međutim, ne bi trebalo da se povezujete sa bilo kojim sadržajem koji je već visoko rangiran za ključnu reč za koju pokušavate da se rangirate – jer time pokazujete da je vaša stranica nešto slabija od njihove.

Jednostavna ilustracija SEO optimizacije (optimizacija sajtova za pretraživače) sa lupom i krivom koja ukazuje na uspeh.

Redovno ažurirajte svoju veb lokaciju

Jedan od načina da to uradite je da obezbedite da se vaša veb lokacija redovno ažurira. To znači dodavanje novog sadržaja, kao i reviziju starog sadržaja kako bi se osiguralo da ispunjava najnovije Google-ove standarde. Takođe možete da ažurirate dizajn i izgled svoje stranice kako bi izgledala moderno i u skladu sa vremenom. LavaNet pruža usluge održavanja sajtova, ukoliko nemate tendencije ka tome.

Ako niste sigurni odakle da počnete, postoji mnogo resursa dostupnih na mreži koji će vam pomoći da započnete. Google ima niz korisnih smernica koje vam mogu pomoći da razumete njihove standarde i kako da kreirate svoju veb lokaciju u skladu sa tim.

Postoji nekoliko razloga zašto će korisnici napustiti veb lokaciju koja godinama nije ažurirana. Neki od najčešćih uključuju:

  • nezgodno korisničko iskustvo, što je nešto što Google uzima u obzir prilikom rangiranja veb lokacija prema rezultatima pretrage. Ako vaša veb lokacija nije prilagođena mobilnim uređajima i izgleda kao da nije ažurirana godinama, korisnici se neće zadržati
  • SEO kazne. Ako je Google kaznio vaš sajt i niste preduzeli neophodne korake da rešite probleme, rangiranje vaše stranice će značajno pasti. Ovo na kraju može dovesti do gubitka organskog saobraćaja kada su u pitanju Google pretrage
  • netačne informacije. Ako vaša veb lokacija izgleda zastarelo i nije ažurirana, velike su šanse da sadrži i netačan sadržaj. Umesto da koriste ili se pozivaju na informacije na vašoj veb lokaciji, ljudi se mogu obratiti vašim konkurentima koji imaju aktuelne i relevantne materijale dostupne na mreži

Suština je sledeća: ako vaš sajt nije ažuriran, Google će ga „baciti“ na stranice pretrage koje niko ne pretražuje.

Pratite Google-ove smernice za optimizaciju na sajtu

SEO se uvek menja, zbog čega je važno da vlasnici veb lokacija budu u toku sa najnovijim pravilima i propisima. Google stalno ažurira svoje algoritme, pa je važno da se uverite da je vaš sajt u skladu sa najnovijim standardima.

Većina promena odnosi se na detalje, ali ipak morate da budete u toku. Na primer, ako Google napravi manju promenu kao što je obezvređivanje URL adresa sa određenim ključnim rečima, to može imati veliki uticaj na SEO vaše veb stranice. Zato budite u toku!

Pazite na brzinu svog sajta

Važno je da budete u toku sa najnovijim Google SEO pravilima kako biste bili sigurni da vaša veb lokacija radi dobro. Jedan od najvažnijih aspekata SEO-a je imati sajt koji se brzo učitava. Ovo je posebno važno u današnjem svetu u kojem se najčešće upravlja mobilnim uređajima.

Google je jasno i glasno stavio svima do znanja da je brzina sajta prioritet, zbog čega su objavili projekat Accelerated Mobile Pages (AMP). Ako vidite loše vreme učitavanja i loše ocene performansi, vreme je da saznate zašto i rešite problem.

Postoji mnoštvo besplatnih alata koji će vam dati okvirne informacije o tome koliko brzo se vaš sajt učitava drugima. Ovo se odnosi na sve uređaje: računare, telefone, tablete. Sa ovim alatima možete vrlo brzo doći do važnih informacija o problemima.

I na kraju…

Dok gradite odnose i širite svoju marketinšku strategiju, male stvari će napraviti razliku. Obratite pažnju na jednostavne SEO tehnike poput ovih i verovatno ćete krenuti putem boljeg rangiranja u pretrazi.

SEO može biti složena tema, ali čak i ako niste spremni da primenite sveobuhvatnu strategiju odvojite vreme za podešavanje nekih osnovnih elemenata pogodnih za pretragu i koji će dati rezultate.

Ukoliko ste ove korake uradili, ili ne želite da se zamajavate njima, kontaktirajte našu agenciju kako bi rangiranje vašeg sajta postalo bolje.

Edit Garić

Možda će vas i ovo zanimati

Kako brzo napisati odličan tekst za SEO

Kako brzo napisati odličan tekst za SEO

Bilo da pišete post na blogu, opis proizvoda ili čak samo kratak pasus za sajt, ovi saveti će vam pomoći da posao obavite efikasno i brzo napišete odličan SEO tekst.

džš

Započnimo projekat

LAVA NET