Lava NET

O nama

sigurnost ili rizik

Novi Sad ima, možda i previše, firmi, agencija, pojedinaca, koje rade poslove, na ovaj ili onaj način, na Internetu. Mi (Lava net) smo jedna od tih firmi. U tom moru korisnicima nije lako da izaberu agenciju za njihove digitalne potrebe, jer ih (nas) ima previše. Dodatni problem je što se sve agencije preporučuju/reklamiraju manje-više isto. Ni mi nismo mnogo drugačiji, mada smo se trudili da ne ulazimo u klišee tipa: “tim stručnjaka”, “kako mi to radimo”, “najbolji na tržištu”, “profesionalna izrada”… (upiši po nahođenju)…

Mudri ljudi su nas naučili da ne koristimo fraze i pojmove čija suprotnost nema smisla. A to važi za 90 posto marketinških poruka ljudi koji prave sajtove, programe, rade SEO. Ukratko, poslove vezane za Internet. Pazite sad: “tim amatera”, “kako mi to ne radimo”, “najgori na tržištu”, “neprofesionalna izrada”.

Naša ideja je da nudimo dve usluge u koje uklapamo konkretne poslove. Nudimo dva pravca koja su suprotnosti, ako hoćete jednu, ne možete drugu i obrnuto. Nije da mi nećemo da uradimo, već se međusobno isključuju.

Jedna usluga je sigurnost ili bezbednost, a druga je rizik. Mi smo ih nazvali Uspeh i Miran san. Jedna je, ukratko, rizik kako bi se zaradio novac, biznis model koji gura napred i teži da postigne što veći uspeh, a druga je mirnija, bez rizika i jurnjave za profitom, obezbeđuje miran san za korisnike.

Dakle, na početku beše odluka: idemo da se trkamo (a to podrazumeva i određeni rizik) ili da se ukotvimo u mirnu luku. To je pitanje kako karaktera korisnika, tako i odluke. Ne neke životne odluke, već odluke šta vama treba na internetu.

Neki poslovi rade odlično “uživo” pa im na netu treba samo prezentacija. To je usluga “Miran san”.

A neko tek započinje biznis i treba mu velika vidljivost. To je usluga: “Uspeh”. Takođe, izbor zavisi i od prirode samog posla. Neke usluge ili neki proizvodi jednostavno ne idu preko neta. Mada se i to brzo menja. A vi svakako možete promeniti glavnu uslugu u skladu s promenom tržišta.

Cene i poverenje

Drugi problem su cene. Tu vlada još veća konfuzija: sajtovi od 50 evra do, recimo, 3.000 evra. O aplikacijama i da ne govorimo: od par stotina do par desetina hiljada evra. Svako bi se zbunio. I mi smo često zbunjeni kada analiziramo cene na tržištu. Zaključak je da se na kraju ipak sve svodi na poverenje.

Ukratko, poverenje znači da smo dobili pun mandat da radimo najbolje što možemo i da s druge strane naručioci posla znaju da će dobiti najbolje iz naše kuhinje, da ćemo dati sve od sebe da dođemo do najkvalitetnijeg rešenja. U tom slučaju se lako dogovaramo o ceni. Nepoverenje je put u pakao, jer niko nije zadovoljan.   

Cilj je, naravno, da svi budu zadovoljni. I uspešni. Ili u sigurnim rukama. Zavisi šta vam treba.

Put samuraja

Pored cilja, zadovoljnih kupaca i kvalitetne usluge bitan je i put, drugim rečima, odgovor na pitanje kako do svega toga zajedno dolazimo. Razumevanje, poverenje i strpljenje su ključne reči. Sve ovo mora biti obostrano.

Razumevanje vašeg posla

Pre svega mi moramo razumeti vas, moramo razumeti vaš posao, ciljeve, zamisli, istoriju vaše firme, različite karaktere i potrebe vlasnika firme, kao i zaposlenih. S druge strane vi morate razumeti nas, naše estetske kriterijume, jer će vaš sajt biti deo našeg portfolija. Morate razumeti da nećemo praviti kompromise koji će ugroziti nas, ne želimo sajt koji ne možemo da pokažemo drugim vlasnicima firmi. Samo na osnovu vrhunskog proizvoda će kupiti sajt za sebe. Morate razumeti da mi svim srcem želimo da napravimo vrhunski proizvod za vas, da mi želimo da doprinesemo vašem uspehu. Mi vam nismo protivnici, mi smo saradnici.

Poverenje

Poverenje je druga ključna reč. Bez poverenja nema međuljudskih odnosa, pa ni poslovnih. Od vas nam treba poverenje u naše odluke, da ćemo na osnovu iskustva donositi najbolje odluke, iako vam se u trenutku čini da baš i nisu. Jer, na kraju mi ne pravimo sajt koji će se vama dopasti sto posto, već sajt koji će unaprediti vaš posao. Drugim rečima, pravimo sajt koji će se sviđati vašim kupcima ili korisnicima usluga. Poverenje s naše strane se odnosi na to da će te nam na kraju platiti sve što smo dogovorili, jer, ko još voli da ide na sud.

Strpljenje

Na kraju tu je strpljenje. Još jedna tačka bez koje ulazimo u sukobe, teške reči i nepotrebno gubljenje živaca, obostrano. Vi treba da budete strpljivi kada nam pošaljete zahtev. Ne možemo u istoj sekundi da se bacimo na taj posao. Potrebno je da završimo to što smo počeli, da malo odmorimo i da se fokusiramo na vaš problem. Ovo nije pokretna traka, već posao koji zahteva ozbiljne intelektualne napore. S druge strane mi moramo biti strpljivi kada obećate da ćete poslati nešto pa vas uhvate posao i život i onda prođe dve nedelje bez pisma i razglednice. 

Samo ako ispunimo ove, pre svega, ljudske „zahteve“ možemo uraditi kvalitetan posao.

Lava Net specijalizacija

Firme, bez obzira na to kojim se poslom bave, teže specijalizaciji, posebno s protokom vremena, što više iskustva, to se manje ide u širinu, već u tajne zanata. Mi smo, što promišljanjem, što sticajem okolnosti doneli odluke da se specijalizujemo u tri pravca, preciznije, tri oblasti: industrija, medicina, kultura i umetnost.

Ideja je da produbljujemo znanja u te tri oblasti, da radimo što više sajtova, ali i da radimo optimizaciju za pretrage na mrežama (famozni SEO). Takođe, za te tri oblasti radimo i specifične aplikacije, sve sa ciljem da doprinesemo razvoju tih oblasti. Što više radimo to više učimo, tako da zaista sebe možemo nazvati poznavaocima, pre svega, vizualnog i marketinškog segmenta predstavljanja tih specifičnih oblasti na internetu. To je dovoljno mali segment da se može usavršiti, a u isto vreme je značajan za celinu biznisa.

To, s druge strane, ne znači da nećemo raditi više ništa što se ne uklapa u te tri oblasti. Sajtovi i marketing u drugim granama često predstavljaju izazov kome se ne može odoleti, a ta nova znanja takođe pomažu da se podigne ukupan kvalitet onog što radimo.

Bez učenja nema napretka. To bi mogla biti rečenica umesto zaključka.

džš

Započnimo projekat

LAVA NET