Lava NET

Najčešće postavljena pitanja

Ispod se nalaze najčešće postavljena pitanja (FAQ) koja naša agencija dobija što se naših usluga tiče. Ukoliko na neko svoje pitanje niste pronašli odgovor, slobodno nas kontaktirajte kako bismo otklonili dilemu koju imate.

Kada da očekujem rezultate?

Rezultati za Google Ads oglase možete očekivati posle dva meseca rada kampanje.

Koji tip Google Ads kampanja postoje?

Search, Display, Video, Shopping i App.

Da li mogu da imam više od jedne oglasne grupe?

Svaka kampanja se sastoji od jedne oglasne grupe ili više njih, tako da možete da imate više od jedne.

Da li mogu da promenim budžet Google Ads kampanje?

Naravno, uz nekoliko klikova menjate budžet.

U jednom danu mi je kampanja više potrošila nego što sam stavio da je dnevni budžet, da li je to normalno?

Google će optimizovati potrošnju vaše kampanje. To znači da nekim danima možda nećete dostići prosečan dnevni budžet, a nekim danima ga možda premašiti i to je potpuno normalno.

Da li je dobro da definišem negativne ključne reči?

Jeste, dobra strategija negativnih ključnih reči funkcioniše u skladu sa vašim normalnim ključnim rečima kako bi se povećale šanse da se vaši oglasi pojave u vrednim pretragama.

Da li su bitne ekstenzije u oglasu?

Dodaci za oglase vam omogućavaju da dopunite svoj oglas dodatnim informacijama bez dodatnih troškova i mogućnost većem broju klikova, tako da su bitne.

Zašto je klik toliko skup?

Google Ads je zasnovan na sistemu licitiranja, gde vi kao oglašavač birate maksimalan iznos ponude koji ste spremni da platite za klik na vaš oglas. Što je vaša ponuda veća, to je bolji vaš plasman. Što je veća konkurencija, to će klik biti skuplji.

Da li mogu da pauziram kampanju?

Naravno, uvek možete da je pauzirate.

Da li možete da uradite sajt od koga ću se obogatiti?

Možemo, ali to pre svega zavisi od vas, kako ćete raditi marketing, kako ćete voditi kupce ili korisnike. Mi svaki sajt pravio s ciljem da zaradi milion dolara.

Koliko košta izrada sajta ili prodavnice?

Ovo je zapravo najčešće pitanje koje dobijamo i nikada na njega nemamo odgovor. Problem je u trenutku kada je postavljeno pitanje. Ako je to prvo pitanje ne možemo znati. Kao što niko ne zna odgovor na pitanje: Koliko košta izgradnja kuće? Ili, recimo, pitanje: Koliko košta automobil? Sve zavisi od mnogo faktora. Zato prvo moramo da razgovaramo o tome šta vama treba da bi odredili cenu. Možda hoćete sajt od pet stranica, a možda i od 500. Kao što možete napraviti skromnu kuću, tako možete i luksuznu vilu.

Koliko dugo traje izrada sajta?

Između 20 dana i 20 godina. Ali ovo ne zavisi od nas, već od vas koji ste nas platili da vam izradimo sajt. U 99 posto slučajeva svi rokovi su probijeni jer od vlasnika sajta nismo dobili nešto od traženog materijala. Ako ništa drugo ono bar dozvolu da sajt postavimo na domen, što je neki, makar simbolični, kraj. Kada je sve ono što smo radili u podrumu, stavljeno na svetlo da ceo svet može da ga vidi.Ovo pitanje uvek dobijamo odmah na početku. Odgovor je uvek isti – od vas zavisi. Reakcija je uvek ista – ne veruju nam. Ali, bezmalo uvek se ispostavi da se kod nas ništa nije zaglavilo. To ne znači da nekada ne kasnimo. Kasnimo. Priznajemo. Ali je reč o kašnjenju od pet ili deset dana. Nikako od dva, tri meseca pa i godinu dana, a u određenom broju slučajeva sajt nikada ni ne završimo, već u jednom trenutku odustanemo.Kada ne bi bilo tog zaglavljivanja, sajt od desetak stranica možemo da uradimo za tri nedelje. Za sajtove s više stranica nam treba i više vremena, ali u proseku ne više od dva meseca.

Koliko dugo traje izrada internet prodavnice?

Sve što je rečeno za dužinu izrade sajta važi i za prodavnicu. Tako da preskačemo prvi deo priče. Za izradu prodavnice, u slučaju da nema zaglavljivanja, posao možemo završiti za 30 radnih dana. Tu je uključeno i postavljanje dvadesetak proizvoda.
Kako raste broj proizvoda tako se produžava vreme izrade. S obzirom da broj proizvoda nema ograničenja ovaj deo ostavljamo bez konkretnog broja dana. Ni ne znam koliko bi nam trebalo da ubacimo recimo 6.000 artikala.
Naravno, ako je sve dobro postavljeno, ako imamo eksel tabele, ceo proces se može automatizovati i uraditi mnogo brže. Ali ako je sve razbacano i mora da se radi peške, proces zna ozbiljno da se oduži.
Zato je naša preporuka da ako planirate u budućnosti da pravite online shop, da na vreme krenete da ubacujete podatke za proizvode u eksel tabelu (naziv proizvoda, šifru, cenu, kratak opis, duži opis proizvoda, sliku/slike, možda uputstvo za korišćenje (ako je takva priroda posla) itd.). Jer ako imate tabelu sa svim proizvodima, onda je ubacivanje veoma brzo. Inače može trajati mesecima.

Da li ja, kao vlasnik sajta, mogu nešto da pomognem?

Možete, naravno. Čak je i vrlo poželjno, jer ipak, to je vaša prodavnica i vi o njoj imate najpotpunije informacije. Od vas možemo dobiti sve neophodno. Saradnja s vama je nužna kako bismo dobili najbolji rezultat.

Zašto izabrati Ručni rad (custom shop)?

Zato što je to internet prodavnica napravljena po meri biznisa, ne nekim drugim pravilima, već je samo usmerena na prodaju proizvoda.

Koliko vremena treba za izradu custom internet prodavnice?

Ukoliko ne bude zastoja u dostavljanu materijala od strane klijenta i dodatnih zahteva (van početnog dogovora) prodavnica će početi da radi za 30 radnih dana od potpisivanja ugovora.

Koliko artikala mogu da ubacim?

Praktično nema ograničenja. Napravili smo podelu prema broju proizvoda:

  • do 1.000
  • od 1.000 do 10.000
  • od 10.000 do 100.000
  • od 100.000 do 1.000.000
  • više od 1.000.000

Da li nudite održavanje?

Da. I to redovno održavanje koje se plaća na mesečnom nivou, a radimo i ažuriranje proizvoda i ostalog sadržaja (slike, tekstovi), kao i dodatno programiranje (pravljenje dodataka po želji kupca) po radnom satu.

Da li je hosting uključen u vaš paket?

Jeste. Hosting podrazumeva cPanel, što znači da vi imate kontrolu nad mejlovima i praktično svim delovima šopa.

Koliko mejlova mogu da napravim?

Nema ograničenja. Možete praviti onoliko mejlova koliko vam treba, takođe možete brisati mejlove, menjati šifre itd.

Da li je neophodno održavanje sajta?

Jeste, neophodno je. Bez održavanja, sajt će se kad-tad raspasti.
Što više posetilaca imate, to je veća brzina raspada. Sajt se mora redovno održavati. U suprotnom će ga napasti virusi, koji će ga nagrizati dok ga ne unište. A posle određene tačke nema povratka, i sajt će se morati obrisati.

Zašto plaćamo mesečno, ako se na održavanju ne radi svaki dan?

Iz najmanje dva razloga:

  1. Jedan je da se sajt mora pratiti, kontrolisati i nadgledati. To možda i nije rad u užem smislu, ali je obaveza i odgovornost.
  2. Drugi je da se radi mnogo više kada do problema dođe. Tada nema radnog vremena, ograničenog broja radnih sati, ništa ne važi, već se radi dok se ne popravi. To je, takođe, jako stresan posao. Samo zamislite da nekome ne radi prodavnica na kojoj zarađuje mnogo novca. Svaki minut je gubitak. Kada dođe do problema moraju da se zasuku rukavi. Ako ne plaćate mesečno održavanje, pitanje je koliko bi vas koštala popravka kod programera koga ste angažovali kad se desila šteta. Prvo bi malo njih pristalo da rešava problem, a onda bi odredili cenu koja je u nekim slučajevima i viša od godišnje cene za održavanje. S tim da bi u tom slučaju sve morali da platite odmah.

Koje sisteme održavate?

Pre svih one koje smo mi napravili. Nekada prihvatimo i sajtove, aplikacije… koje su uradile kolege iz drugih agencija. Uslov je da dobro poznajemo sve elemente koji su korišćeni u izradi.
Trudimo se da ovladamo sa što više sistema kako bi mogli da pružimo uslugu svima, ali se internet toliko brzo razvija da je to nemoguć posao.
Tako smo se fokusirali na WordPress sajtove izrađene u Divi-ju, Elementor-u ili WPBakery. Kao i na HTML sajtove rađene u Bootstrap-u i čistom PHP-u.

Hoće li moj sajt biti na prvom mestu ako angažujem SEO stručnjake?

Praktično nema agencije koja će vam iskreno odgovoriti na ovo pitanje. Odgovorićemo mi: možda, a možda neće. SEO nije egzaktna nauka, ali je najprecizniji odgovor: da, možete postati prvi. Ali nijedna agencija vam to ne može garantovati.

Da li SEO agencije zapravo postižu neki uspeh?

Ukoliko se ispravno primeni, naravno. Imamo nekoliko priča o uspehu. Možete ih pročitati ovde.

Da li je SEO neophodan za uspeh?

Godinama se raspravljalo o pitanju da li je SEO neophodan za uspeh. Neki kažu da to nije neophodno, dok drugi tvrde da bez efikasnog SEO-a veb lokacija možda nikada neće postići nivo uspeha koji bi mogla.
Na kraju krajeva, ono što je važno jeste da je vaša veb lokacija optimizovana za vidljivost na pretraživačima i saobraćaj. Sami odlučite koji deo SEO-a želite da vam optimizujemo, ako niste spremni da date poverenje SEO agenciji.

Koliko nam treba do uspeha?

Mi ne možemo dovoljno često i glasno da ponavljamo kako agencija koja se bavi optimizacijom za pretraživače ne može, tj. ne bi smela da garantuje uspeh, jer garancija ne postoji. Do uspeha se nekad stiže za samo 3 do 4 meseca, nekada je potrebno i godinu dana. Strpljenje i poverenje koje ste poklonili agenciji će uroditi plodom – vremenom.

Može li SEO pomoći u prodaji?

Naravno! Što više organske posete sajtu to više potencijalnih klijenata i potrošača!

Bio sam među prvima, zašto je moje rangiranje opalo?

Ukoliko radite sami na optimizaciji, moguće je da ste propustili neki od novih Google ažuriranja.

Kako da znam da angažujem pravu agenciju?

Dok god ih ne probate, ne možete znati. Ali bitne stvari na koje treba obratiti pažnju jeste da li agencija garantuje uspeh (što nikako nije dobro) i da li su iskreni i kada su loše vesti u pitanju. Često se desi da agencije normalne fluktuacije i pad u posetama prećute, jer ne znaju da ih opravdaju.

Da li imate neki dobar savet za početnika? I dalje nemam finansija za SEO.

Puni smo dobrih saveta koje smo i podelili na našem blogu! (ovde možete pročitati tekstove vezane za SEO). Trudimo se da svoje znanje prenesemo na jednostavan i razuman način. Ko zna, možda sutra baš Vi postanete naš saradnik.

Zašto je Lava Net SEO bolji od drugih?

Ne tvrdimo da je bolji. Tvrdimo da imamo tim koji ima veliku želju da zadrži svoje klijente. Trudimo se da budemo transparentni u onome što radimo i o tome redovno izveštavamo svoje klijente.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet