Blog

Najbolje dizajnirane majice. Najbolje poruke na majicama

23. 08. 2024. | Ostalo

TAGOVI: Boje | Dizajn

Priča o odeći i oblačenju stara je koliko i ljudski rod. Takođe, nema civilizacije bez odeće. A čim imamo odeću tu je i dizajn. Od samih početaka civilizacije moda je igrala važnu ulogu, socijalni status se mogao videti iz daljine. Tako je i danas – različiti dizajni odeće govore puno o onom ko i kako nosi određene odevne predmete. Dizajn majice postao je bitan deo komunikacije sa ostatkom sveta; bitan deo odavanja prvog utiska.

Dizajn majice govori o ličnosti osobe

U antici, srednjem veku, pa sve do danas, odeća govori nešto o onome ko je nosi. Čovek u upeglanom odelu, žena u mini suknji, tinejdžeri u crnoj odeći s metalnim dodacima… sva ta garderoba nam govori nešto o tim osobama, čime se bave, da li brinu o sebi, da li su nemarni, da li idu na posao ili na plažu.

Ove informacije primamo nesvesno iako možemo lako da ih prebacimo i u racionalno, u jezik. Tako s drugim ljudima komuniciramo i pre nego što jasno vidimo lice i malo porazgovaramo.

Od odeće koja se danas nosi, o osobi najviše govore majice. Ne računamo odela, uniforme, odeću koju nosi mnogo ljudi koji se bave istim zanimanjem ili nose garderobu koja obeležava slični status – odela, radna odeća, uniforme i sl.

Majice govore, ne o profesiji, već o ličnosti. Možemo ih podeliti u nekoliko grupa:

  • muzičke majice
  • majice “fore”, “štosovi”
  • majice s političkim porukama
  • aktivističke majice
  • majice za privlačenje pažnje
  • umetničke majice

I naravno, da napomenemo, navodimo primere po našem Lava NET izboru.

Muzičke majice

Izabrali smo majice nekoliko bendova i izvođača, onih koje, pretpostavljamo, svi poznajemo i čije majice su bile toliko upečatljive da ih se većina nas seća: Iron maiden, Metallica, The Doors i Lou Reed majica. Možete primetiti da se ilustracije na majicama bendova Iron maiden, Metallica, The Doors menjaju, zavisno od albuma itd. ali je na svima naziv benda uvek isti, i to je ono što je najupečatljivije, i prepoznatljivo – naziv benda je uvek napisan istim slovima/fontom. Već smo pisali koliko je font važan za web dizajn, a isto je i za grafički dizajn, što se odlično vidi baš na primeru majica.

Dizajn majica benda The Doors i Metallica.

Fotografije sa sajtova authenticbandmerch.com i metallica.com (72 Seasons Strobe Mineral Black T-Shirt i Est. 1981 T-Shirt)

Dizajnirane majice benda Iron Maiden i majica Lou Reed T-shirt.

Fotografije sa sajtova ironmaiden.com (Iron Maiden majice) i etsy.com (Lou Reed majica)

Majice “fore”, “štosovi”

U ovu grupu majica spadaju svima poznate majice sa lažnim mišićima, majice koje prikazuju žensko telo, najčešće u kupaćem kostimu, pa kada ih obučete izgledate kao da ste polugolišavi, majice sa lažnom kravatom i leptir mašnom i sl.

Majice lažna kravata, lažni mišići, lažni kupaći i blatnjavi smajli fejs iz filma Forest Gump.

Fotografije sa sajtova amazon.com, aliexpress.com i blatnjavi smajli fejs iz filma Forest Gump sa sajta etsy.com (autor IlluminaTee)

Majice s političkim porukama

Navešćemo neke maštovitije, sa izbora 2000. koji su, čini se, bili održani pre sto godina, a mogle bi da se koriste i danas.

Novine u dizajniranju majica sa političkim porukama započeo je Otpor:

  • crne majice sa odštampanom belom pesnicom i porukom: “Otpor do pobede”
  • bele majice sa pesnicom ucrtanom u kvadrat ispod koga piše: a) Širi se, b) Do slobode, c) Do pobede, d) Jer volim Srbiju
  • bele majice sa crnom pesnicom
  • majice s porukama: “Mrdni dupetom! Pusti glas – štetno je uzdržavati se!”, “Posle glasanja nema kajanja”, “Glasam da talasam”
  • bele ili crne majice sa parolom “Gotov je” a pesnica je sa centralnog mesta pomerena na levi rukav
  • bele majice sa crvenom pesnicom na kojima je pisalo “Mnogo smo jaki” (napravljene za navijače pre utakmice između Crvene zvezde i Dinama iz Kijeva)

I dok su te 2000. godine Otpor, nevladine organizacije i mediji imali maštovite i jasne poruke, političke stranke su ostale konvencionalne i nemaštovite sa majicama, na kojima su najčešće štampali logo/naziv stranke i ime kandidata ili slogan stranke za izbore. Npr.

  • bele majice s natpisom “Naš čovek-Vojislav Mihailović” (Srpski pokret obnove)
  • majice sa logotipom stranke (Demokratska stranka Srbije)
  • naziv stranke ispisan na leđima, a spreda napisano “Promene” (Demokratska stranka)
  • simbol stranke i parola “Za Jugoslaviju” (Socijalistička partija Srbije)

Doduše postoje i dva primera maštovitih stranačkih majica:

  • crvene majice sa Koraksovom karikaturom spreda (na karikaturi je nacrtan automobil auto škole, a u autu su Adolf Hitler kao instruktor i Slobodan Milošević kao učenik) i natpisom “Stop fašizmu” na leđima (Socijaldemokratska unija)
  • majice s natpisom “Neće moći” (Socijaldemokratija, povodom preuzimanja Studija B)

Sagovornik Vremena, modni dizajner Boris Nikolić, je te 2000. izjavio: “Odeća je nezaobilazna vrsta komunikacije koja često kaže više od one verbalne. Odeća je definitivno stav! U tom smislu majica sa porukom ide korak dalje, ona započinje konverzaciju. U demokratskim društvima koja se trude da formiraju sliku značaja svakog pojedinca i njegovog uticaja na globalna pitanja, na majice sa političkim rečenicama gleda se ozbiljno.” A kreativni direktor marketing agencije AgitPROP Lazar Bošković, takođe za Vreme kaže da su majice Otpora najubedljivije od svih jer “minimalističkim sredstvima postižu maksimalni efekat”.

Aktivističke majice - Peščanik, Ako vam je dobro onda ništa; crna Otpor majica sa belom pesnicom i natpisom ОТПОР!, Vivijen Vestvod  majica s natpisom Climate Revolution; bela CHOOSE LIFE i crna majica s natpisom Make Love Not War.

Fotografije sa sajtova Peščanik, Ako vam je dobro onda ništa (dizajn Slaviša Savić), Vivijen Vestvod u svojoj majici s natpisom Climate Revolution, foto by Pixel Formula, CHOOSE LIFE majica koju je nosio Džordž Majkl i aktivistička majica sa sajta etsy.com (Make Love Not War)

Aktivističke majice

Jedan od nama u Srbiji najpoznatijih slogana je “Make love, not war” koji potiče iz 1960-tih godina i antiratnih protesta (rat u Vijetnamu).

A nama omiljen, s naših prostora, je onaj s portala Peščanik, “Ako vam je dobro, onda ništa”

Aktivističke majice mogu da pokrenu različita pitanja, od prava manjina i drugih ugroženih grupa, smrtne kazne, položaja i prava žena i dece, do ekoloških problema.

Sedamdesetih godina 20-tog veka u Velikoj Britaniji čuvena dizajnerka Vivijen Vestvud dizajnirala je različite majice, među njima i majice sa ilustracijom na kojoj dva kauboja pokazuju, vrlo eksplicitno, penis, kako bi ukazala na još uvek krute stavove prema gej zajednici, jer iako je 1967. donet novi zakon o seksualnim prestupima kojim homoseksualnost prestaje da bude ilegalna, čovek koji je u javnosti nosio ovu majicu, bio je uhapšen zbog neprimerenog sadržaja.

Još jedna Britanka i pionir aktvističke mode je bila Katarina Hamnet koja je koristila majice da prenese važne poruke. Njene majice su poznate po masnim crnim slovima i liberalnim sloganima, jer kako je rekla: “Ako želite poslati poruku, trebate štampati masna slova na majicu.” Ona se sastala sa Margaret Tačer i zajedničko fotografisanje sa premijerkom iskoristila da natpisom na majici (“58% Don‘t Want Pershing”) protestuje protiv odluke da SAD postavi nuklearne projektile na britansko tlo.

Još jedan primer aktivizma jeste majica s natpisom “Choose Life“ koja se koristila u kampanji za prestanak konzumacije droga, a koju je nosio veoma popularni muzičar Džordž Majkl.

Majice za privlačenje pažnje

U ovu grupu spadaju majice sa kul izrekama, šaljivim natpisima, sa crtežima ili fotografijama koji najviše izazivaju sablažnjavanje (seks, smrt i sl.)

Izabrali smo neke od popularnih natpisa, uglavnom na engleskom i jedan na srpskom jer nam se dopao i natpis i dizajn:

  • Act Like a Lady Work Like Boss
  • It’s Okay if You Don’t Like Me
  • Easy Like Sunday Morning (čuvena pesma Lionel Richie)
  • Play Hard
  • Good Vibes
  • Forgive but Don’t Forget
  • Make Some Noise
  • Dream Big Work Hard
  • Think Outside the Box
  • Listen More Speak Less
  • Čokanjčićem… ću, te, ćeš, me.

Umetničke majice

U ovu grupu ubrajamo pre svega one majice koje su oslikali umetnici, koji su ilustraciju pravili s namerom da bude štampana na majici.

Izloga s majicama Valentine Brostean - Capsule collection 2018 for Armani Exchange.

Valentine Brostean – Capsule collection 2018 for Armani Exchange, sa sajta valentinabrostean.com

Navodimo vam primer naše umetnice Valentine Brostean koja je 2018. sarađivala sa modnom kućom Armani Exchange, koja je njene umetničke radove štampala na majicama, ali i na ručnim satovima i naočarima. Više možete videti ovde.

Nikolina Mihaljević i Dragan Stojanović

Možda će vas i ovo zanimati

Internet i apokalipsa

Internet i apokalipsa

Navodno, internet nije moguće uništiti jer se ne kontroliše iz jednog centra. Mnogo je mreža koje kontrolišu razni pojedinci, kompanije i vlade. Ako bi deo mreže i propao, brzo bi rupu popunile druge mreže.

Mala škola elektronske pošte

Mala škola elektronske pošte

Vlasnici firmi mogu podneti da im neko vreme ne radi poslovni sajt, ali ne mogu da budu mirni ako im ne radi mail. To je potpuno razumljivo.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet