Blog

Može li dizajn smetati prodavnici

24. 11. 2023. | Shop

U svetu sveprisutne digitalne trgovine, gde se korisnici sve više oslanjaju na udobnost online kupovine, važnost dobro osmišljenog dizajna ne može se dovoljno naglasiti. Kreirati online shop nije samo postavljanje proizvoda na ekran i čekanje na kupce. To je umetnost kombinovanja funkcionalnosti, estetike i korisničkog iskustva kako biste stvorili prostor koji ne samo da privlači posetioce, već ih i podstiče na brzu i zadovoljavajuću kupovinu.

SADRŽAJ:

Vizuelna priča online shop-a

Kada pravite online shop, prvo i najvažnije je da imate na umu da kupac želi lako i brzo da pronađe proizvod/uslugu i obavi kupovinu. Da mu vaš sajt uliva poverenje u smislu sigurnog plaćanja, politike vraćanja proizvoda i povraćaja novca. Važno je da nemate zbunjujući meni/navigaciju, da imate search bar i mogućnost filtriranja proizvoda po kategorijama i podkategorijama, da možete izlistati proizvode po boji, polu, veličini, brendu/marki. Važno je i da vam se stranice brzo učitavaju, što znači da sve fotografije moraju biti optimizovane za internet. Ovo bi bili neki važniji tehnički zahtevi koje dobar online shop mora ispuniti, a koji utiču na lejaut sajta i dizajn.

Što se tiče dizajna internet prodavnice, on ima veliki uticaj na kredibilitet vašeg šopa, čak 75%.

Važno je naglasiti da je najbolje ne preterivati sa dizajnom, u smislu da shop ne treba da izgleda umetnički kao sajt nekog slikara, ali je važno da bude privlačan estetski. To se “najlakše” (pod navodima najlakše, jer je veće finansijsko ulaganje) postiže profesionalnim fotografijama proizvoda/usluga koje prodajete. Jer to je ono što će vizuelno dominirati šopom. Uz fotografije proizvoda, važno je napraviti fotografije životnih situacija u kojima se koristi proizvod koji prodajete kako bi potencijalni kupac mogao lakše sebe da zamisli kako ga koristi. Pokazalo se da ovo povećava poverenje u brend, jer kupcu govori da je kompanija uspešna kad je htela/mogla da investira u profesionalno fotografisanje. Potom treba obratiti pažnju na doslednosti u predstavljanju brenda. Npr. da boje na sajtu uskladite sa bojama logoa. Da izaberete čitljiv font. Da stranice budu pregledne.

Dizajn u službi funkcionalnosti

Dizajn internet prodavnice mora biti u službi funkcionalnosti, što bi mogli najbolje da objasnimo na sledećim elementima: cena proizvoda, dugmići (Kupite, Pošaljite, Saznaj više itd.), ikonice, važna obaveštenja (npr. akcijske cene, popust), istaknuti linkovi ka stranicama sa važnim informacijama (politika plaćanja, povraćaj novca i robe, dostava itd.). Ovi konkretni elementi na sajtu koji olakšavaju prodaju moraju biti vizuelno istaknuti u odnosu na druge elemente što se postiže veličinom elementa, jedinstvenim fontom koji je čitljiv i na velikim i malim ekranima, akcentnom bojom i sl.

Preterivanje u dizajniranju internet prodavnice

Jasno je da se sa dizajnom može preterati, kao što se može preterati sa svakom stvari u životu. Ali ponekad to preterivanje može biti u službi prodaje proizvoda. Zavisi od toga šta je proizvod i ko je ciljna publika. Sajt za primer “previše dizajniranja” je jedan naš šop, koji je Lava NET pravio za zastupnika francuske kozmetičke kuće Gamarde.

Reč je o jednom od naših boljih šopova, jer klijent za kojeg je sajt rađen, uz ovakav dizajn i SEO koji radimo za njih, ostvaruje odlične rezultate. Toliko da smo počeli da im dizajniramo novi online shop za prodaju još nekoliko inostranih kozmetičkih brendova, jer su postali ovlašćeni uvoznik i distributer tih brendova za Srbiju, BiH, Crnu Goru i Makedoniju. Impresivno, morate priznati.

Ako vam nije najjasnije na šta mislimo kad kažemo previše dizajnirano, pogledajte naslovne stranice Gamarde šopa i naslovnu stranicu najboljeg e-šopa za 2023. godinu, na svetu, Amazon. Na Amazonu skoro i da nema dizajniranja. Preko cele stranice imate samo kvadratne fotografije proizvoda ili grupa proizvoda (podeljenih po kategorijama i podkategorijama) poređane u redove, jedan ispod drugog, a u dnu imate ogroman footer (deo koji se ponavlja na svakoj stranici i ima linkove ka najvažnijim stranicama na sajtu/šopu). Sve to na tamnoj podlozi sa belim tekstom (kontrast kako bi se element istakao).

Na Gamarde sajtu se, s druge strane, prodaje ekskluzivna kozmetika i stoga je i dizajn sofisticiraniji, neuobičajeniji, “komplikovaniji” (nije sve u jednoj ravni, naslagano jedno ispod drugog, samo sa fotografijama proizvoda). Dizajn zavisi od potreba potencijalnih kupaca/ciljne grupe koja će najverovatnije kupovati ovakvu kozmetiku. Naravno stranica samih proizvoda izgleda mnogo jednostavnije, jer kao što smo rekli, šop treba da bude intuitivan i lak za korišćenje.

Zaključak je da ako dizajn izgleda izuzetno dobro ali ne olakšava/pojednostavljuje korake kupovine, onda ste preterali sa dizajnom. Bez obzira na to koliko je sajt privlačan na prvi pogled, glavni cilj je da je online kupovina vaših proizvoda brza, jednostavna na ekranima svih veličina, laka. Stoga izbegavajte previše teksta, a sav tekst na sajtu neka bude razumljiv za kupce svih profila. Koristite naslove i podnaslove, iskošena slova, liste i kratke pasuse.

Primeri

Pregledajte deset najboljih e-komerc sajtova na svetu, za 2023. godinu. To su:

  1. Amazon – svetski lider u B2C (business-to-consumer) maloprodaji
  2. eBay – najbolje C2C (consumer-to-consumer) tržište, jedno od svetskih lidera u maloprodaji od preduzeća do potrošača
  3. AliExpress – nudi jeftine proizvode
  4. Walmart – neograničen asortiman vaših proizvoda
  5. Rakuten – programi za preporuke i povrat novca (Referral and cashback programs), njihov je i Viber
  6. Wildberries – popularan u Rusiji, poznat po prodaji širokog spektra odeće i predmeta za domaćinstvo
  7. Ozon – odgovor Rusije na Amazon, nudi širok asortiman robe
  8. Flipkart – privatna indijska kompanija za e-trgovinu
  9. Samsung – svetski lider u prodaji elektronike i medija (Samsung Srbija)
  10. Etsy – specijalizovan je za ručno rađenu, vintage i unikatnu robu

Primetićete da je kod svih ovih sajtova najviše pažnje obraćeno na funkcionalnost, dok je dizajn sveden na minimum. Slično je i na domaćim sajtova. Izabrali smo nekoliko za vas da pogledate:

  1. Shoppster
  2. Aksa
  3. Gigatron

Možemo zaključiti da je za web šopove najbolja praksa, što se dizajna tiče, stvari pojednostaviti, biti dosledni brendu i ispuniti sve pomenute tehničke zahteve.

Nikolina Mihaljević

Možda će vas i ovo zanimati

SEO – Ima li Google konkurenciju

SEO – Ima li Google konkurenciju

Pitanje konkurencije za Google kao vodećeg pretraživača koji već godinama u nazad drži monopol postaje sve relevantnije u svetu SEO-a.

Ima li mesta za mene ili kako ući u IT svet

Ima li mesta za mene ili kako ući u IT svet

Informacione tehnologije, popularni IT jeste najbrže rastuća industrija poslednjih godina, a možda i decenija. Nekoliko je razloga zašto ljudi hoće da rade u ovoj oblasti. Prvi je i očigledan…

Custom shop

Custom shop za ozbiljne biznise je ekskluzivni Lava Net proizvod. Namenjen je vlasnicima biznisa koji prodaju veliki broj proizvoda i žele potpunu kontrolu prodaje na internetu. Zakažite besplatne konsultacije.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet