Blog

Medicinski sajtovi – naš portfolio

25. 11. 2022. | Sajtovi, SEO, Shop

Pisali smo o našoj specijalizaciji i izradi sajtova za industriju kao i o kreiranju sajtova koji prate kulturu i umetnost. Još jedna oblast kojoj smo posvetili pažnju je i medicina, pa u našem portfoliju imamo poveći broj medicinskih sajtova. Spisak medicinskih ustanova za koje smo pravili sajtove bi išao ovako: ST Medicina, Karahoda, Bolnica Vita, Ordinacija Dr Anđelić, Limmat Physio, MC Poliklinika Kovačević, MC radiologija, Primarijus ordinacija opšte medicine i kućnog lečenja, Prim Med prevoz, Repić Dental, Audio BM, ASTAS – Asocijacija za sportsku traumatologiju i artroskopsku hirurgiju Srbije, Savez društava Vojvodine za brobu protiv raka, Živanović Tim, Dental Vortex, Apoteke Biofarm, Specijalna oftalmološka bolnica “Eliksir”, Stomatološka ordinacija Umićević-Tešić, Best Medica poliklinika & Best Lab laboratorija, Vemax Pharma. Složićemo se svi, verovatno, da je zdravlje najvažnija stvar u životu. I da je bolje sprečiti nego lečiti. Zato je bitno redovno obavljati sistematske preglede, pogotovo posle navršene četrdesete godine. A još važnije je izgradnja poverenja u lekara. Da znate da nije tu samo da bi vam uzeo novac, već da je zaista posvećen svom zanimanju. Izrađujući sajtove za nabrojane medicinske ustanove, uvidela sam da količina posvećenosti i uloženog truda u izradu sajta (od strane zaposlenih u ustanovi) može da se poveže sa stepenom poverenja koje možete imati u odnosu na dotičnu ustanovu i lekare. Jer prvi utisak je važan, prezentacija ustanove (kompanije/firme) na vebu je bitna. Pogotovo kad je reč o nečemu tako važnom kao što je zdravlje. Ako je sajt prijatnog izgleda, umirujući, obiluje korisnim i tačnim informacija i intuitivan i lak je za korišćenje (lako se krećete po sajtu i lako nalazite neophodne informacije), velike su šanse da toj medicinskoj ustanovi možete pokloniti poverenje. Naravno da ima onih koji su dobri, ali nisu prisutni na webu, jer još nisu uvideli prednost interneta. Ali s druge strane, želite da vaši lekari idu u korak s vremenom, u svim aspektima. Jer to znači i kvalitetnije lečenje, dijagnostikovanje i/ili samo kvalitetnije redovno praćenje zdravstvenog stanja pacijenta. U nastavku teksta pročitajte malo više o ovim ustanovama i izradi sajtova za njih.

Podela medicinskih sajtova

Medicinske ustanove za koje smo pravili sajtove i/ili kojima radimo održavanje možemo podeliti na zubarske ordinacije, bolnice, lekarska udruženja i saveze, fizijatrijske ordinacije, poliklinike i specijalističke ordinacije, apoteke i farmaceutske kompanije, webshopove medicinskih pomagala i ostale kompanije koje pružaju neku uslugu vezanu za medicinu (prevoz pacijenata).

Zubarske ordinacije

Većina nas ima svog izabranog zubara i većina ga ne menja često. Ali kada treba da pronađete novog zubara, potraga se, izuzev usmene preporuke, najčešće odvija na vebu. Jer kako drugačije? Lava Net tim je napravio sajtove za Stomatološku ordinaciju Umićević-Tešić (za koju radimo i SEO), Ordinaciju Karahoda, Repić Dental ordinaciju, a za Dental Vortex ordinaciju iz Beograda radimo održavanje i SEO. Za izradu svakog sajta je neophodno uraditi istraživanje o oblasti koju sajt prezentuje. A stomatologija (ili bilo koja druga oblast medicine) je usko stručna i obimna/komplikovana. Zato je bila neophodna dobra saradnja sa stomatolozima kako bi dobili potreban materijal za izradu što boljeg sajta. Ako imate stomatološku ordinaciju, verovatno imate malo slobodnog vremena, ali ako želite dobar sajt koji će dopreti do novih pacijenta, budite spremni na to da izdvojite vreme za prikupljanje neophodnog materijala za izradu sajta (više o ovome pročitajte ovde) i uložite u SEO. Jer složićete se, konkurencija među stomatološkim ordinacijama je ogromna. U Novom Sadu ih ima pregršt. Stoga je ulaganje u dobar, kvalitetan sajt i prisutnost na internetu neophodno. Bitno je da se izdvojite iz gomile i tako što ćete ponuditi pacijentima nešto što neće dobiti na drugom mestu. Npr. povremene akcije koje će biti objavljivane online (na sajtu i na društvenim mrežama) svakako doprinose povećanju posla.

Bolnice

Druga grupa medicinskih sajtova za koje smo radili sajtove jesu Specijalna bolnica Vita koja se specijalizovala za lečenje svih oblika bolesti zavisnosti, depresije, anksioznosti i drugih psihijatrijskih poremećaja kao i za psihoterapijski i savetodavni rad i Specijalna oftalmološka bolnica “Eliksir” koja nudi specijalističke preglede, lečenje i operacije oka, gde stalno gostuju najpoznatiji ruski oftalmohirurzi sa Očne klinike Fjodorov iz Kaluge u Rusiji. Kao i za prethodnu grupu sajtova, i ovde je najvažnija bila saradnja sa klijentom u smislu nabavljanja materijala. Pritom, treba napomenuti da su obe bolnice već imale svoje sajtove stoga je i većina materijala postojala online, ali bio je neophodan redizajn sajta, modernizacija i poboljšanje. Za Eliksir sajt je, na primer, bilo važno da se koristi mnogo veći font (veća slova za tekstove na sajtu) nego što je uobičajeno, jer njihovi potencijalni pacijenti imaju probleme s vidom i sav sadržaj sajta treba da bude uvećan.

Lekarska udruženja i savezi

Mesta gde se lekari povezuju, organizuju radionice i seminare, gde i pacijenti mogu saznati više o određenoj grani medicine su sajtovi lekarskih udruženja i saveza. Dva takva sajta smo i mi izradili. Reč je o sajtu ASTAS (Asocijacija za sportsku traumatologiju i artroskopsku hirurgiju Srbije) i sajtu Saveza društava Vojvodine za brobu protiv raka. ASTAS edukuje lekare raznih specijalnosti iz oblasti sportske traumatologije, artroskopske hirurgije, osteoporoze i drugih oboljenja koštano-mišićnog sistema i član je u regionalnim (Balkanska asocijacija za artroskopsku hirurgiju i sportsku traumatologiju), evropskim (ESSKA – European Society for Sports Traumatology, Knee Surgery and Arthroscopy) i svetskim (IOF – International osteoporosis foundation) udruženjima, što je izuzetno važno jer lekari tako imaju mogućnost za stalnu nadogradnju svog znanja. A to ih čini boljim doktorima. Savez društava Vojvodine za borbu protiv raka je društveno-humanitarna, nevladina i neprofitna organizacija građana. Njihov cilj je borba protiv svih malignih bolesti i svojim radom okupljaju građane  u borbi protiv raka, protiv zagađenosti životne sredine, pušenja i drugih bolesti. Savez se bavi i izdavanjem brošura koje pružaju informacije o zdravom načinu života, o prevenciji, ranom otkrivanju i lečenju raka.

Fizijatrijske ordinacije

U našem portfoliju su se našle i dve fizijatrijske ordinacije. Die Praxis Limmat Physio iz Badena u Švajcarskoj za koju smo radili sajt i Centar za negu i održavanje tela „Živanović tim“ (fizijatrija, ishrana i psihologija) iz Novoga Sada kojima održavamo sajt. Izazov je bio pravljenje sajta za Ordinaciju Limmat Physio jer je u pitanju sajt na nemačkom jeziku, ali uz pomoć vlasnika ordinacije Jovice Milovanovića i malo znanja nemačkog sve prepreke su uspešno savladane.

Apoteke i farmaceutske kompanije

U ovoj grupi imamo Apoteke Biofarm i regionalnu farmaceutsku kompaniju Vemax Pharma. Apoteke Biofarm imaju 10 apoteka (u Novom Sadu, Titelu, Kovilju, Ečkoj, Bukovcu, Futogu i Zrenjaninu) i na sajtu nude najvažnije informacije vezane za njihov rad kao i mogućnost da ukoliko ne možete da ih posetite, na sajtu možete da popunite kontakt formu, opišete problem i pošaljete njihovim farmaceutima. Iako to nije zamena za konsultacije sa vašim izabranim lekarom, priznaćete odlična je stvar jer možete od stručnog lica saznati potrebnu informaciju, bez odlaska iz svog doma. Vemax Pharma registruje, uvozi i distribuira farmaceutske proizvode (lekove, medicinska sredstva i dodatke ishrani) i sprovodi stručni medicinski marketing, a imaju sklopljene ugovore sa farmaceutskim kompanijama iz Srbije, Austrije, Italije i Grčke. Za sajt ove kompanije je bilo važno na pregledan način prikazati sve partnere sa kojima sarađuju i sve proizvode koje od njih uvoze. Pošto je reč o lekovima i suplementima i dodacima za ishranu, veoma važno je bilo naći dobro dizajnersko rešenje za pregledno predstavljanje ovih proizvoda.

Poliklinike i specijalističke ordinacije

U grupi poliklinika i specijalističkih ordinacija imamo najviše sajtova. Tu su ST Medicina, MC Poliklinika Kovačević, Best Medica poliklinika & Best Lab laboratorija, Ordinacija Dr Anđelić (Specijalističko ginekološko akušerska ordinacija) i MC radiologija (Specijalistička radiološka ordinacija MC RADIOLOGIJA) kojima smo pravili sajtove kao i Primarijus ordinacija opšte medicine i kućnog lečenja kojima radimo održavanje. Za svaki od ovih sajtova smo utrošili više vremena za izradu nego za bilo koji drugi sajt jer je reč o oblastima gde se greške skupo plaćaju. Našim zdravljem.

Webshop-ovi medicinskih pomagala i ostale kompanije koje pružaju medicinske usluge

Lava Net je pravio i webshop/internet prodavnicu kompanije Audio BM d.o.o. koja prodaje i servisira slušne aparate i najveći je distributer slušnih aparata, baterija i pomoćnih slušnih uređaja u regionu (predstavništva imaju u BiH, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji, Sloveniji i Srbiji). Pošto je u pitanju prodavnica sa manjim brojem proizvoda, ovaj web shop nije custom shop, ali je funkcionalan i zadovoljava sve klijentove zahteve. Reč je o wordpress sajtu odnosno internet prodavnici izrađenoj u WooCommerce sistemu. Više o izradi online prodavnica možete pročitati ovde. I na kraju imamo sajt Prim Med Prevoz, izdvojen sajt koji smo pravili za izdvojenu uslugu ordinacije Primarijus, kojima radimo održavanje glavnog sajta. Iako Ordinacija opšte medicine i kućnog lečenja Primarijus ima sajt, pokazalo se neophodnim da se napravi i poseban sajt za njihovu uslugu sanitetskog prevoza pacijenata od kreveta u kući do kreveta u bolnici/ordinaciji, uz mogućnost medicinske pratnje i zakazivanja na isti dan kad vam je prevoz potreban.

Zaključak

Svi problemi na koje smo nailazili u toku izrade ovih sajtova se ne razlikuju mnogo od ostalih sajtova, ali zbog toga što je reč o medicini i zdravlju, pritisak da se napravi što bolji sajt je bio mnogo veći. Međutim to nas nije sprečilo da iznova radimo sajtove medicinskih ustanova jer znamo koliko je važno doći do pouzdanih i tačnih informacija o lečenju, lekarima i lekovima. Nikolina Mihaljević

Možda će vas i ovo zanimati

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Nije cilj sumanuto stvarati sadržaj, to se već dešava u „količinama“ koje polako prevazilaze naše perceptivne mogućnosti. Poenta je u tome kako napraviti nešto autentično, ako ne i umetnički.

Custom shop

Custom shop za ozbiljne biznise je ekskluzivni Lava Net proizvod. Namenjen je vlasnicima biznisa koji prodaju veliki broj proizvoda i žele potpunu kontrolu prodaje na internetu. Zakažite besplatne konsultacije.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet