Svi znamo da su reklame neizostavan deo naših života, hteli mi to ili ne, nervirale nas one ili ne. Ali kada marketinški timovi nekih kompanija svojim reklamama dosegnu nove visine kako bi privukli potencijalne kupce, onda zaslužuju svaku pohvalu. I da se o njima piše.
U nastavku ćemo vam predstaviti neke od boljih reklama koje su privukle pažnju Lava NET tima. A za sve one koje ove reklame nasmeju i oduševe, još primera možete pogledati ovde.
1. MekDonaldsov pešački prelaz – reklama Mekdonalds kompanije na festival u Cirihu (Züri Fäscht), iz 2010. godine

2. BMW M3 – kako bi se istakli u moru reklama i konkurencije BMW se udružio sa DC svetom i napravio reklamu “Čak i super heroji voze jedan”

3. Volvo i Jean Claude Van Damme – akrobacija za pamćenje. Ne bi li pokazali kako je Volvov upravljački sistem stabilan i precizan, Volvo je snimio reklamu sa Žan Klodom 2013. koja se i dan danas pominje. Van Damova veština nas ostavlja bez reči (iz prvog puta je izveo “špagu” između dva kamiona, nije bilo potrebe za više puta kako bi snimak bio savršen.) Svaka čast za umeće i ideju.
Reklamu pogledajte ovde.

4. Apple Ultra tanak Mac iz 2007. godine – toliko tanak laptop da možete da ga poredite s listom papira.

5. Još jedna MekDonalds reklama, za Dan očeva 2021. godine – ćelava burger zemička (pozdrav za tate, iako nisu baš svi ćelavi).

6. WMF (kompanija proizvoda za domaćinstvo, na prvom mestu u Nemačkoj) reklama za nož – “Oštriji nego što ste mogli da zamislite”. Preterivanje nije novina u marketingu – WMF preteruje koliko je njihov Grand Gourmet nož oštar. Toliko mnogo da ćete istovremeno iseći i šargarepu i drvenu dasku za sečenje.

7. BIC brijači, reklama iz 2008. – brijač seče/brije gustu travu – prizor koji ne viđate često. To je razlog zašto je ova reklama tako dobra. Koristeći proizvod na neuobičajen način, kompanija demonstrira koliko su BIC brijači savršeni.

8. Zašto je stomatologija važna? – ova reklama na veoma smešan način fotografijom nekoliko osoba pokazuje zašto je važno ići kod zubara. Šta je prvo što primetite na čoveku kada ga pogledate u lice? Osim ako niste obukli bure, ljudi će na vama prvo primetiti zube. U ovoj reklami kod jedne osobe nedostaju zubi i to je ono što ste najverovatnije prvo uočili. Jer na fotografiji postoji još nekoliko nedostataka (osoba bez jedne obrve i osoba ra rogom jednoroga na čelu).

9. LEGO kocke iz 2018. godine – mašta može svašta. Uz njenu pomoć Lego kockice će se pretvoriti u sve što poželite. Ponovo preterivanje, ali odlično izvedeno.

10. Zoološki vrt iz San Dijega, SAD – korišćenjem onoga što je “ispred” tebe možeš preneti svoju poruku velikom broju ljudi. Treba ti samo genijalna ideja kako da manipulišeš okolinom. Ovaj ZOO vrt je iskoristio visoku banderu (za ulično osvetljenje) koju je oslikao kao vrat žirafe ne bi li pozvao potencijalne posetioce da svrate i upoznaju dugovratu žirafu.

11. Chupa Chups (Čupa čups) lizalice, reklama iz 2015. – ponekad vam nisu potrebne reči, dovoljna je samo fenomenalna fotografija, kao ova za Chupa Chups sugar-free lizalice koje nemaju u sebi ni trunke šećera, pa ih čak i mravi zaobilaze u širokom luku.

12. Austin Morris – reklama za automobile Mini Morris iz 1979. godine. Slogan glasi: “Ne treba vam veliki da bi bili srećni”. Svako pojašnjenje je suvišno.

13. Ikea, 2021. – iz ogromne bočice za pilule za spavanje ispadaju IKEA jastuci

14. Guinness, 2014. – reklama za pivo (toranj od mobilnih telefona je poslagan na šank, a oblik podseća na čašu piva) koja nam poručuje da ostavimo telefone i uživamo u druženju uživo, sa ljudima, uz Guinness pivo naravno. Slogan glasi: “Enjoy responsibly. Phones down, please.” (Uživajte odgovorno i pustite telefone iz ruku.)

Izvor: Best Ads Of All Time
Nikolina Mihaljević