Cena izrade sajta se ne može odrediti tipski kao cena čokoladice ili bilo kog proizvoda koji se proizvodi na „pokretnoj traci“. Ako vidite takve tipske cene (paketi za izradu sajta) znajte da su velike šanse da nećete dobiti to što želite.
Od čega zavisi cena izrade sajta
Može vam se činiti ponekad da je pravljenje sajtova vrlo jednostavan posao, pogotovo kada na internetu možete naći mnoštvo platformi na kojima se sajtovi prave skoro kao da slažete kolaž. I zaista, na prvi pogled izgleda tako. Pomislite, pa to bi mogao svako.
Ali kada uđete u dubinu izrade sajta shvatićete da to ni izbliza nije tako jednostavno. Jer, sajt ne čine samo lepe slike, boje koje se slažu, font koji vam se baš dopao (možda vam se font sviđa, ali nije čitljiv na ekranima mobilnih telefona, tableta, laptopova i desktop ekrana). U pozadini svega treba da se nađe još mnogo toga da bi sajt ispunio svoju svrhu.
Nijedan preduzetnik nije došao da mu izradimo sajt samo zato što želi da ima „nešto“ na internetu. Sajtovi se prave da bi povećali obim posla i na kraju zaradu. A da bi se to desilo sajt mora da bude pravljen za svaki biznis/firmu/kompaniju posebno, a ne tipski. Što znači da treba da se uposli više stručnjaka u njegovu izradu i to naravno povećava cenu izrade sajta.
Ponekad ljudi pomisle da mogu i sami da naprave sajt. Naravno, sve može da se nauči. Međutim, da bi posao bio kvalitetno urađen trebaće vam mnogo vremena da ga izučite i mnogo prakse da sve funkcioniše besprekorno. Da li imate toliko vremena, da pored biznisa koji vodite, sednete i učite kako se pravi veb sajt? Najverovatnije ne. Često naši klijenti imaju toliko posla da ne uspevaju za više meseci da prikupe materijal da im mi napravimo sajt; nešto teksta i slika (pročitajte ovde šta tačno treba da pripremite od materijala da vam agencija izradi sajt), a kamo li da imaju vremena da nauče sami kako se pravi sajt.
I tu dolazimo do cena izrade sajta. Da bi na primer renovirali kupatilo trebaće vam više od jednog majstora. Trebaće vam i keramičar i vodoinstalater i električar. To će povećati cenu jer plaćate tri stručnjaka. Jer naravno ne želite da vam posle završetka radova pločice otpadaju sa zidova, da fuge između pločica buđaju, da kada curi, itd.
Vrlo slično je i sa izradom sajta. Da bi sve funkcionisalo besprekorno, da bi nakon izrade sajta on bio i vidljiv na internetu trebaće vam više ljudi da ga naprave: programer, dizajner, stručnjak za servere, marketing stručnjak, SEO stručnjak. I time će cena izrade sajta biti veća i nikako neće moći da bude tipska.
Cena izrade sajta zavisi i od toga koliko je komplikovan sajt, tj. posao. Cena posla ne može biti ista kada pravite veliki internet shop sa više stotina proizvoda, odnosno, kada vam u kupatilu majstor samo popravlja slavinu koja curi ili renovirate celu kupaonicu.
Cena sajta od 50 evra: istina ili varka?
Kada na internetu pronađete da sajt možete kupiti za 50 evra, a može se naći i tako nešto, znajte da su to bačene pare. Za tu cenu ste kupili gotov proizvod. A sajt nije gotov proizvod, to je nešto što se pravi posebno za određen posao, za određenu ciljnu grupu, posebne potrebe naručioca, pa i njegov stil, želje. Ne može se kupiti gotov proizvod. Na kraju krajeva, vizuelni identitet svake firme je drugačiji i ne može da se ugura u web stranicu kreniranu za neku drugu firmu ili pojedinca.
U našu agenciju su dolazili klijenti koji su kupili sajtove od 50 evra, ali ovi sajtovi nikada nisu zaživeli pa smo mi na kraju pravili sve od početka. Sigurno ste čuli izreku: „Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino“. To možda ne mora biti tačno kada kupujete majicu koju ćete nositi jednu sezonu, ali kada renovirate kuću, kupujete auto, pravite sajt koji treba da vam poveća obim posla i donese zaradu, treba dobro razmisliti koliko se isplati platiti jeftino pa da vam se to na kraju brzo pokvari ili nikad ne zaživi.
Ovde možete detaljnije pročitati od kojih sedam osnovnih faktora zavisi cena izrade web sajta.
I da ne bi bilo nedoumice oko toga šta znači da sajt zaživi na internetu: kada napravite sajt želite da ga vide, pre svih, potencijalni klijenti, što znači da sajt treba da se pojavi na stranici rezultata pretrage za ključne reči koje vaši budući kupci kucaju u Google pretraživaču. Na primer, neko želi da kupi nameštaj. Vi prodajete nameštaj i napravili ste sajt za 50 evra. Ali kada neko ukuca reč nameštaj u Google, vaš sajt se neće pojaviti na spisku prvih 10 ili 20 sajtova (prva i druga stranica rezultata pretrage) jer na sajtu za 50 evra nije urađen SEO (možete ovde pročitati šta je SEO, i koji su najbitniji koraci) – to znači da sajt nije vidljiv na internetu.
Sajt se naravno vidi kada neko ukuca tačnu adresu sajta ali koliko ljudi ima vašu veb adresu ako niste platili reklamu na Google oglasima ili Facebook-u? Vrlo malo. Odnosno – nedovoljno. Sve što je dobro i kvalitetno urađeno košta više od 50 evra. Tačnu cenu možete dobiti samo nakon ozbiljnog razgovora, kojim će agencija utvrditi šta vama tačno treba, i što je vrlo važno šta vam ne treba jer ne želimo da trošimo vreme ni sebi ni vama.
Stoga zakažite besplatne konsultacije da se dogovorimo oko sajta kreiranog samo za vaše potrebe ili internet prodavnice i koraknite u virtuelni svet internet marketinga.
Nikolina Mihaljević