Blog

Izrada online prodavnica za početnike

21. 11. 2021. | Shop

Izrada online prodavnice za početnike – vodič za preduzetnike

Uvek me nerviralo to što poslodavci isključivo traže radnike s iskustvom. To je, zapravo, neka vrsta diskriminacije, i to u najavi. Sigurno je da takvi poslodavci misle samo na sebe, a iz oglasa se da zaključiti da traže radnika, a ne osobu s kojom će sarađivati. To, naravno, ne znači da ne treba zapošljavati ljude s iskustvom. Već znači da treba stvoriti uslove da i jedni i drugi dobiju šansu. Jer, firmi su potrebni i iskusni i oni koji žele da uče. Zašto ovakav uvod posle onakvog naslova? Odgovor je jednostavan: jer izrada online prodavnica nije samo za iskusne programere i dizajnere. Mogu je napraviti i početnici. A što je još važnije i preduzetnici početnici. Ljudi koji nemaju para za skupe agencije, a žele da prodaju na internetu. Ovo je vodič za njih, odnosno za vas.
Najjednostavnije je da sami napravite nešto vrlo jednostavno, nešto bez mnogo ambicija.

Domen

Prvo što treba da uradite je da razmislite o domenu. Treba vam nešto što će ljudi lako zapamtiti i što će asocirati na vaš posao. Ne mora biti direktno rečeno, ali da se može asocijativno povezati. Kada smislite naziv proverite da li je slobodan, ako nije onda morate uraditi male varijacije kako bi dobili to što hoćete, a da ne uništite ideju. To nekad nije lako, ali uz trud se uvek može doći do dobrog rešenja.
Da li je domen slobodan možete proveriti na više mesta. Mi vam preporučujemo dva: Loopia (na prvom mestu za domaće domene) i GoDaddy (za sve ostale).

Hosting/server

Ovo je jedno od težih pitanja oko kojih se vodi mnogo rasprave. Nije teško zaključiti da nema jednog odgovora. Najčešće se jednostavno kaže: Zavisi šta ti treba, neki su bolji za ovo, a drugi za ono. Naša preporuka za vas je da kupite domaći hosting. Ni ne gledajte strane. Važno je da podrška bude dostupna na telefonu. Za početnike je ovo idealno. Neće izgubiti mnogo vezano za performanse, ali kada se zaglavite, kada nešto ne radi, uvek možete pozvati i objasniti. Kasnije, kada savladate osnove možete birati prema vašim potrebama. Za početak kupujete domaće.

Instalacija WordPress-a

Kada ste pribavili dve osnovne stavke treba da odlučite u kom ćete sistemu raditi. I tu nema dileme. Kao što naslov kaže: instalirajte WordPress. U cPanelu, koji ste u 99 posto slučajeva dobili kada ste zakupili hosting, ova stavka nije nimalo problematična. Kada se ulogujete u cPanel potražite Softaculous, tamo izaberite WordPress i pratite instrukcije. To je to. Instalirali ste prvi WP.

Woocommerce

Sad već imamo nešto. Ulogujte su u WP (podatke ste sami odredili tokom procesa instalacije), potom kliknite na Plugins, dodajte novi i u pretragu ukucajte Woocommerce. Ponovo pratite instrukcije, sve je intuitivno i jednostavno. Kada završite ovaj proces imate vašu radnju na internetu. Ona je doduše prazna, ali neće dugo biti.

Proizvodi

Sledeći korak je da postavite proizvode u vašu online prodavnicu. Kliknete na Products/Proizvodi i dodajte novi. Ovo tehnički nije tako teško. Ali pre nego što počnete s ubacivanjem, obavezno sve pripremite u nekom dokumentu koji ćete sačuvati na vašem kompjuteru. Potrebno je da imate: naziv proizvoda, njegove glavne karakteristike pobrojane po tačkama, opširniji opis, cenu, glavnu sliku i, može a ne mora, pomoćne slike.
Izaberite ne više od 10 proizvoda, bez obzira na to što imate stotinu i više. Ili stavite jedan, ako imate samo jedan. Upišite u predviđena polja to što ste pripremili i sve snimite. Tako ste postavili prve proizvode u vašu radnju.

Naslovna strana

Ostalo je još da napravite izlog. Na naslovnoj strani stavite jednu sliku. U naslovu stavite ime vaše firme, a ispod šta prodajete. Potom stavite sve proizvode na prvu stranicu. Ispod napišite vaš email i broj telefona i to je to. Ne mora da izgleda posebno, važno je da se mogu naći proizvodi i osnovne informacije. I gotovo.

Marketing

Pošto imate radnju, ponavljam, izgled nije bitan, pošaljite link prijateljima, podelite na socijalnim mrežama, platite par evra neki oglas. Igrajte se i testirajte. Nema potreba za strahom. Brzo ćete videti da li ljude zanima vaš proizvod. Do vas će doći reakcije. Recimo, nisam uspeo da kupim ili baš i ne izgleda nešto, ali me zanima xyz proizvod, neko će naručiti… Ili se ništa od toga neće desiti. U tom slučaju tržište možda i nije zainteresovano da kupi vaš proizvod preko interneta. Možda vi prodajete odeću koju ljudi žele da probaju. Ili je tržište prezasićeno vašom robom ili je preskupa…

Zaključak

Bez obzira na to da li će u vašoj internet prodavnici kupovati ili neće vi ćete tačno znati šta dalje. Ako postoji interesovanje i vi shvatite da ima potencijala, pozovite agenciju, uložite novac i napravite profesionalnu prodavnicu od koje ćete zarađivati. Ako ne ide, znaćete da vam online radnja ni ne treba, bar ne u ovom trenutku. Tu informaciju nećete platiti skupo. Najgori je scenario da uložite nekoliko hiljada evra u online shop koji iz navedenih ili bilo kojih drugih razloga ne radi. Preduzetnik je čovek koji pokušava, testira i isprobava, a novac ulaže tek kada tačno zna šta radi i zašto.

Ako se ipak odlučite da vam internet prodavnicu pravi agencija, pročitajte ovde šta vam je sve potrebno da biste započeli taj proces.

Dragan Stojanović

Možda će vas i ovo zanimati

Osnovne SEO usluge u Lava Netu

Osnovne SEO usluge u Lava Netu

SEO usluge: skeniranje trenutnog stanja, sređivanje tehničkih grešaka, određivanje ključne reči za front, prilagođavanje sajta za mobilni, nameštanje Schema.org, podešavanje plugin-ova na WP sajtovima.

Izrada web sajtova u 8 koraka

Izrada web sajtova u 8 koraka

1. Izabrati agenciju 2. Konsultacije s agencijom i sklapanje ugovora 3. Definisanje ciljeva 4. Prikupljanje materijala 5. Prepustite dizajn profesionalcima 6. Ispravljanje grešaka 7. Domen i hosting 8. Održavanje

SEO optimizacija počinje dobrim tekstom

SEO optimizacija počinje dobrim tekstom

Kada optimizujemo veb stranice za pretraživače, uključujući postove na blogu, tu veb lokaciju činimo vidljivijom ljudima koji koriste pretraživače (npr. Google) da bi pronašli određeni proizvod, uslugu.

džš

Započnimo projekat

LAVA NET