Lava NET
Google ADS – Adwords
Razvoj oglašavanja
Sve do druge polovine 19. veka oglašavanje je počinjalo i završavalo se na mestima gde se roba prodavala. A onda je industrijska revolucija promenila sve. Mase prvi put dobijaju mogućnost da kupuju luksuznu robu, razvija se železnica pa se roba može kupovati daleko od mesta proizvodnje. To je diktiralo i ritam oglašavanja. Reklame su počele da preuzimaju javni prostor, a pored upotrebne vrednosti oglasi počinju da igraju na emocije kupaca.
Još uvek govorimo samo o oglasima na papiru, a onda se još jednom sve menja. Dvadesetih godina dvadesetog veka čuju se prvi glasovi malih ljudi koji žive u radio aparatima. Upravo su tu rođene reklame koje danas vrlo dobro poznajemo. To su one reklame koje presecaju program i nekada jako nerviraju. Televizija taj format preuzima kasnih četrdesetih i usavršava ga do detalja.
Oglašavanje na internetu
I tako dolazimo do naše teme – do interneta. Već sa pojavom interneta oglasi postaju bitan faktor, pre svega za finansiranje sajtova koji sadržaj i usluge krajnjim korisnicima daju besplatno. Taj sistem funkcioniše i danas. Globalna mreža Google je besplatna za korisnike, a jedan od najvažnijih sistema finansiranja upravo su oglasi. Pre nego što detaljnije objasnimo ovu uslugu Lava Neta, sledi kratak pregled oglasa kod nas.
Sve je počelo 14. marta 1791. kada je štampan prvi broj novina čiji je naziv „Сербскија повседневнија новини“. Štampane su u Beču, a ubrzo su dobile i rubriku s oglasima, zvali su ih „известија“. Prvi komercijalni oglas štampan je 30. decembra 1791. Oglašivač je nudio crkveni kalendar, cena je bila 20 kruna, dok je za veću količinu ponuđen popust.
U samoj Srbiji prve novine su štampane 1834. „Новине Србске“ izlazile su u Kragujevcu, a već sledeće godine su preseljene u Beograd. U tim novinama počinje oglašavanje. Prvo je reklamirana lutrija, potom gramatika nemačkog jezika – cena 4 cvanciga (srebrni novac u Habsburškoj monarhiji). U početku su to bili samo mali oglasi – tekst i ništa više, a kasnije dobijaju ilustracije, kako bi privukli pažnju čitalaca. Početkom 20. veka pojavljuju se i oglasi u koloru.
Novine su bile jedini izvor informisanja na otvaranju dvadesetog veka pa su to prepoznali trgovci i vlasnici fabrika. Novine su bile pune reklama za banke, alkohol, modu, ličnu higijenu…
Zlatno doba oglašavanje usledilo je nakon Prvog svetskog rata pa sve do početka Drugog svetskog rata. Imali smo čak dva specijalizovana lista za oglašavanje: „Reklama: list za oglašavanje“ i „Reklama Banat: nedeljni list za oglase i reklame“.
Nakon Drugog svetskog rata komunisti nisu odmah shvatili značaj marketinga. Kada su to shvatili bacili su se samo na privrednu propagandu. Bio je to sistem kome možda i nije trebalo mnogo marketinga, makar ne toga što mi podrazumevamo pod marketingom. Jasno je da u Jugoslaviji pojava televizije nije proizvela takav bum u oglašavanju. To je uradio tek internet.
Lava Net Google Ads
Povezani blog postovi
Kako sami da dizajnirate digitalnu novogodišnju čestitku
Nova godina i Božić se bliže i vreme je da napravite bar jednu digitalnu čestitku. Saznajte kako da dizajnirate elegantnu novogodišnju čestitku u samo desetak koraka.
Stock fotografija koja privlači pažnju i SEO optimizacija slike koja prodaje
Kombinacija pažljivo odabranih fotografija i tehničke optimizacije (SEO optimizacija slike pomaže da ove postanu vidljive u Google pretrazi.) predstavlja moćan alat za postizanje poslovnih ciljeva.
Google – Stotka svedena na jedinicu
„Da bi svako od nas povratio individualno vlasništvo nad sopstvenim umom, moramo kolektivno preuzeti vlasništvo nad kapitalom u oblaku, a ne prepuštati ga nekolicini feudalnih gospodara.“
džš