Blog

Efikasna Google pretraga – Male tajne velikih surfera

28. 10. 2022. | Sajtovi, SEO, Shop

Google pretraga je postala svakodnevica, ali da li sebe smatrate majstorom za pretragu na internetu? Da li lako i brzo pronalazite sve što vam treba? Da li vas ljudi nekad zamole da im nešto pronađete, jer oni ne mogu?
Ako sebe smatrate ekspertom i ako pretražujete prevashodno na mreži Google onda pogledajte da li znate i ove tajne dobrog pretraživanja.
Ako niste tako vešti, ovo je tekst u kome ćemo vam predočiti neke nove dimenzije surfovanja internetom.

Operatori

Na početku ćemo govoriti o operatorima. To su zapravo specijalni znaci koji vam pomažu da suzite i proširite, grubo rečeno, tekstualnu pretragu.

– Prvi na listi su znaci navoda („traženi pojam“). Ako to uradite Google će vam ponuditi sve sajtove koji sadrže upravo tu frazu, ne kombinacije i pojedine reči iz fraze. Tako ćete suziti pretragu.

– Znak ~ je odličan kao pomoć za pretraživanje po sinonimima. Ako ne možete da se setite reči koje znače isto, a pišu se drugačije, ovo je odličan operator za vas. Znak ~ vam je potreban da biste proširili pretragu.

– Ukoliko želite da isključite određene termine stavite samo crticu (-). Ovo je zgodan operator ako vam nešto što vas ne zanima stalno upada u pretragu. Recimo, hoćete da kupite novi telefon, ali nećete android sistem, a samo vam to prikazuje. Tada napišite „telefon cena -android“. Dobićete cene telefona bez reči android. Važno je da vodite računa o tome kako pišete reči i crticu. Posle fraze koju tražite napravite razmak pa onda stavite simbol minus i bez razmaka napišite reč koju želite da isključite.

– Džoker. Reč je o zvezdici, znaku *. Njega koristite kada ne znate koja reč nedostaje u frazi, kako se neka reč piše, znate nečije prezime ali ne ime… Drugim rečima, kada vam nešto fali, pišite zvezdicu. Primer: „kompozitor * amadeus“.

– Potom je tu i „define:“. Taj operator koristimo kada hoćemo da dobijemo definiciju za određenu frazu, a ne sve pojmove koji se javljaju svuda na netu. Recimo: define:zakoni gravitacije.

– Ako hoćemo da pretražujemo samo određene fajlove koristimo operator „filetype:“. Recimo, pretražimo bilo koji termin i stavimo filetype:pdf, pretraga će nam naći sve PDF fajlove koji sadrže tu frazu.

– Operator „loc:“ će vam mnogo pomoći ako tražite nešto u određenom mestu. Uneste pojam koji tražite i potom ukucate loc:Beograd.

– Ako pojam tražimo na tačno određenom mestu: u naslovu, u adresi ili u samom tekstu, koristimo sledeće operatore: „intitle:, inurl:, intext:“. Nakon toga upišite reč i Google će vam ponuditi tačne rezultate. 

– Sjajan separator je pretraga pojmova unutar jednog sajta, ali bez ulaska na sam sajt. U Google pretrazi prvo ukucate pojam koji tražite, a potom stavite site: i na kraju adresu sajta na kome pretražujete. Recimo: piksi site:crvenazvezdafk.com. Tako ćete pronaći sve stranice na tom sajtu na kojima se pominje zadati pojam.

– Na kraju je naš omiljeni operator „related:“. Naime, ako vam se sviđa neki sajt, a hoćete da nađete slične sajtove ovo je idealno rešenje. Ukucajte recimo: related:facebook.com i dobićete sve slične sajtove.

Operatori su odlični jer se mogu kombinovati. Mogu se koristiti kreativno. Tako ćete doći da rezultata koji se ne javljaju na prvu loptu. Tako možete istraživati, a ne samo ići za marketingom. Operatori vam pomažu da dublje zađete u bespuća interneta.

Vreme

Drugi bitan alat se nalazi na samoj stranici koja se učita nakon ukucane ključne fraze, zove se Tools, a unutra se nalazi vreme. Pa tako možete pretražiti sajtove koji su o zadatoj temi pisali u poslednjih sat vremena, u poslednjih 24 sata, prošle nedelje, meseca i godine, a na kraju sami možete odrediti vremenski okvir za pretraživanje. To je, takođe, odličan alat za istraživanje.

Slike

Pretraga po slikama sada je ugrađena u samo polje za pretragu. Ako kliknete da dugme koje liči na fotoaparat, otvoriće vam se polje u koje možete ubaciti fotografiju. Google će vam ispisati o „čemu se radi“ na fotografiji, ukoliko je pronađe u bazi. Ako je, pak, nema u bazi, dobićete samo vizualno slične fotografije, tačnije linkove do sajtova gde se te fotografije nalaze.

Kalkulator

Sam pretraživač možete koristiti kao kalkulator (digitron). Samo treba da ukucate šta želite da vam izračuna i pojaviće se digitalni digitron na kome dalje možete raditi šta god želite. Ukucajte na primer 8 * 5 – 3 i pritisnite enter. Dobićete rezultat 37 i kompleksni kalkulator za dalje računanje.

Merenje vremena

Ako samo ukucate „timer“ dobićete štopericu, što zna da bude vrlo korisno kada vam zatreba a nemate aplikaciju na telefonu niti imate vremena za pretragu. Samo jedan reč i tu ste. Google vam daje mogućnost da ukucate vreme od koga će krenuti odbrojavanje. Kao i klasičnu štopericu, koja ima mogućnost pauziranja.

Zaključak

Nije poenta pretrage samo ukucati pojam i kliknuti na prvih nekoliko sajtova koji su se pojavili. Za ozbiljniju pretragu i svojevrsno istraživanje potrebno je malo razmišljati, poznavati alate i biti kreativan. U tom slučaju možete otkriti blaga koja se kriju dalje od oglasa i prve stranice. Tačno je da na internetu ima gomila gluposti, ali je to ipak prava riznica znanja, ogromna baza. Najveći biseri se, ipak, ne nalaze na površini. To je, može se reći, očigledno. I to je tačno, ali se često zaboravlja.

Dragan Stojanović

Možda će vas i ovo zanimati

Medicinski sajtovi – naš portfolio

Medicinski sajtovi – naš portfolio

Pisali smo o izradi sajtova za industriju i o kreiranju sajtova koji prate kulturu i umetnost. Još jedna oblast kojoj smo posvetili pažnju je i oblast medicine.

Kad je bio mali – SEO istorija

Kad je bio mali – SEO istorija

Postoji mnogo faktora koji utiču na uspešnu SEO strategiju, ali neki od najvažnijih uključuju istraživanje ključnih reči, optimizaciju na stranici, izgradnju linkova i marketing sadržaja.

Kako se koriste fontovi u web dizajnu

Kako se koriste fontovi u web dizajnu

Kao i u svemu, imate mogućnost za besplatnu i plaćenu varijantu. Ali kod izbora fonta za web sajt, korišćenje besplatnih fontova ZAISTA zadovoljava 99% slučajeva.

Custom shop

Custom shop za ozbiljne biznise je ekskluzivni Lava Net proizvod. Namenjen je vlasnicima biznisa koji prodaju veliki broj proizvoda i žele potpunu kontrolu prodaje na internetu. Zakažite besplatne konsultacije.

džš

Započnimo projekat

LAVA NET