Kao preduzetniku iz 21. veka, u nekom trenutku, vrlo uskoro, ako već nemate, zatrebaće vam internet prezentacija za posao kojim se bavite. Jednostavnije rečeno: trebaće vam sajt za vaš biznis/firmu/kompaniju… Pre nego što krenete u istraživanje koja bi agencija bila najbolja da vam napravi sajt, trebate predvideti i troškove za izradu sajta. U sledećim pasusima ćemo pokušati da objasnimo od kojih faktora zavisi cena izrade web sajta. Izvesno je da zavisi od mnogo, pa vam navodimo 7 osnovnih faktora:
- veličina sajta
- tekstovi
- rok za izradu
- broj izmena
- seljenje materijala sa starog sajta
- broj sajtova
- dodatni zahtevi
O koracima koji vas čekaju kada se odlučite na izradu web sajta, a ima ih 8, možete više saznati ovde.
Veličina sajta
Da cena izrade web sajta zavisi od veličine sajta zvuči logično. Nije isto kada želite onepage sajt (sajt od jedne stranice – pogledajte primer ovde) ili sajt od više desetina stranica (primer ovde). Računica je prosta. Za izradu većeg broja stranica treba više sati rada.
Tekstovi
Cena izrade web sajta zavisi od količine i kvaliteta materijala koji klijent dostavlja agenciji za izradu sajta. Pre svega mislimo na tekstove koji se postavljaju na sajt. Tekst za Naslovnu stranicu, za O nama stranicu, Usluge i Kontakt stranicu, tekst za sve što je napisano na sajtu. Agenciji je najvažnije da dobije tekstove sa detaljnijim opisom usluga koje se predstavljaju/prodaju na sajtu. Niko ne može da zna sve i poznaje sve. Vi najbolje poznajete svoj biznis i najlakše i najbrže ćete ispisati crtice i teze o svom poslu.
Ako nam ne dostavite materijal, samo kontakt podatke, cena izrade sajta će biti veća. I naravno manja ako nam dostavite sređen tekst ili teze koje ćemo u agenciji uobličiti u tekst za sajt.
Rok za izradu
Ako želite da vam u kratkom roku izradimo sajt (naš standardni rok je 20 radnih dana), znači za manje od 20 radnih dana, cena izrade web sajta će biti veća. Ako se skraćuje rok, ako je hitno, cena raste. Naravno sa porastom broja utrošenih radnih dana i u zavisnosti od veličine sajta cena će neminovno biti veća.
Broj izmena
Po standardnom ugovoru je predviđeno da klijent dva puta menja jedan element na sajtu (sliku, font, logo, boje itd.) Ali ako hoće da ih menja više od dva puta, onda to poskupljuje cenu sajta koja u tom slučaju zavisi od utrošenih radnih sati.
Seljenje materijala sa starog sajta
Nekada je potrebno da se „preseli“ materijal sa starog sajta. Recimo tekstovi iz bloga. U zavisnosti od toga koliko materijala treba da se prebaci zavisi i cena.
Broj sajtova – popust na količinu
Ponekad se dešava da za jednog klijenta pravimo više sajtova. Tada je cena izrade web sajta niža, posebno ako ste zakupili i hosting kod nas i potpisali jednogodišnji/dvogodišnji ugovor o održavanju. Nazovimo ovo Popustom na količinu.
Dodatni zahtevi
Pitate se šta sve može biti dodatni zahtev? Pa svašta. Važno je da u Ugovoru s agencijom definišete šta dobijate za dogovorenu cenu. Sve van toga su DODATNI zahtevi.
Recimo potrebno je da se na sajtu poveća broj kontakt formi, ili da se na kontakt formu/e doda mogućnost upload-a. Nekada se pojavi potreba za internet prodavnicom/e-šopom na pola posla. Nekada treba da se doda veliki broj novih strana, da se rade neke tehnički komplikovane stvari.
Ponavljamo, važno je unapred, Ugovorom, definisati šta dobijate za dogovorenu cenu. Sve preko dogovorenog i potpisanog su DODATNI zahtevi.
Za sve dodatne informacije zakažite konsultacije i saznajte detalje. Započnimo projekat!
Nikolina Mihaljević