U današnjem užurbanom svetu SEO optimizacija teksta ume da oduzme mnogo dragocenog vremena. Naročito ako ste novajlija u ovom poslu. Ako ste u žurbi i treba brzo da napišete neki SEO tekst, ovaj članak je za vas! Daćemo vam nekoliko saveta kako da brže napišete tekst prilagođen SEO-u koji će pomoći vašoj veb lokaciji da se bolje rangira na stranicama rezultata pretraživača. Bilo da pišete post na blogu, opis proizvoda ili čak samo kratak pasus za sajt, ovi saveti će vam pomoći da posao obavite brzo i efikasno.
Sadržaj:
- Zašto brzo da pišem tekstove?
- Nema SEO-a bez dobrog sadržaja!
- Kreiranje SEO sadržaja
- Upečatljivi naslovi
- Fraze bogate ključnim rečima
- I struktura je bitna
- Interno linkovanje
- Alati koji će vam pomoći da brzo napišete SEO tekst
- AI za kreiranje sadržaja
- Provera plagijarizma
- Ideje za naslove i teme
- Zaključak
Zašto brzo da pišem tekstove?
Ono što će mnogima bosti oči jeste reč „brzo“. Odgovor je prilično jednostavan, ali ipak zahteva malo objašnjenja. SEO tekstove možda morate brzo napisati jer je to vaš posao, samim tim imate više tema nedeljno, naravno da morate brzo raditi, kao i svaki drugi posao. Možda ste novajlija pa vam za jedan tekst treba nekoliko dana. Ili se možda bliži deadline pa se steže omča.
U svakom slučaju, Google očekuje ažuriranja na sajtu kako god okrenete. Google voli da dobija nove informacije sa vašeg sajta i da proširuje svoje shvatanje o tome šta radite i šta nudite. Za one koji vole teorije zavere: Google špijunira sve što imate na sajtu i ne voli kada dangubite, jer tada gubi interesovanje. A kada Google jednom izgubi interesovanje, potrebno je više vremena i truda uložiti kako biste ga ponovo zaveli i privukli. Kao osvetoljubiva bivša će vas oboriti u rangiranju i odabrati nekog drugog umesto vas.
No, šalu na stranu, ažurnost minimum na mesečnom nivou i rokovi su pravi razlog zašto se u današnjoj žurbi moraju napisati tekstovi na brzinu. Ali nije dovoljno da na brzinu ispišete dva paragrafa i da time održite pažnju pretraživača – potrebno je napisati dovoljno dugačak, čitak i informativan tekst.
Nema SEO-a bez dobrog sadržaja!
Ako se nadate da ćete napisati odličan sadržaj za SEO, postoji jedan jednostavan savet kojeg uvek treba da se pridržavate: uverite se da je vaš tekst zanimljiv i privlačan. To može izgledati kao da nema smisla, ali mnoge kompanije prave grešku misleći da će jednostavno pretrpavanje stranica ključnim rečima biti dovoljno da privuku saobraćaj na pretraživačima.
Važno je zapamtiti da su ljudi ti koji na kraju odlučuju koje su stranice najrelevantnije i najkorisnije za dati upit za pretragu. Dakle, čak i ako ste uspeli da napunite svoj tekst svim pravim ključnim rečima, ako je suv i nezanimljiv, malo je verovatno da će čitaoci ostati ovde dugo.
Šta onda čini odličan sadržaj? Generalno, sve što je prijatno ili korisno za čitanje takođe će biti dobro za SEO.
O SEO optimizaciji pomoću dobrog teksta smo pisali ovde.
Kreiranje SEO sadržaja
Kada razmišljate o pristupu kreiranju sadržaja imajući na umu SEO pisanje, zaista razmišljate o dve stvari: kako napisati sjajan tekst koji će biti visoko rangiran u pretraživačima i kako napisati tekst koji će se konvertovati kada korisnik klikne na njega.
Može biti teško uravnotežiti ova dva cilja, ali je važno zapamtiti da se oni međusobno ne isključuju. U stvari, najbolje SEO pisanje obično je i najbolje pisanje za konverziju. Na kraju krajeva, koja je svrha visokog rangiranja ako vaša ciljna publika zapravo ne želi da pročita ono što imate da kažete?
Više o SEO možete pročitati na našem blogu.
Upečatljivi naslovi
Naslovi su važni za SEO jer su jedna od prvih stvari koje ljudi vide kada pronađu vaš tekst. Dobar naslov će naterati ljude da kliknu na vaš članak i pročitaju ga. Evo nekoliko saveta za pisanje naslova koji su upečatljivi:
- Koristite jake ključne reči: ključne reči su reči koje će ljudi tražiti kada traže informacije. Obavezno koristite jake ključne reči u naslovima kako bi ljudi mogli lako da pronađu vaš članak.
- Neka bude kratko i jasno: ljudi imaju kratak raspon pažnje, pa vodite računa da vam naslovi budu kratki i jasni. Pređite direktno na stvar i recite ljudima šta mogu da očekuju da će pronaći u vašem članku.
- Neka bude privlačan: dopadljiv naslov će naterati ljude da kliknu na vaš članak i pročitaju ga.
Fraze bogate ključnim rečima
Kada pišete naslove i tekst za svoju veb lokaciju, obavezno koristite relevantne fraze bogate ključnim rečima. Ovo će pomoći vašoj veb lokaciji da se rangira na više mestu, na stranicama rezultata pretraživača (SERP) i na kraju rezultira većim prometom na vašoj veb lokaciji.
Neki saveti za korišćenje fraza bogatih ključnim rečima:
- koristite ih u naslovima i u celom tekstu
- uverite se da su relevantni za opštu temu vašeg članka
- ne stavljajte ih nepotrebno – nekoliko strateški postavljenih ključnih reči će učiniti trik
Ako pratite ove savete, bićete na putu da napišete odličan sadržaj prilagođen SEO-u koji će vam pomoći da dovedete više posetilaca na vašu veb lokaciju.
I struktura je bitna
Kada pišete post u SEO svrhe, važno je da odvojite vreme da strukturirate svoje misli pre nego što počnete da pišete. Ovo će pomoći da vaš post bude dobro organizovan i lak za čitanje, a oba su važni faktori u određivanju rangiranja vašeg posta. Evo nekoliko saveta o tome kako da strukturirate svoje postove:
- počnite tako što ćete napraviti skicu glavnih tačaka teksta. Ovo će vam pomoći da ostanete na pravom putu dok pišete i da osigurate da su sve važne informacije uključene.
- kada imate nacrt, dopunite svaku tačku pratećim detaljima i primerima. Opet, ovo će pomoći i u organizaciji i čitljivosti vašeg posta.
- na kraju, završite post uključivanjem zaključka ili poziva na akciju. Ovo će čitaocima dati nešto da izvuku iz vašeg članka, što može pomoći da se poveća njegov rang.
Interno linkovanje
Ako želite da se vaša veb lokacija dobro kotira na pretraživačima, važno je da imate dobru strategiju povezivanja. Međusobno linkovanje je jedan od načina da poboljšate link juice na vašoj veb lokaciji i poboljšate svoj SEO.
Evo nekoliko saveta o tome kako da prilagodite međusobno povezivanje radi boljeg SEO-a:
- uverite se da su vaše veze relevantne i da dodaju vrednost korisničkom iskustvu. Nemojte samo ubaciti gomilu linkova radi toga.
- koristite sidreni tekst bogat ključnim rečima za svoje veze. Ovo će pomoći i kod vašeg SEO-a i kod stope klikova.
- pokušajte da zadržite gustinu linkova na 2 do 5%. Ako imate više od toga rizikujete da vas Google kazni.
Alati koji će vam pomoći da brzo napišete SEO tekst
Nemamo svi talenta za pisanje. A i oni koji imaju, nekada nemaju inspiracije. U pomoć stižu razni alati, veštačke inteligencije kojima je potreban samo dodir ljudske ruke kako bi stvorili optimizovan sadržaj.
Naravno, kao kod svega, postoje plaćene i besplatne verzije, i svaki ima svoje mane i prednosti. Isprobali smo mnoge stvari, od nekih odustali, u neke se kunemo. Evo našeg sažetog spiska bez konkretnog reklamiranja proizvoda:
- AI za kreiranje sadržaja
- Provera plagijarizma
- Ideje za naslove i teme
AI za kreiranje sadržaja
Sa toliko sadržaja koji se svakodnevno objavljuje na mreži, može biti teško izdvojiti se iz gomile. Ali šta ako biste mogli da koristite veštačku inteligenciju (AI) da vam pomogne da generišete postove na blogu koji nisu samo jedinstveni, već su i puni ključnih reči i fraza koje vaši čitaoci traže?
Dostupni su brojni alati sa AI koji vam mogu pomoći da kreirate bolji sadržaj. Unošenjem nekoliko parametara, kao što su tema, ciljna publika i željeni ton, ovi alati mogu da generišu članak po meri za vaš blog.
Provera plagijarizma
Kada je u pitanju pisanje, ne postoji savršen prvi nacrt. Bez obzira koliko pisac bio iskusan ili talentovan, svako može imati koristi od alata koji proverava da li je tekst plagijat.
Često se dešava da se plagijarizam ne desi namerno. Zahvaljujući već postojećim tekstovima, ponekad slične rečenice na različitim sajtovima budu banovane od strane pretraživača. Tada su od velike koristi razni alati za proveru plagijarizma. Oni skeniraju rečenice i prikazuju na kom sajtu postoji već sličan ili isti tekst i u kojim delovima se podudaraju.
Ideje za naslove i teme
Postoje alati koji omogućavaju korisnicima da generišu naslove za blogove postavljanjem pitanja o datoj temi. Alat koristi veštačku inteligenciju da bi odredio najbolja pitanja za postavljanje, a zatim pruža listu potencijalnih tema koje korisnik može izabrati.
Prednost korišćenja ovih alata je u tome što mogu pomoći korisnicima da generišu ideje za blog postove kojih se možda sami ne bi setili. Inspiracija i ovog puta stiže od AI.
Zaključak
Prateći gore navedene savete, lako možete pisati SEO blog postove koji će vam pomoći da poboljšate rangiranje vaše veb stranice. Samo ne zaboravite da imate na umu svoju publiku, koristite naslove bogate ključnim rečima i ažurirajte svoj sadržaj.
A ako vam pisanje nikako ne ide, ili nema pomaka u rangiranju, mi smo uvek tu. Pozovite nas.
Edit Garić