Lava NET

SEO

– da vas vidi ceo svet

Najveća misterija interneta, Bermudski trougao, tamna materija u svemiru, sve to i još mnogo toga bi se moglo reći za famozni SEO. Reč je akronimu na engleskom jeziku za Search engine optimization. Srpski rečeno SEO bi mogli da opišemo kao niz tehničkih i kreativnih aktivnosti koje doprinose tome da se vaš sajt nađe na prvoj poziciji ili što bliže prvoj poziciji u pretragama.

Misterija zvana “SEO

Dakle, kada se u pretraživač (Google, Yahoo, Bing…) ukuca fraza, ređe jedna reč, dobiju se neki rezultati – sajtovi na kojima se govori o toj temi. Taj raspored je napravio algoritam. Možemo reći da je algoritam – veštačka inteligencija – doneo odluku ko će biti prvi, drugi, treći…

Taj raspored nije slučajan. Algoritam, tačnije niz algoritama, određuje pozicije na osnovu određenih parametara. Ti parametri su poznati u generalijama, ali su detalji uvek tajna, zna ih nekoliko inženjera koji ne smeju da dele to znanje s ostatkom sveta.

Naš zadatak je da shvatimo ta pravila, na osnovu pokušaja i pogrešaka, kako bi ih primenili na sajt koji želimo što bolje da rangiramo.

Na samom početku interneta nije bilo mnogo sajtova pa se do njih stizalo tako što se u brauzer (browser) ukuca adresa sajta ili se klikne na link koji se nalazi na nekom drugom sajtu. Međutim, internet je brzo rastao pa je bilo nemoguće pamtiti ili beležiti sve adrese i to bez greške, jer ako pogrešite adresu nećete dobiti ništa.

Taj rast je naterao kompanije da naprave pretraživače (search engines). To je omogućilo korisnicima da kucaju to što ih zanima ili šta traže i da dobiju listu sajtova koji odgovaraju na postavljeno pitanje (reč ili frazu). Prvi pretraživači su rođeni: Excite, Altavista i Yahoo. To je promenilo sam način korišćena interneta.

A onda je sve pokosio Google. Tako dominantnu ulogu preuzeo je pošto je kvalitet pretraženih rezultata bio najbolji. Google je „slagao“ sajtove prema kvalitetu sadržaja. Tako su najbolji smešteni na početku pa i nema potrebe da idete duboko u unutrašnjost pretrage.

Google je revolucionarni pretraživač koji zapravo ne pretražuje sajtove koje svi mi gledamo, ne pretražuje uživo, već pravi kopije sajtove koje su algoritmi pre toga posetili. Algoritmi analiziraju hiljade faktora pre nego što donesu odluku koji će se sajt naći na kom mestu kada se ukuca određena ključna reč.

Google nije jedini pretraživač. Ima ih puno. Ovde ćemo navesti neke dobre pretraživače koje možete isprobati: Bing, Yandex, CC Search, Swisscows, DuckDuckGo, StartPage, Search Encrypt, Gibiru, OneSearch, Wiki.com, Boardreader, giveWater, Ekoru, Ecosia, SlideShare…

SEO usluge

Sve više sajtova domaćih firmi se takmiči oko kupaca i korisnika tako što radi SEO. To je zato što je onlajn marketing odličan način da dođete do novih kupaca i promovišete proizvode i usluge. SEO ili optimizacija za pretraživače, jedna je od najefikasnijih tehnika internet marketinga. Može pomoći preduzećima da postignu visoke rangove na pretraživačima, što znači veći promet i vidljivost.

Pored brzine učitavanja, kvalitetnog sadržaja, ključnih reči i još mnogo toga, sada je više nego ikad bitno iskustvo korisnika na vašem sajtu. A profesionalne SEO usluge su upravo zbog toga tu, da pomognu firmama da postignu uspeh, preciznije – da poboljšaju rangiranje svoje veb stranice i povećaju vidljivost na mreži.

Korak po korak

Optimizacija sajta je kompleksna usluga koja zahteva jedinstven pristup svakom sajtu. Zato kada počnemo saradnju moramo da idemo korak po korak.

  1. Prvi korak je da vas saslušamo i čujemo koji je vaš cilj i da se upoznamo kako se vama tako i sa vašom nišom.
  2. Drugi korak je svakako detaljna revizija sajta gde dobijamo jasnu sliku o tome da li postoje greške, koje su, i na čemu treba da se radi.
  3. Treći korak je upoznavanje sa konkurencijom, tj. analiza konkurencije. Tu dobijamo informaciju šta rade bolje, koje ključne reči koriste, kako funkcionišu. Cilj nikad nije da ih kopiramo već da stvorimo jedinstven plan kojim ćemo ih prestići.
  4. Sledeći korak bi bio analiza ključnih reči koje ćemo koristiti na sajtu, sada kada znamo šta konkurencija koristi i šta korisnici kucaju u pretraživačima.
  5. Peti korak je onaj kojim počinjemo rad na vašem sajtu, tj. implementacija svih prikupljenih informacija. Dodeljivanje ključnih reči, pisanje meta opisa, optimizacija slika na sajtu, stvaranje strukture na stranicama itd.
  6. Pisanje sadržaja je takođe bitan korak, jer bez njega vas pretraživač neće shvatiti ozbiljno. Pod sadržajem mislimo kako na blog postove, tako i na sav opis stranica/tekstovi na stranicama.
  7. Mesečno izveštavanje klijenata na vrlo jednostavan i kratak način kako vas ne bismo previše zbunili nepotrebnim informacijama.

Postoji još jedan korak, ali on nije osmi niti finalni. Jako je bitno napomenuti da kada se jednom započne implementacija, da se posao tada ne završava. Svaka izmena se prati i ako je potrebno dolazi do promene početnog plana.

  1. Praćenje sajta. Pomoću raznih alata imamo pristup praćenju poseta, rastu i padu ključnih reči, odnosu prema konkurenciji i još mnogo toga. I kao i svaki prethodni korak, zahteva punu pažnju tima koji radi na optimizaciji.

Naravno, uz svo moguće praćenje sajtova, dešavaju se fluktuacije zbog načina na koji pretraživači ažuriraju svoje algoritme. Ali zato smo mi tu, da dokučimo nepisana pravila i ispravimo stanje rangiranja.

SEO blog postovi

Pogledajte ove SEO blog postove ako želite da poboljšate svoje rangiranje ili naučite nešto više. Od saveta o ključnim rečima do novih ažuriranja, ovi članci sadrže sve što vam je potrebno da biste bili ispred konkurencije.

Kako brzo napisati odličan tekst za SEO

Kako brzo napisati odličan tekst za SEO

Bilo da pišete post na blogu, opis proizvoda ili čak samo kratak pasus za sajt, ovi saveti će vam pomoći da posao obavite efikasno i brzo napišete odličan SEO tekst.

SEO web design – Lepo i korisno

SEO web design – Lepo i korisno

U proseku online provedemo skoro dva sata dnevno. A mnogi i više sati. Uz sve to vreme provedeno na mreži, važno je da je vaš sajt jednostavan za korišćenje i da se može pronaći na pretraživaču.

Studija slučaja: Dental Vortex

Studija slučaja: Dental Vortex

Priča o iskustvu s beogradskom stomatološkom ordinacijom Dental Vortex. Ovaj sajt nismo mi radili. Vlasnici nisu bili zadovoljni rezultatima dve agencije koje su im radile SEO. Onda su angažovali nas.

džš

Započnimo projekat

LAVA NET