Blog

SEO web design – Lepo i korisno

19. 08. 2022. | SEO

TAGOVI: Dizajn

Prosečna osoba provede skoro dva sata na mreži svakog dana. Pored toga, sada provodimo više vremena gledajući ekrane nego ikada ranije. Uz sve ovo vreme provedeno na mreži, važno je da je vaš sajt jednostavan za korišćenje i da se može pronaći na pretraživaču. Tu na scenu stupa SEO web design.

Šta je SEO web design?

U današnjem digitalnom okruženju, uspeh veb sajta je u velikoj meri određen rangiranjem na pretraživaču. SEO veb dizajn je termin koji se koristi da opiše proces dizajniranja veb stranice sa ciljem povećanja organskog saobraćaja. Glavni cilj SEO veb dizajna je da poboljša vidljivost veb stranice na stranicama rezultata pretraživača (SERP), što će zauzvrat dovesti do većeg broja posetilaca.

Jedan važan faktor u SEO-u je veb dizajn. Verovatnije je da će dobro dizajnirana stranica biti bolje rangirana u SERP-ovima nego ona koja je loše dizajnirana. To je zato što je dobro dizajnirana veb lokacija lakša za korišćenje za korisnika i stoga je veća verovatnoća da će je posećivati i povezivati druge veb stranice. To je važno jer vam može pomoći da dobijete više saobraćaja, a takođe vam može pomoći da posetioce pretvorite u kupce ili klijente.

Zašto je SEO veb dizajn važan?

Uopšteno govoreći, zar nije sjajno kada stranica ima veliki organski saobraćaj, umesto plaćenih oglasa i neprestanih oglašavanja na društvenim mrežama? Naravno da jeste!

Postoji nekoliko stvari koje morate da uradite da biste optimizovali veb stranice. Prvo, morate odabrati prave ključne reči. Ovo su reči ili fraze koje će ljudi koristiti kada traže nešto na pretraživaču. Kada odaberete ključne reči, morate da se uverite da se koriste na celom sajtu, u naslovima vaših stranica, u podnaslovima i u glavnom tekstu.

Pored korišćenja ključnih reči na celoj veb lokaciji, takođe morate da se uverite da je vaš sajt lak za navigaciju i da se brzo učitava. A da biste to postigli, morate se uveriti da je vaša veb lokacija dobro dizajnirana i da imate efikasnog hosting provajdera. Zbog toga je toliko važno odabrati dobru hosting kompaniju. Većina kompanija za veb hosting nije kreirana jednako. Neki nude bolje karakteristike, bolju sigurnost i veću vrednost od drugih. Pored troškova, trebalo bi da uzmete u obzir i korisničku podršku, vreme rada servera i broj alata koji se nude uz hosting plan. Ako želite da pronađete dobru kompaniju za hosting za svoju veb lokaciju, biće vam od pomoći da pročitate recenzije kupaca različitih provajdera veb hostinga.

SEO veb dizajn povećava organski saobraćaj

Ako želite da povećate organski saobraćaj na svojoj veb lokaciji, onda je SEO veb dizajn nešto što svakako treba da uzmete u obzir. Prateći gore navedene savete, možete poboljšati vidljivost i rangiranje vaše veb stranice u SERP-ovima, što će dovesti do većeg broja posetilaca i povećanog organskog saobraćaja.

Sa sigurnošću se može reći da većina sajtova koja se ne nalazi na prvoj stranici u pretraživaču ima užasne rezultate organskog saobraćaja jer čak i 10. rezultat dobija 2,5 odsto pogodaka. Iz tog razloga, trebalo bi da izgradite i optimizujete svoju veb lokaciju što je moguće efikasnije kako biste poboljšali svoje šanse da se više pojavljujete u SERP-ovima.

Gore naveden primer pominjemo jer većina korisnika ima tendenciju da klikne na prvih nekoliko rezultata kada traže nešto na mreži, a ako vaša veb lokacija nije visoko rangirana na listi, velike su šanse da ćete dobiti mali ili nikakav saobraćaj. Stoga, ako želite da vaša veb lokacija bude uspešna, važno je da se uverite da je dizajnirana na način koji će joj pomoći da se visoko kotira na pretraživačima.

SEO veb dizajn počinje istraživanjem ključnih reči kako bi saznali koje reči i fraze potencijalni klijenti koriste za traženje preduzeća poput vašeg. Kada znate koje ključne reči da ciljate, možete da ih ugradite u dizajn i sadržaj vaše veb stranice na način koji je prirodan i efikasan.

Dobro dizajniran SEO veb sajt biće lak za navigaciju i razumevanje i za korisnike i za pretraživače. Imaće relevantan sadržaj bogat ključnim rečima, kao i optimizovane naslove, meta i alt opise koji pretraživačima govore o sadržaju vaše veb lokacije.

Ako želite da osigurate da vaša veb lokacija privlači što veći saobraćaj, onda se morate fokusirati na SEO veb dizajn. Dizajnom i optimizacijom se uzimaju u obzir svi elementi koje pretraživači koriste za rangiranje veb lokacija. Osiguravajući da je vaša veb lokacija optimizovana za pretraživače, možete napredovati u rangu i privući više posetilaca.

Naravno, SEO veb dizajn nije samo u tome da vaša veb lokacija zadovolji botove pretraživače. Takođe se radi o kreiranju veb lokacije koja je laka za korišćenje i navigaciju za korisnike. Na kraju krajeva, ako ne mogu da pronađu ono što traže na vašem sajtu, neće se ni dugo zadržati na njemu.

Ulaganjem u SEO veb dizajn, možete osigurati da vaša veb lokacija bude privlačna i pretraživačima i korisnicima. Ovo će vam pomoći da privučete više saobraćaja i pretvorite više potencijalnih klijenata u vaše potrošače.

SEO web design poboljšava korisničko iskustvo

Tokom dizajniranja veb stranice mora se imati na umu korisničko iskustvo. To znači kreiranje sajta koji je jednostavan za korišćenje, navigaciju i pronalaženje željenih informacija. Pored toga, SEO veb dizajn takođe uzima u obzir i prilagođenost mobilnim uređajima.

Korisničko iskustvo je jedan od najvažnijih faktora u SEO veb dizajnu. Dobro korisničko iskustvo znači da korisnici mogu brzo i lako da pronađu ono što im je potrebno na vašoj veb lokaciji. Ovo je važno jer povećava šanse da oni ostanu na vašoj veb lokaciji, a takođe pomaže da se poveća rangiranje vašeg sajta u pretraživačima.

Postoji nekoliko stvari koje možete učiniti da poboljšate korisničko iskustvo. Prvo, uverite se da je vaša veb stranica laka za navigaciju. Drugo, koristite jasan i koncizan tekst kako bi korisnici mogli brzo da pronađu ono što im treba. Na kraju, uverite se da se vaša veb lokacija brzo učitava; sporo vreme učitavanja može frustrirati korisnike i dovesti do njihovog odlaska.

Da bi izbegao da inferiorne veb lokacije utiču na korisničko iskustvo, Google želi da rangira samo najbolje veb stranice. Kao rezultat toga, visoko rangiran veb sajt pomaže korisnicima da lociraju ono što traže, a istovremeno zadobijaju i njihovo poverenje.

Veb dizajn protiv SEO-a

U industriji veb dizajna i SEO-a postoji mnogo debata o tome šta je važnije: dizajn ili SEO. Oba su važna, ali služe različitim svrhama. Dizajn je važan da bi veb strana izgledala dobro i da bi se stvorilo dobro korisničko iskustvo. SEO je važan za osiguravanje da se veb lokacija pojavljuje na stranicama rezultata pretraživača i da dobija saobraćaj od organske pretrage.

Dizajn može uticati na SEO, ali to nije najvažniji faktor. Dobro dizajnirana veb lokacija može da vam pomogne da poboljšate stopu učestalosti klikova (CTR) iz SERP-a, ali ako vaša veb lokacija nije optimizovana za prave ključne reči, nećete dobiti toliko saobraćaja od organske pretrage. Isto tako, veb stranica sa odličnim SEO-om može nastradati zbog lošeg dizajna. Ako korisnici imaju loše iskustvo na vašoj veb lokaciji, manja je verovatnoća da će se vratiti.

Dvoboj veb dizajna i SEO-a

Postoji mnogo faktora koje treba uzeti u obzir kada pravite veb stranicu, ali dva od najvažnijih su veb dizajn i SEO. Nažalost, ove dve oblasti često mogu da se sukobe jedna sa drugom.

Veb dizajn je fokusiran, pre svega, na stvaranje vizuelno privlačnog sajta koji će privući i očarati posetioce. To znači korišćenje fensi grafike, animacije i drugih vizuelnih elemenata. Međutim, sve ove stvari mogu i naštetiti SEO-u vaše stranice, ako nisu pravilno i svrsishodno implementirane na sajt. Naime, pretraživači poput Google-a stavljaju veći naglasak na sadržaj nego na izgled. Dakle, ako je vaša veb lokacija bogata grafikom, ali siromašna tekstom, ona se neće rangirati tako dobro kao neka uravnoteženija stranica.

Ovo može dovesti do sukoba između ove dve discipline, pri čemu se dizajneri brinu da će previše fokusiranja na SEO učiniti sajt ružnim i teškim za korišćenje, dok se stručnjaci za SEO brinu da će prevelik fokus na dizajn učiniti sajt nevidljivim za pretraživače.

Dakle, na šta zapravo da se fokusiramo?

Kada je u pitanju SEO veb dizajn, postoji nekoliko ključnih stvari na koje treba da se fokusiramo:

  • Prvo, vaša veb lokacija treba da bude dizajnirana imajući na umu pretraživače. To znači korišćenje čistog, dobro organizovanog koda i uključivanje relevantnih ključnih reči na celoj veb lokaciji.
  • Drugo, vaša stranica treba da bude dizajnirana da se brzo učitava i da bude jednostavna za korišćenje. Posetioci će verovatno otići ako je vaš sajt spor ili težak za navigaciju.
  • Konačno, vaša veb lokacija treba da bude prilagođena mobilnim uređajima. Sve više ljudi koristi svoje pametne telefone i tablete za pregledavanje neta, pa je važno da vaša veb stranica izgleda dobro i dobro funkcioniše na ovim uređajima.

Imajući ove stvari na umu, možete kreirati veb lokaciju koja je i prilagođena pretraživačima i korisnicima.

Nema rangiranja bez SEO web design-a

Godina 2022. donosi neke važne promene u svetu SEO-a, koji naravno utiče i na dizajn sajtova. Novi Google algoritam od sada najveću pažnju posvećuje korisničkom iskustvu, i od toga nema bežanja. I tu veliki doprinos ima upravo dizajn. Naravno, Google botovi i dalje zahtevaju kvalitetne tekstove iz kojih će veštačka inteligencija izvući sve potrebne podatke za razumevanje sajta.

Pa kako postići savršenu ravnotežu? Prvo i najvažnije, zapamtite da vaša veb stranica treba da bude dizajnirana imajući na umu vaše korisnike. Na kraju krajeva, oni su ti koji će svakodnevno komunicirati sa sajtom. Uverite se da je navigacija laka za razumevanje i da su sve važne informacije vidljivo prikazane.

U isto vreme, međutim, ne zaboravite na SEO. Obavezno istražite i koristite ključne reči na celom sajtu kako bi ljudi mogli da vas pronađu kada pretražuju na mreži.

Ako sami ne umete sve ovo da izvedete, tu smo mi! Imamo tim za kreiranje i dizajniranje sajtova. Imamo tim za SEO. I zamislite, oba tima uspešno sarađuju. Kontaktirajte nas da vas ne boli glava!

Edit Garić

Možda će vas i ovo zanimati

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Nije cilj sumanuto stvarati sadržaj, to se već dešava u „količinama“ koje polako prevazilaze naše perceptivne mogućnosti. Poenta je u tome kako napraviti nešto autentično, ako ne i umetnički.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet