Lava NET

Izrada sajtova & veb šopova

Ponuda internet sajtova, ne toliko internet prodavnica (online shop), dostigla je možda i zastrašujuće razmere. Pojedinci, male firme, srednje, velike kompanije itd., svi oni nude uslugu izrade sajtova. Cene su takođe zbunjujuće: od 30 evra do 3.000, a ako se traži još nešto specijalno, cene znaju da budu i mnogo više.

Zašto se razlikuju cene za istu uslugu i koga odabrati?

Odgovor je možda jednostavniji nego što se čini. Svako može da nauči nešto na Youtube-u (YT), besplatno. I onda potencijalni dizajner malo vežba pa izađe na tržište. Kaže prijateljima i rođacima da radi sajt za 100 evra. I to je to. Imamo konkurenciju.
U mnogim drugim oblastima to nije moguće. Ne možete gledati na YT i lečiti ljude, niti malo gledati pa otvoriti radnju u centru grada. Shvatili ste. Ali formalnih prepreka da se nazovete dizajnerom koji radi sajtove nema.

Kada vlasnik biznisa dođe kod nas i čuje da radimo „isto to“ za mnogo više para uhvati se za glavu. On, naime, „ima jednog malog“ koji sve to, i mnogo više, radi za kikiriki.

To nije tako jednostavan posao kao što se može učiniti. Niti je odgovorno preuzeti odgovornost da se igrate nečijim poslom, niti je odgovorno štedeti na stvarima koje su vrlo bitne za razvoj biznisa. Na kraju se ispostavi da su te pare bačene i da posao mora da uradi neko ko se zapravo bavi izradom sajtova i internet prodavnica.

Šta vam nudi Lava Net i zašto izrada nije tako jednostavna kao što se čini?

Prvo izrada sajtova. Nije poenta u tome da se stave neke slike i neki tekst. To jeste lako, ali nema smisla. Kada se pravi sajt ne radi se samo o tome da znate kako nešto tehnički uraditi. To je najmanji problem, jer se to može naučiti na YT. Ono što se ne može tako lako naučiti gledanjem u ekran za svega 20 minuta je kako razmišljati o prezentaciji nekog posla na internetu. Za to je potrebno znanje i iskustvo. To je deo šireg razmišljanja o marketingu.

Internet sajt treba da zadovolji nekoliko kriterijuma. Za početak, na prvi pogled mora ostaviti utisak, posetilac ne sme biti zbunjen i sluđen, već treba da se oseća prijatno. Drugo, treba da prenese glavnu poruku biznisa koji predstavlja. Ne samo tekstualnu poruku, već vizualni doživljaj treba da govori o poslu, o tome šta firma predstavlja – ne šta nudi, već šta hoće da kaže. A svako hoće nešto da kaže.

Treće, sajt mora preneti sve informacije pravilnim redom. „Tok misli“ mora biti jasan i nedvosmislen. Sajt, a posebno naslovna strana, treba da priča priču, da iz jednog elementa posetilac prelazi na sledeći element koji logički proizilazi iz prethodnog.

Na kraju, četvrti element se odnosi na tehnički kvalitet sajta. To podrazumeva veliko znanje iz raznih oblasti. Nećemo o tome detaljno ovde jer je taj rečnik prilično nerazumljiv ako niste duboko uronili u materiju. Važno je znati da je to neophodno i bitno kako za izradu, tako i za održavanje sajta.

Internet prodavnica

Sam termin internet prodavnice (eShop) podrazumeva mnogo toga. Većina nas će prvo pomisliti na kupovinu proizvoda. Međutim, „prodavnica“ na netu može biti transformisana u, recimo, sajt za rentiranje ili buking sistem, a može biti pretvorena u veliku pijacu (marketplace), gde će mnogobrojni prodavci nuditi svoje proizvode.

Kompleksnost internet prodavnice je ogromna. Potencijal je velik. Možete praviti varijacije raznih osobina jednog proizvoda. Pa umesto da imate 20 različitih proizvoda – imate samo jedan, a u okviru toga kupci biraju boje, veličine, modele… Najslikovitiji primer varijacija su majice. Na šopu stavite jednu majicu i onda omogućite potencijalnim kupcima da biraju veličine, boje, šare, itd. Sve na jednom mestu.

Internet prodavnica, dakle, nudi velik potencijal za dalji razvoj, kao i mnogobrojne marketinške alate koji su tu da bi privukli kupce.

Verzije internet prodavnica koje nudimo

Lava Net korisnicima nudi dve verzije internet prodavnice.

  • Template sistem
  • Custom Shop

Template sistem

Ovo je unapred napravljen sistem koji naši dizajneri i programeri prilagođavaju, a ponešto i dodaju, u skladu sa zahtevima kupca.

Prednosti ove online prodavnice su:

  • brzo može biti završena
  • nema grešaka
  • većina dodataka je besplatna
  • plaćeni dodaci nisu toliko skupi

Mane ovog poluproizvoda su:

  • nema mnogo prostora za stilizaciju i promene stranica koje se odnose na sam shop (sam proizvod, korpa, podaci o kupcu…)
  • ograničen broj proizvoda – sistem počinje da se raspada posle određenog broj unetih proizvoda. Ovo je posebno slučaj kad vlasnici internet radnje sami ubacuju proizvode, što je često slučaj, pa, recimo,  stavljaju prevelike, a ne kompresovane slike. Posle određenog trenutka sve ovo se teško ispravlja. Zato je ovo idealno rešenje za prodavnice s malo proizvoda (do 100) ili za testiranje nekog proizvoda, pa ako prodaja ide, može se napraviti stabilno rešenje.
  • brzina – ovakvi sistemi umeju da budu spori, posebno ako se ne vodi računa o svim detaljima

Custom Shop

Drugo rešenje je custom shop (saznajte više o ovoj usluzi ovde). Reč je o prodavnici koju naši programeri i dizajneri prave za vas. Drugim rečima to je prodavnica u kojoj nema viškova, sve što se nalazi unutra je zapravo samo ono što vama treba. To je čini idealnom za prodaju vaših proizvoda ili bilo čega drugog, kao što smo rekli na početku teksta.

Prednosti prodavnice koja je napravljena samo za vas:

  • neograničen broj proizvoda – u ovu prodavnicu možete staviti sve što imate u magacinu. Poslednji ovakav shop koji smo predali vlasniku na korišćenje imao je 100.000 proizvoda. Naravno, može i više, ali nismo dobili takvu ponudu. Do sada.
  • brzina – ovo je radnja koja se ne usporava iako radi 24 sata s velikim brojem proizvoda
  • velika mogućnost prilagođavanja – praktično sve možemo uraditi u skladu s potrebama krajnjih kupaca

Mane custom shopa su:

  • cena – s obzirom da je ovo „ručni rad“ na netu, cena je viša nego u slučaju gotovog rešenja
  • nema gotovih dodataka – sve što vam treba van osnovne verzije moramo programirati, što utiče na cenu. Ova mana je ujedno i prednost jer dobijate dodatke koji su napravljeni specijalno za vaš biznis. Najbolje je ovo uporediti s dodatnom opremom skupih automobila – jeste skupo ali je nabolje.
  • izrada traje nešto duže – tačnije proces testiranja traje duže. Pošto sve radimo od nule, standardni deo procedure je i testiranje, kao i ispravljanje famoznih bagova.

Odabir svakako nije lak, mi to najbolje razumemo! Odluka doneta u žurbi vas može mnogo koštati, zato predlažemo da prvo dobro razmislite šta vam je tačno potrebno. Pa zakažite besplatne konsultacije.

Blog o izradi sajtova i internet prodavnica

Ako ste zainteresovani da saznate više o izradi i dizajniranju veb stranica ili kreiranju i postavljanju internet prodavnice, obavezno pogledajte naš blog. Redovno objavljujemo članke o svim vrstama srodnih tema, tako da možete da budete u toku.

Studija slučaja: Dental Vortex

Studija slučaja: Dental Vortex

Priča o iskustvu s beogradskom stomatološkom ordinacijom Dental Vortex. Ovaj sajt nismo mi radili. Vlasnici nisu bili zadovoljni rezultatima dve agencije koje su im radile SEO. Onda su angažovali nas.

džš

Započnimo projekat

LAVA NET