Blog

Izrada internet prodavnice: Šta vam je potrebno da biste započeli proces?

31. 10. 2021. | Shop

Pre svega, a to se nekako podrazumeva, potrebno je da nešto već prodajete (da imate robu ili da već pružate usluge) ili planirate da započnete posao za koji će vam biti potrebna prodavnica na netu. Pre nego što detaljnije uđemo u temu i pričamo o tome šta vam je sve potrebno za izradu internet prodavnice, predlažemo vam da se pozabavite pitanjem: da li vam uopšte treba online shop.

Nije retko da nam se javljaju ljudi koji već prodaju nešto ili planiraju da uđu u posao sa idejom da naprave internet prodavnicu jer: „Nema takve prodavnice nigde na svetu!“. U 99,9 posto slučajeva nema takve prodavnice jer nema kupaca. Drugim rečima, neko je već probao i shvatio da ljudi to ne kupuju na netu. Pretpostavljam da je danas teško smisliti nešto novo, jednostavno iz glave, ili posle pet minuta pretrage. Možda je moglo u ranoj fazi interneta, kada je www bio prazan list papira. Danas to ide malo teže.

Da li neko želi da kupi to što prodajete

Dakle, prvo pitanje je da li neko želi da kupi to što vi prodajete. Predlažemo vam da potrošite vreme kako bi dobili nedvosmislen odgovor na ovo pitanje. U obzir dolazi i anketiranje prijatelja i poznanika, čak i anonimna anketa na nekoj od mreža. Jer, odgovor na ovo pitanje vam može uštedeti mnogo truda i živaca.

Na drugom kraju su proizvodi koji se sigurno, van svake sumnje, prodaju na internetu. Tu će vas dočekati drugi kraj batine: previše prodavnica koje su se ukotvile na vrhu pretraga, za koje su ljudi vezani, na koje su navikli. To znači da ćete teško doći do kupaca.

Zaključak je, nadam se, jasan: ono čega nema u radnji ni ne treba da bude u radnji, a ono čega ima previše ne treba dodavati još.

Kada pronađete nišu, pre svega vam treba agencija koja će vam to uraditi profesionalno, mi se, naravno, preporučujemo. Ovde opet sledi napomena: i kada pronađete agenciju s kojom ste zadovoljni to ne znači da do kraja procesa nećete morati da mrdnete prstom. Da bi izrada internet prodavnice bila kvalitetna, odnosno, da bi dobili dobar šop u adekvatnom roku potrebno je da učestvujete u celom procesu. Ovde dolazimo do odgovora na pitanje iz naslova: „Šta vam je potrebno da biste započeli izradu internet prodavnice?“.

Izrada internet prodavnice

Fotografije

Da bi vam dizajneri i programeri napravili reprezentativnu internet prodavnicu neophodno je da u folderu imaju odlične fotografije. Odlične u praksi znači:

  • velike rezolucije
  • oštre i
  • vizualno slične

Poslednja stavka posebno važi za slike proizvoda, a vizualna sličnost podrazumeva da je iza svih proizvoda ista pozadina i da je slikano u istim svetlosnim uslovima. Dizajneri će tako dobiti ujednačene stranice proizvoda, potencijalni kupci neće biti zbunjeni šarenilom (npr. ako prodajete šarenu majicu, nećete je slikati na šarenoj podlozi već na beloj), što na kraju znači da će biti veća kupovina.

Zato vam preporučujemo da se pozabavite ovim segmentom izrade internet prodavnice. Ako niko iz vašeg okruženja ne može da slika kao što smo predložili unajmite profesionalnog fotografa. Ljudi iz agencije vam to mogu predložiti, ali ako vide da niste zainteresovani uradiće vam prodavnicu s onim što im pošaljete. Na kraju će oni isporučiti to što su obećali, vi ćete reći – dobro imam radnju na netu, nek se sada prodaje. Na kraju vi najviše gubite.

Bolje da uložite na početku, nego da gubite svaki dan.

Naša praksa govori da se stavka zvana „fotografije“ često zanemaruje. Uvek se preskače uz razne izgovore: lako ćemo, slikao moj mali telefonom, ima u katalogu, ima na guglu, rešićemo, nekako ćemo naći… Ništa od toga ne radi posao.

Dobar i loš primer prikazivanja proizvoda, u ovom slučaju papuča, u internet prodavnici.

Tekstovi, opisi, poruke, pozivi…

Koliko će trajati izrada internet prodavnice?

Drugi problem su tekstovi. Jedna mala digresija. Kada nas klijenti pitaju koliko će trajati izrada internet prodavnice (isto važi i za sajt pa i neke aplikacije) odgovor je uvek vrlo jednostavan: ako nam pošaljete sav materijal vaša prodavnica će početi da radi za mesec dana. U suprotnom, možda nikada neće biti ni završena. Naravno, ovo važi za net radnje koje imaju relativno malo proizvoda i koje nisu previše komplikovane.

Ali, shvatili ste poentu, ako imamo materijal možemo reći tačan rok. Ako nemamo i nikada ga ne dobijemo priča o roku nema smisla.

E, sada smo stigli do tekstualnog dela sajta. Finalna verzija teksta je naš posao. Profesionalci iz agencije s kojom sarađujete će na kraju sve uobličiti u logičnu celinu. Ipak, treba im dati inpute.

Opisi proizvoda

To što prodajete, najbolje vi poznajete. Zato je potrebno da pošaljete sve što imate o proizvodu:

  • od osnovnih karakteristika
  • do detaljnih opisa (recimo kako se nešto koristi, ko ne sme da bude u dodiru s proizvodom) itd.

Što više tačnih informacija to će prodavnica biti bolja.

Nazivi proizvoda

Takođe treba dobro da razmislite o nazivu proizvoda. Tu vam mogu pomoći analitike koje će vam poslati ljudi iz agencije.

Treba smisliti originalni naziv, ako je to moguće (u nekim slučajevima nije) ali i naziv koji će biti nedvosmisleno jasan kupcu.

Ako se, na primer, neki specifični proizvod prodaje i ljudima koji nisu profesionalci, recimo neki alat, ne možete proizvod nazvati AERZ 456E. Ova oznaka je možda poznata majstorima i nikom više. Morate objasniti o čemu se radi. To je posao za vlasnika radnje, dok ljudi iz agencije to treba da „spakuju“ u adekvatnu formu.

Primer naziva i šifre proizvoda u Gamarde internet prodavnici.

Tehnikalije

Šifre proizvoda

Pre nego što započne izrada internet prodavnice neophodno je da agenciji dostavite interne šifre proizvoda. Ako ih nemate obavezno ih napravite. To će vam omogućiti lakše praćenje prodaje, a i olakšaćete posao knjigovodstvu.

Na sajtu će u opisu svakog proizvoda pisati ta jedinstvena šifra. Imena proizvoda čestu su slična pa se u administraciji lako može pomešati jedna majica s drugom. Ovi brojevi vam pružaju sigurnost da neće biti greške.

Stanje proizvoda – količina, lager

Druga bitna stavka je broj proizvoda (količina) koje imate u skladištu/na stanju/na lageru. Iz prakse znamo da kada se ne prebroje svi proizvodi i kada se ti brojevi ne unesu u internet prodavnicu može doći do velikih problema. Na primer ako ostanemo kod majica: u magacinu imate 50 komada, ali ih niste brojali pa niste ni uneli taj broj u šop. Onda vam neko naruči, 10, pa 15 pa… I na kraju neko poruči 30, a vi nemate niti jednu.

Zato, prvo prebrojte robu i onda pošaljite informacije agenciji. Oni će uneti taj broj u shop i kada neko naruči 51. majicu sistem će mu reći da to ne može da uradi jer ih više nema na lageru. Sistem može biti tako namešten da vam stigne mejl da ste došli pred kraj. U našem slučaju može vas obavestiti da vam je ostalo još samo pet majica.

Logo, priča o kompaniji

Ostaje još da pošaljete:

  • logo ili naznake kakav logo želite
  • tekst za rubriku O nama ili
  • teze o vašem poslu, firmi, istoriji, koje će ljudi iz agencije uobličiti u tekst
  • kao i neke poruke koje želite da budu istaknute

Ako imate još tekstova obavezno ih pošaljite jer će biti dragocen materijal. Isto važi i za fotografije. Uvek se može izvući koja rečenica i izabrati fotografija koje će napraviti razliku.

Šta dalje?

Kada ste sve poslali ostaje vam da pratite šta je tim uradio i da ispravljate greške, ukazujete na pravac i uživate u procesu. U međuvremenu kupite domen ili pronađite pristup postojećem domenu. Isto važi i za hosting. Detaljnije ćemo o domenu i hostingu u narednim tekstovima, kao i tome šta dalje sa internet prodavnicom (održavanje, marketing, akcije, promocije, društvene mreže…).

Pogledajte primer za e-shop ovde koji smo uradili za PHYTOLAND D.O.O. – zastupnik za Srbiju Gamarde Soins Bio Dermatologiques.

Dragan Stojanović

Možda će vas i ovo zanimati

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Nije cilj sumanuto stvarati sadržaj, to se već dešava u „količinama“ koje polako prevazilaze naše perceptivne mogućnosti. Poenta je u tome kako napraviti nešto autentično, ako ne i umetnički.

Custom shop

Custom shop za ozbiljne biznise je ekskluzivni Lava Net proizvod. Namenjen je vlasnicima biznisa koji prodaju veliki broj proizvoda i žele potpunu kontrolu prodaje na internetu. Zakažite besplatne konsultacije.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet