Blog

Google MUM algoritam – Budućnost SEO-a

15. 04. 2022. | SEO

Google je godinama poznat po svom pretraživaču. Ali šta je sa budućnošću pretrage? Nedavni razvoji su pokazali da Google takođe želi da postane sveobuhvatna platforma. Sa svojim novim MUM (Multitask Unified Model) algoritmom, Google radi na stvaranju jedinstvene platforme koja može istovremeno da obavlja više zadataka. Ovo bi moglo da znači velike promene u načinu na koji ljudi koriste i traže informacije, a sigurno će promeniti način na koji komuniciramo. 

Ne postoji ni jedan tačan odgovor na pitanje kako će SEO nastaviti da se razvija u budućnosti. Međutim, neki trendovi koji će verovatno opstati uključuju kontinuiranu upotrebu algoritama pretraživača, koji se mogu promeniti brzo i bez upozorenja (više o tome možete pročitati ovde); rangiranje na osnovu signala sa veb lokacija koje su važne za korisnike (kao što su one sa visokokvalitetnim sadržajem ili one koje generišu veliki saobraćaj); i uticaj društvenih medija na SEO. Kao i uvek, za onlajn marketinške stručnjake biće važno da budu u toku sa promenama u algoritmima pretraživača i drugim dinamikama u industriji kako bi obezbedili da njihova veb lokacija nastavi da bude dobro rangirana.

Stigla je Mama multimodularnosti!

Oprostite, nije mama, nego MUM (Multitask Unified Model), novi algoritam koji će Google implementirati tokom cele 2022. godine. Prve promene su odradili još početkom godine, dok će ostale funkcije uvesti postepeno. 

Google MUM je multimodalni algoritam uporediv sa BERT algoritmom, ali, kako sami programeri tvrde, 1.000 puta jači. U stanju je da pročita tekst, protumači njegov sadržaj, produbi svoje razumevanje teme i poboljša njegovo razumevanje vizuelnim sadržajem. Sve to na 75 jezika. U suštini to je veštačka inteligencija koja će mnogim SEO agencijama, koji se ofrlje bave poslom, doći glave.

Multimodalni pretraživač znači da će vam omogućiti da vršite pretrage putem glasa, teksta i slika. Novi mehanizam je deo Google-ovog pokušaja da svoje iskustvo pretrage učini personalizovanijim i korisnijim za korisnike. MUM algoritam će praviti predviđanja o potencijalnoj radnji i interesu korisnika na osnovu informacija korisnika šta traže u rezultatima pretrage.

Redizajn pretrage

Najavljene su tri glavne promene što se pretraga tiče, a to su:

  1. Things to do – veoma slična kao i “People Also Ask” tab u pretragama, i Things to do će ponuditi dodatne informacije koje se tiču pretrage koju ste ukucali. Ova aplikacija će moći da identifikuje najpopularnije ili najrelevantnije teme koje korisnici najčešće koriste i time pružiti precizniji, kratak sadržaj.
  2. Topic Zoom – prevedimo je i objasnimo kao “produbljivanje teme”. Korisnik će moći da pretražuje unutar zadate teme, šireći i sužavajući polje pretrage.
  3. Visually browsable search results – vizuelna pretraga se neće koristit za sve pojmove, već samo za npr. neke tematske pretrage gde je korisniku potrebna nova inspiracija, kao što je “uskršnja dekoracija trpezarije”.

U teoriji, trenutno prilagođavanje će omogućiti korisnicima da bolje istraže temu, potencijalno povećavajući izloženost za vlasnike veb lokacija. Kao rezultat toga, iz perspektive optimizacije pretraživača, sadašnja promena može biti pozitivna, donoseći više saobraćaja i posetilaca određenim sajtovima, koji nude dovoljno jasne i tačne informacije, kako za pretraživač tako i za korisnike.

Naravno, svaka implementacija novog algoritma za pretraživanje na srpskom jeziku stiže nešto kasnije nego na englesko područje.

Ostali noviteti na Google-u

Budućnost Google pretraga je fokusirana na uređaje sa malim ekranom i hands-free interakciju. Kako sve više korisnika želi da komunicira sa svojim pametnim telefonima bez dodirivanja, videćemo pomak od tradicionalne tehnologije ekrana osetljivog na dodir. Postoji nekoliko načina na koje će ovo promeniti način na koji koristimo naše pametne telefone. Na primer, može doći do porasta broja pretraživanja koji se kontrolišu glasom, tj. interakcija bez upotrebe ruku.

Pomoću veštačke inteligencije koja pokreće MUM algoritam, moći ćemo da koristimo i naše kamere na skroz drugačiji način u kombinaciji sa glasovnim uputstvima. 

Ako ste čuli za Google Lens, znate da su pametni telefoni baš pametni – ili makar nalaze informacije koje mi ne želimo da pamtimo. Npr. ukoliko vam se svidi neka biljka, a ne znate joj ime, samo je uslikate i dobijete odgovor!

Ili, ukoliko želite da saznate sastojke na artiklu koji je na stranom jeziku, Google Lens vam je tu da ga prevede. 

Lepa vest je da ova aplikacija ne služi samo za oslobađanje mesta u našoj glavi, jer će od sada biti od zaista velike pomoći svima. Zamislite da ste otišli da vozite bicikl, po ravnoj Vojvodini ili brdovitoj Fruškoj gori, nešto krene da zvekeće, krc, i stanete u mestu. Pokvario se deo kojem ne znate naziv, a ne znate ni da ga popravite. Pre nego što umastite ruke, protresete telefon i uslikate deo uz glasovnu komandu “kako da popravim“ i gle čuda, MUM AI je u stanju da poveže te dve stvari, identifikuje uslikan deo na slici i odmah da relevantne odgovore.

Ili želite da nađene određeni dezen nečeg što vam se svidi u tom mementu – zato ga uslikate i kažete Google-u da želite takvu zavesu i on će vam ponuditi sve moguće odgovore. Ili ste kupili novu ubodnu testeru, mrzi vas da pročitate uputstvo, ali takođe želite da izbegnete povrede. Uslikate testeru, dodate glasovnu komandu da Google nađe video uputstvo kako se ona koristi i izbegnete potrebu za kuckanjem i pretraživanjem; ovo je posebno korisno ukoliko već nosite zaštitne rukavice – što je moja topla preporuka, ne pitajte kako znam.

Naravno, Google i dalje rigorozno testira sve nove dodatke i nisu svi još krenuli da rade u potpunosti. Sve ove promene nam jasno daju do znanja da sajtovi koji se ne ažuriraju redovno i koji ne poseduju dovoljno informacija za Google paukove neće dobro proći. Nedovoljna količina informacija ili netačne informacije će sajtove staviti na apsolutno nedostupna mesta i time će izgubiti svoje mesečne posete. Zato, ako još niste angažovali agenciju da vam optimizuje sajt, kontaktirajte nas i obezbedite sebi vidljivo mesto u pretragama!

Edit Garić

Možda će vas i ovo zanimati

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Koliko se dnevno sadržaja proizvede

Nije cilj sumanuto stvarati sadržaj, to se već dešava u „količinama“ koje polako prevazilaze naše perceptivne mogućnosti. Poenta je u tome kako napraviti nešto autentično, ako ne i umetnički.

džš

LavaNet

Započnimo projekat

LAVA NET

LavaNet